جلودارزاده

مدیر منصوب روحانی: برخی مدیران روحانی باعث عصبانیت مردم می‌شوند!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

فدائیان دیروز و منتقدان امروز دولت...

در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، تعدادی از مشاهیر و چهره‌های اصلاح‌طلب، صحبت‌های مهمی را در رسانه‌های این جریان علیه رئیس‌جمهور روحانی و دولت دوازدهم مطرح کردند.

آنچه که در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از این صحبت‌هاست:

_حسین مرعشی: در پنج سال اخیر دولت روحانی در این زمینه (کاهش نقدینگی) پیشرفت چندانی نداشته و پروژه های عمرانی زیادی نیمه تمام مانده است، میدان های اقتصادی جدید هم تعبیه نشده است. اگر مسئولین نیمی از وقتی که برای حل مسائل خارجی می گذارند در مسائل داخلی می‌گذاشتند اقتصاد ما به این شکل نبود.[1]

_سهیلا جلودارزاده: به‌کارگیری همان مدیران –دولت- قبلی در سمت‌های جدید باعث شد سیاست‌های غلط همچنان تداوم یابد. از سال گذشته نمایندگان خوزستان نسبت به وضعیت این استان هشدار داده بودند و بارها از وزرای مربوطه تقاضا کرده بودن که نسبت به وضع خوزستان چاره‌ای بیاندیشند. تا به امروز کدام اقدام مفیدی برای خوزستان انجام شد؟[2]

_عبدالرضا هاشم‌زایی: معتقدم که آقای رییس‌جمهور قبل از سفر خارجی باید این اقدام را انجام می‌داد و تیم اقتصادی خود را ترمیم می‌کرد و افرادی را به جای آنها می‌آورد که مردم به نمایندگان نگویند که مدیریت کشور در یک چرخه آشنا می‌گذرد و تنها افرادی از مجلس به دولت می‌روند و از دولت به مجلس منتقل می‌شوند. اگر تغییر کابینه اتفاق افتد بنده این را به فال نیک می‌گیرم اما اگر آقای رییس‌جمهور این کار را انجام ندهد مجلس مجبور می‌شود به این موضوع ورود پیدا کند.[3]

_جواد امام: در شرایط امروز نبودن برخی از مدیران بهتر از بودن‌شان است...آقای واعظی مانند سایر دولت به پایگاه رأی بیست و چهار میلیونی بی توجه هستند، ایشان بعد از سخنان رئیس‌جمهور که از همبستگی و انسجام عمومی صحبت کردند به شهر قم رفتند اما به مراجعی که در این شهر مشوق مردم بودند و به نوعی پایگاه رأی آقای روحانی را تشکیل می‌دادند بی‌توجهی کردند.[4]

_غلامرضا ظریفیان: دولت خود را برای این شرایط –جدید اقتصادی- آماده نکرده بود.[5]

*این اظهارات انتقادی مطرح نشده‌اند جز برای پررنگ سازی «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» و بری‌ءالذمه شدن دامن جریان چپ از قالب ساختن اعتدال و برجام به مردم ایران.

چه اینکه دولت دوم آقای روحانی هیچ تغییری نسبت به دولت اول ایشان نداشته و مشخص نیست اصلاح‌طلبان ستادی، چگونه اینهمه تغییر را به یکباره در دولت روحانی لمس کرده‌اند؟!

مردم باید بدانند که همین آقای مرعشی در دولت یازدهم حتی یک مورد انتقاد تند هم از روحانی نداشت و جالب آنکه حتی در مقطعی گفته بود:«تمام کارهای روحانی قانونیست.»[6]

او شاید فراموش کرده اما تاریخ به خوبی به یاد دارد که مرعشی سرمست از دوران ماه‌عسل خود با اعتدالیون از این می‌گفت که ایران حالا بین دوگانه انقلابی بودن یا نبودن مخیّر شده و البته باید راه دوم را انتخاب کند.[7]

کسانی مثل جواد امام، ظریفیان و جلودارزاده نیز اساساً در دولت یازدهم شناسنامه هم نداشتند! چه رسد به انتقاد از رئیس‌جمهور روحانی.

کسانی مثل آقای هاشم‌زایی نیز که صرفا با اسم رئیس‌جمهور روحانی پا به مجلس گذاشته‌اند اکنون از این می‌گویند که روحانی اگر دست به ترمیم کابینه نزند، مجلس ورود می‌کند!

این حرف درست باشد یا غلط اما شنیدن آن از جانب کسانیکه خود را «فدائیان روحانی» می‌نامیدند اما حالا بدون هیچ توضیحی تبدیل به منتقدان یک‌شبه روحانی شده‌اند؛ حتما جای تعجب و سؤال دارد.

اصلاح‌طلبان در مقابل این سؤال اساسی قرار دارند که با اینکه رئیس‌جمهور روحانی هیچ تغییری نسبت به دولت قبلی خود نکرده است اما آنها چرا به منتقدان یک‌شبه رئیس‌جمهور تبدیل شده‌اند و این روزها تندترین حرف‌ها را روانه سمت کابینه روحانی می‌کنند؟!

این در حالیست که مردم عامل اصلی مشکلات موجود را صاحب جمله «تَکرار می‌کنم» و اعوان و انصار او می‌دانند که با تأکید بر ادامه یافتن رویکرد اجرایی ضعیف فعلی، سبب‌ساز شکل‌گیری وضع موجود شد...

***

مدیر منصوب روحانی: برخی مدیران روحانی باعث عصبانیت مردم می‌شوند!

«سهیلا جلودارزاده»، فعال اصلاح‌طلب، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و از مدیران سابق دولت روحانی، به تازگی در بخشی از مصاحبه با روزنامه آرمان امروز با بیان اینکه برخی از مدیران دولت به شدت دچار بی‌انگیزگی، بی‌برنامگی و بی‌هدفی بوده و هستند، گفته است: این مدیران و سیاست‌های آنان باعث عصبانیت نمایندگان مجلس و مردم می‌شوند.

او همچنین تصریح می‌کند: چرا باید رفتار مسئولان به گونه‌ای باشد که صدای اعتراض ملت بلند شود؟[8]

*مشخص نیست با اینکه رئیس‌جمهور روحانی و کابینه او به نسبت دولت قبلی، تغییