جلائی پور

دلداری جلایی‌پور به معترضان خیابانی؛ فردا فرصت دیگری پیدا می‌شود!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تغییر فاز حجاریان از فتح سنگر به سنگر به «تهدید سیاسی»

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاحات، در اظهاراتی که روزنامه شرق آنها را منتشر کرد، گفته است: انتخابات بت نیست برای ما؛ چه کسی گفته اصلا باید شرکت کرد یا نکرد. ممکن است شرکت کنیم؛ ممکن است شرکت نکنیم. بستگی به شرایط دارد. ممکن است ما هم بگوییم که شرکت نمی‌کنیم با وضع کنونی.
او در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم چگونه گام برخواهند داشت، تأکید کرد:

«اگر شورای نگهبان می‌خواهد همین‌طوری عمل کند (اشاره به مسئله ردصلاحیت‌ها) اصلا شرکت نمی‌کنیم».

حجاریان همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه نیز می‌گوید: دیگر محال است، بگذارند اصلاح‌طلبان دولت را بگیرند. باید کم‌کم عادت کنیم به امثال دولت اعتدال.[1]

*حرف‌های حجاریان منبعث از این حقیقت بزرگ است که اصلاح‌طلبان 17 سال است، نتوانسته‌اند در هیچ انتخاباتی پیروز اکثریتی باشند و رأی عمده مردم کشور را از آنِ خود کنند.

شخص حجاریان زمانی درباره این حقیقت بزرگ در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: براساس قانون، جبهه دوم خرداد می‌تواند مجلس را بگیرد، شورا را بگیرد، ریاست جمهوری را بگیرد.

او سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتماد که پرسید: «ولی بعد از دوران آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان دیگر هیچوقت نتوانستند به آن قدرت و جایگاه بازگردند، نه در مجلس، نه در دولت و...» تصریح کرد: درست است ولی الان بالاخره اوضاع خیلی با قبل تفاوت دارد!

پس از او، علیرضا علوی‌تبار، فعال اصلاح‌طلب نیز در یک مصاحبه تصویری و در پاسخ به این سؤال که چرا اصلاح‌طلبان از سال 80 به این سو هیچ پیروزی اکثریتی ندارند، اینطور گفت که راجع به انتخابات و نتایج آن بحث دارد![2]

جدای از این مسئله باید دانست که «تحریم انتخابات» و تأکید یک جریان یا طیف یا حزب سیاسی مبنی بر اینکه ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم یک رفتار دشمنانه است که در سایر نظامات سیاسی دنیا به «خیانت» تعبیر می‌شود.

کاری که متأسفانه جریان سیاسی خاص در ایران نه تنها با اظهار نظر تازه حجاریان بلکه در ایام انتخابات مجلس نهم نیز سابقه آن را دارد.

انتخاباتی که در سال 90 برگزار شد و اصلاح‌طلبان به دلیل اعتراض به رفتارهای نظام اسلامی در فتنه سال 88 آنرا تحریم کردند.

آنها بعدها حتی زمزمه‌هایی برای تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 هم داشتند اما دست آخر برای اینکه می‌دانستند نظام اسلامی دیگر چنین خیانتی را تحمل نمی‌کند، به حمایت ضمنی اما غیر رسمی از عارف روی آوردند و بعدا نیز بدون حتی یک برگ سند از این گفتند که حامیان روحانی بوده‌اند.

البته باید به حجاریان تبریک گفت که توانسته است پروژه‌های خود علیه نظام اسلامی را با پیش کشیدن مسئله رهبری[3]، رواج دادن اعتراض ظالمانه در کف خیابان‌ها و اینک تحریم انتخابات، بصورت همزمان پیش ببرد اما این تبریک تلخ با این مژده همراه است که آقای حجاریان به هدف مورد نظر نخواهد رسید زیرا فقط در فاز سیاسی شاهدیم که اکثریت مردم ایران 17 سال است که دیگر هیچ اعتمادی به اصلاح‌طلبان ندارند. فاز اجرایی که جای خود دارد...

درباره بخش دوم اظهارات حجاریان مبنی بر اینکه «محال است بگذارند اصلاح‌طلبان دولت را بگیرند»! نیز گفتنیست که شاهد رفتار تجاهل‌العارف هستیم زیرا حجاریان بهتر از هرکسی می‌داند که هم عارف و هم هاشمی‌طبا در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری گذشته از نظر نظام اسلامی صلاحیت حضور در پست ریاست‌جمهوری را داشتند اما به دیوار بی‌اعتمادی مردم برخورد کردند.

و لذا این اوج ناجوانمردیست که شکست‌های سیاسی یک طیف خاص به گردن حاکمیت کشور انداخته شود.

حجاریان اخیراً مدعی آفت زدگی نظام اسلامی، تکرار اغتشاشات دیماه 96 با شدت بیشتر و قانونی نبودن نحوه انتخاب رهبری در ایران شده است.

***

دلداری جلایی‌پور به معترضان خیابانی؛ فردا فرصت دیگری پیدا می‌شود!

«حمیدرضا جلایی‌پور»، از فعالان جریان سیاسی خاص، در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران گفته است:

«جامعه‌ ایران در وضعیت مطالباتی، اعتراضی و جنبشی است. اعتراضات جامعه ایران نه با اعتراضات تیرماه ۹۷ شروع شده و نه با این اعتراضات پایان می‌پذیرد. فردا دوباره برای معترضان جامعه فرصت و زمینه دیگری پیدا می‎‌شود و دوباره اقشار جامعه دست به اعتراض می‌زنند. مشکل جامعه ایران با بگیر و ببند حل نمی‌شود اگر این طور بود با بگیروببندهای سال ۸۸ یا دی ماه ۹۶ حل می‌شد.»

او می‌افزاید:

خوب توجه کنید حاکمیت در ایران (نه فقط دولت روحانی) باید به مردم ایران "عملاً پیام امید" بدهد. پیام امید هم با حرف درست نمی‌شود. کل حاکمیت باید برای ایجاد امید واقعی دست به عمل واقعی بزند: یعنی حاکمیت باید پیام حکمرانی خوب به جامعه بدهد یعنی تمام وزارتخانه‌ها و هلدینگ‌های بزرگ مثل آستان قدس رضوی از شفاف‌سازی نهادی دفاع کنند. حاکمیت باید از دیپلماسی نرمال دفاع کند. مسئول اجرای دیپلماسی باید وزیر خارجه باشد، مقام نظامی نباید تعیین‌کننده دیپلماسی باشد. حاکمیت باید از جامعه‌مدنی زنده در ایران دفاع کند. دفاع دولت روحانی از حضور خانواده‌ها در ورزشگاه مهم بود. به بازی دادن مردم سر اجرای کنسرتها باید پایان داده شود. مردم باید از حاکمیت، عمل و علائمی واقعی را ببینند.[4]

*پیش از این، سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، عبدا... ناصری و کسان دیگری از اصلاح‌طلبان صراحتا تأکید کرده‌اند که اغتشاشات دیماه 96 نیز با شدتی بیشتر تکرار خواهد شد.[5]

جالب آنکه اصلاح‌طلبان در ارائه راهکار برای مشکلاتی که روحانی و خودشان با «تَکرار می‌کنم» بوجود آورده‌اند نیز اینطور ابراز می‌کنند که راه حل این مشکلات مقولاتی مثل «رفع حصر» است.[6] رفتاری که جلایی‌پور بر ابعاد عجیب و غریب آن افزوده و عملا از این می‌گوید که راه رفع ناامیدی مثلا رفع هرگونه سد قانونی از مقابل کنسترهای موسیقی است!

این صدر و ساقه عجیب رفتارها و گفته‌های اصلاح‌طلبان همچنین در حالیستکه تأکید بر ناامید بودن مردم ایران، گزاره‌ایست که بویژه پس از اغتشاشات دیماه 96 بر زبان اصلاح‌طلبان جاری شده و این آنها بوده‌اند که طی این مدت در قیام و قعودشان بر ناامیدی تأکید کرده‌اند.

اما برای ناامیدی اشاره شده دلیل اقناعی خاصی پیدا نمی‌شود. ضمن اینکه ناامیدی که اصلاح‌طلبان از آن حرف می‌زنند در حالیستکه اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد[6]، ضریب جینی ایران از آمریکا و چین و روسیه در رتبه بهتری قرار دارد و اتکای حیاتی ایران به نفت نیز به گواه بلومبرگ قطع شده است.

به این فکت‌ها البته بایستی ازدیاد سفرهای خارجی ایرانی‌ها، ازدیاد سفرهای نوروزی، بازار داغ هنر و تفریح در ایران و بحرانی نبودن وضعیت بیکاری در ایران را نیز افزود.

نکته اصلی اظهارات جلایی‌پور را باید در آنجا جست که می‌گوید «فردا دوباره برای معترضان جامعه فرصت و زمینه دیگری پیدا می‎‌شود و دوباره اقشار جامعه دست به اعتراض می‌زنند»!

در اشاره به این اظهار نظر او باید تأکید کرد که در هر جامعه‌ای و حتی در جامعه مهدوی نیز قاعدتا زمینه‌هایی برای اعتراض عده‌ای وجود دارد اما مسئله بر سر اینست که چرا کسانی باید در داخل یک حکومت باشند که لایک آنها در پای هر اعتراضی ولو «اعتراض ظالمانه» (نظیر آنچه در خیابان پاسداران تهران و یا در ماجرای کلیپ گشت ارشاد و بیشرف خطاب شدن ناجا گذشت) دیده شود؟!

آنها چرا به جای «بهانه» عبارت «فرصت» را به تمام زمینه‌های اعتراض اطلاق می‌کنند؟!

اساسا چه رخ داده که عده‌ای از جریان سیاسی خاص در «معبد اعتراض» زیست دارند و همه می‌دانند که هرجا سخن از اعتراض باشد نام این افراد می‌درخشد؟!

آیا این سؤالات خواهد توانست کلید حل‌المسائل اغتشاشات آینده را برای عده‌ای آشکار کند...

***

رقصنده اینستاگرامی: خرمشهری‌ها دارند کشته می‌دهند!

فردی به نام محسن که در اینستاگرام با عنوان «محسن ایزی» به انتشار کلیپ‌های دابسمش همراه با رقص شهرت دارد، به تازگی در یک استوری، واکنش عجیبی به حواشی رخ داده در خرمشهر نشان داد...

این فرد که 1.5 میلیون نفر دنبال‌کننده دارد در استوری مذکور، مطلبی را منتشر کرده که گویا پیام یک مخاطب به اوست.

در این پیام آمده است:

«میشه توی استوریتون پیام بزاری واسه مردم خوزستان. ما داریم نابود میشیم. آبادان خرمشهر و اهواز آب نداره. هوا نداره. داریم کشته میدیم. تو رو خدا بزار ببینن شاید حق طبیعیمون رو بهمون برگردونن.»

*متأسفانه مسئله کم‌اطلاعی و بی‌مطالعگی برخی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در ایران در حال تبدیل شدن به یک معضل است.

محتوای پیام اشاره شده در حالیستکه که در جریان حواشی ماجرای آب در خرمشهر نه تنها کسی کشته نشد بلکه کسانی هم که آسیب دیدند، 9 مأمور پلیس بودند که با شلیک فردی از میان معترضین به شدت مجروح شدند. اوضاع خرمشهر و آبادان در هنگام انتشار استوری یاد شده نیز کاملا آرام بوده و مشکل آب نیز مرتفع شده بود.

ضمن اینکه اساس ماجرای بوجود آمده در قضیه آب خرمشهر و آبادان نیز نه بحران! که چند اتفاق بود که با ورود بموقع نهادهای خدمتگذار مردم رفع شد.

ما قضاوت درباره نشر این قبیل پیام‌های دروغ و البته القاکننده بحران توسط برخی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در فضای مجازی - که هریک به اندازه چند رسانه مخاطب دارند - را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

پر واضح آنکه عدم توجه افکار عمومی و نهادهای ناظر به نشر این پیام‌های غلط و موجد بحران، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

فرد مذکور در طول مدت برگزاری بازی‌های ایران در جام جهانی روسیه نیز در این کشور مشغول تفریح بود!

گفتنیست، مسعود شجاعی، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان نیز اخیراً در یک پست اینستاگرامی با اشاره به مشکل آب خرمشهر از این نوشت که حالا که می‌خواهید به عراق و سوریه کمک کنید، بکنید ولی اولویت با آبادان و خرمشهر است!

مغالطه‌ای عجیب که با واکنش کاربران فضای مجازی مواجه شده است...

***

1_ http://www.sharghdaily.ir/fa/main/print/190530

2_ mshrgh.ir/800614

3_ mshrgh.ir/867762

4_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/472558

5_ mshrgh.ir/870134

6_ https://www.khabaronline.ir/detail/750195/multimedia/picture

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    ای کاش تیر تو مغز پوک حجاریان خورده بود
    • مجیدچیلیس IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      مشرق نیوز خیلی رو داری خیلی. بازار داغ هنر و تفریح در ایران؟؟؟ بحرانی نبودن وضعیت بیکاری؟؟؟ از نظر نخبه هایی مثل شما بحران یعنی چی؟ حالا برو مزد خوش خدمتی خودتو بگیر ولی مردمو نمیتونی گمراه کنی. با وجود موجوداتی مثل شماها باعث شرمه که ادعا کنیم ایرانی هستیم.
    • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      51 14
      به قول روحانی دست از سر امام رضا دیگه بردارید بذارید امام رضا برا همه باشه بخاطر مسائل سیاسی آستان قدس رو خراب نکنید اگه ناراحتید بگیم آقای رئیسی از آستان قدس بره تا شما دیگه آستان قدس رو خراب نکنید
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      57 4
      به مجیدچیلیس اگر خوب است یا بد نتیجه رای شما در سالهای 92 و 96 است و مجلسی که صد درصد بله قربان گوی دولت است.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      19 57
      مجید جان، من مطمئنم تو ایرانی نیستی
    • عبدالله IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      47 28
      اگر تير به مغز حجاريان خورده بود بسا دشمنان نظام از جنازه او شهيد اصلاحات مي ساختند و بيشتر از اكنون از آن استفاده مي كردند.زنده ماندن او لطف الهي بود.نظام مقدس اسلامي هم قطعا از شر او و همه انحصارطلبان و دشمنان داخلي و خارجي با هوشياري ملت عزيز ايران و رهبري پير فرزانه و عنايات الهي محفوظ خواهد ماند تا ظهور مهدي فاطمه سلام الله عليهما. انشاالله
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    وقتی قرار باشد رقصنده های بیسواد هم اظهار نظر سیاسی بکنند; نباید انتظار ایجاد امنیت را داشت.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      18 7
      رقصنده ، مطرب ، آوازه خوان ، ژانگولر
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    نحس و نجس، پلید و پلشت، خبیث و تهوع آور به نام اصلاح طلبان!!
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      41 32
      اسهال طلبان
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      63 19
      مرده شور شما با اون اصلاح طلبا رو ببرن که همش فکر جناح بازی خودتونید مرفهین بی درد
    • منصف باشيم IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      9 34
      من صحبتاي جلايي پور رو دقيق خوندم. واقعاً حرفاش منطقيه. من نمي دونم شما چرا الكي اعتراض مي كنين.
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      9 0
      به منصف باشيم IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ وقتی توصیه به تسلیم شدن و کوتاه آمدن از آرمانهای انقلاب اسلامی و کنار گذاشتن دفاع از مظلومان دنیا بشود حرف منطقی، قطعا افراد بی منطق سعادتمند هستند.
  • US ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    76 11
    مرده شور ریخت همه رو ببره
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      10 3
      حتی خودت
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    41 26
    مسعود شجاعي هافبك ايراني خودروي فولكس واگن ميلياردي سوار میشود تيگوآن كه خودرویی از كلاس اس يو وي محسوب می شود از لحاظ كيفي و استاندارد در رتبه بالايي قرار دارد ارزش اين خودرو معادل 18200 يورو تخمين زده شده است.
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      20 20
      یک لات تمام عیار است کثافت نجس
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    81 39
    نمیدونم چرا وقتی کلمه اصلاح طلب میشنوم یا میخونم دلشوره وتهوع میگیرم
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    62 26
    محسن ایزی هم آدم شده واسه ما.مردک تو برو تبلیغاتت رو بکن، با اون دو تا رفیق خلت به رقاصیت برس. تو رو چه با مسایل جدی مملکت!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    38 15
    اینفلوئنس تجاری به بهای کشته سازی از مردم و لاشخوری از حوادث کشور. اوج نامردی...
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    21 16
    مسعود شجاعي هافبك ايراني خودروي فولكس واگن ميلياردي سوار میشود تيگوآن كه خودرویی از كلاس اس يو وي محسوب می شود از لحاظ كيفي و استاندارد در رتبه بالايي قرار دارد ارزش اين خودرو معادل 18200 يورو تخمين زده شده است.
    • مجیدچیلیس IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      8 5
      رامین رضاییان هم لامبورگینی آونتادور سوار میشه و از طرفی لامبورگینی محصول ایتالیاست.
    • یک اصلاح طلب IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      6 32
      خب به ما چه . هر کی پول نداره بره مبیره. فقرای تنبل و بی عرضه هم باید بروند بمیرن و ما حال کنیم
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    50 27
    تعجب میکنم از مشرق چرا به نکته اصلی اشاره نکرد. نکته اصلی اینه اگر اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کند انچنان شکست تاریخی خواهد خورد که ابروی اصلاحات میرود لذا برای فرار به جلو بحث عدم شرکت را مطرح میکنند چون میدانند بی تدبیری و عدم کفایت دولت فعلی مردم رو از اصلاحات به شدت دور کرده
    • مجیدچیلیس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      15 7
      خداروشکر چون اینجوری کثافت کاریها و گندی که حزب حاکم زده بیشتر عیان میشه
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      0 0
      خطاب به مسعود شجاعی تو برو بازیت رو بکن تو کار بزرگترها هم دخالت نکن . میلیاردی پول میگیره یه پاس نتونست بده اونوقت اومده برا ما تعیین اولویت میکنه. جهان سومی به اینا میگن
  • ایلیا IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    25 9
    خلائی پور در... متولد شده ودر فاضلاب میمیرد. سوروسیها همشان اینگونه هستند .........و........
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    3 0
    نظرات خیلی جالبه !
  • فاطمه IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    20 9
    اقا تو رو به خدا به اين إصلاح طلبان امريكايي ميدون نديد فكر مي كنند حرفهاي پر مغز مي زود اينا توي مغزشون پر از دلاره كه مثل حجاريان به خاطر خيانتشون به نظام و ملت پول مي گيرند خدا لعنت كنه پايه گذاران اين گروه خائن
  • زینب IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    25 11
    اصلاح طلبان مملکت را به این روز انداختند
  • علی US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    18 0
    تا زمانی که چپی و راستی دارن روی پول غلت میزنن هیچی درست نمیشه. تا زمانی که شما رسانه ها به خاطر چهار نفر آدم بی خاصیت مردم رو با گزارشاتتون در مقابل هم قرار میدید هیچی درست نمیشه. تا زمانی که رسانه مثل آب خوردن واقعیت ها رو پنهان میکنه و دروغ تحویل جامعه میده و ککشم نمیگزه هیچی درست نمیشه. این اعتراضا از زمانی شروع شد که این دله دزدها با عرق و زحمت مردم پول رو پول گذاشتن اما موقع کار برای مردم شد همون چندرغاز پول ته جیب ملتم ازشون گرفتن. .... همه باید خودشونو درست کنن تا همه چیز درست بشه اول از همه هم باید ساختار مدیریتی تغییر کنه رئیس جمهور باید وزرا و مدیراای خائن و دزدو عوض کنه ...... دستگاه قضا باید کادر مدیریتیش عوض بشه.... ... دله دزدا و قدرت طلبا باید برن. چرا هیچی عوض نشده؟ و قرار هم نیست بشه. صدا و سیمای که هر ور دنیا یه چیزی بشه هی گزارش میره ولی به ایران خودمون میرسه مثلا زلزله کرمانشاه هیچی نمیگه انگار گل و بلبله یا مثلا در مورد آب خرمشهر و بوشهر انگار همه چیز عالیه ولی اینور و اونور دارن آب جمع میکنن برای مردم به هیچ دردی نمیخوره.... دل مردم به درد اومده
  • امین AE ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    32 5
    حجاریان دردت چی میخوای قهرمان بشی اگه این نظام بره مطمئن باش امثال تورو هم مردم نمی زارن بمونه
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    33 17
    شجاعی تو دیگه ... همین که اجازه دادند توی تیم ملی بازی کنی برو خداروشکر کن. بیسواد.
    • اهواز IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      1 1
      شجاعی خخخخخ
  • NL ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    23 16
    همانطور که شما برجام را به خرید چند هواپیما تقلیل میدادید حرف های طیف مخالف خودتان را سعی می کنید به کنسرت و اینها تقلیل بدید. انصاف هم خوب چیزیه.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      10 1
      جناب تدبیر در حد حل آب خوردن تقلیل داد و حاصل برجام شد کودانسانی ما که تقلیل ندادیم کمی انصاف هم خوب چیزیه ! آیا در این مدت به مسئله مهمتری از کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه رئیس جمهور پرداخته مثل بالا رفتن دلار و بی ارزش شده پول ملی یا بالارفتن مسکن و خودرو ؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      6 1
      جز این است؟ بقیه حرفاشونم که خواسته شیطان است از انسان.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    23 10
    "«اگر شورای نگهبان می‌خواهد همین‌طوری عمل کند (اشاره به مسئله ردصلاحیت‌ها) اصلا شرکت نمی‌کنیم»" این تنها کار مثبتی که اصلاح طلبان میتوانند انجام دهند. زنده باد شورای نکهبان نابود باد نفوذی غرب
  • پویا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    22 6
    این یارو چون علیل شده دیگه توانایی نداره و بجاش داره وراجی میکنه
  • ناشناس IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    12 2
    آقا ماجرا اصلاحات و فلان و فلان نیست ماجرا ظلمی است که صاحبان زر و زور و بقول حضرت آقا دانه درشتها میکنند در همه جا در اقتصاد در امور اجتماعی و غیره و غیره و هیچکس نیست که جلوی آنها را بگیره معلومه که مردم اعتراض میکنند یعنی شما میگی مردم هر روز بخاطر عده ای از قدرتمدران از هر نظر زجر بکشند و اعتراض هم نکنند ؟ این حرف زوره و خودش ظلمه اگر شهدا زنده بودند امروز چه میکردند؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    18 3
    ,وقتی افرادی مثل حجاریان نفوذی غرب مزدوروطن فروش سایر دوستان شان را میبینم بیاد حرف های امام ره ع میافتم که میفرمودافراد نهضت آزادی واین افراد نفوذی از منافقان صد مرتبه پست تروخبیث ترندخداوند اینها را بامنافقان صدر اسلام درجهنم همنشین کند انشاالله به حق چهارده معصوم
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    13 1
    این آقایان درآمدشان از کجاست?
    • حسینی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      8 1
      واقعاً برای من هم سواله؟! اینا که کار نمی کنن و فقط حرف می زنن، از کجا میارن و می خورن؟!!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      6 8
      زیر میزی از غرب میگیرند که علیه نظام و نهادهای نظام جبهه گیری کنند
  • مهدی IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    8 1
    اکثر همین مفسد های اقتصادی از دیسته و باند همین اصلاح طلب ها هستن. خیلی خوب بلدن مردم رو به چیزای ازلکی مشغول کنن و اون پشت بخور بخور برای خودشون راه بندازن.
  • رضا IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    9 2
    اولویت با مردم ایران است
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
      8 0
      بله اولویت با مردم ایران است اما با حقوقهای نجومی مدیران فاصله طبقاتی در بین مردم بیشتره
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    7 11
    خوشبختانه این جونور رقصنده بر ضد ماست در غیر اینصورت ما زیر سوال می رفتیم
  • ملت ایران IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    3 4
    چرت نگید
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    10 15
    شجاعی حانی تروریستهای اسرائیل است ننگین عمل ورزشکاران را مرتکب شده برای کسب ثنار در آمد نامشروع برای خوشحالی صهیونیسم ببازی یک تیم اسرائیل نامشروع رفته است متاسفانه جایزه دادند و او را به تیم ملی دعوت کردند. شجاعی نان خوش رقصی و دهنکجی هایش به مردم را از جیب اربابانش در خارج را می خورد و تاریخ مصرفش هم تمام شده است.
  • حسین IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    6 2
    اگر یک دگر گونی وانقلابی دیگر در دولت بی .... اجام نشود بایدمنتظر مسائل بد تر ازین باشیم.
  • منا IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    5 11
    قیافه هاشون برگشته ،انقدر که پا روی خون شهدا گذاشتن و حروم گفتن و حروم خوردن
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    6 5
    حالا وزارت ورزش باید متوجه تعمد این لگدچی تقلبی برای تایید بابازی مقابل اسرائیل غاصب باشد او خائن خائن و ضد آزادی و حامی کودک کشهای -
  • BE ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
    6 4
    انگار توی تیمارستان بود اینهمه زور زد آخر اسکل شد/ نمونه کامل یک وطن فروش روانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس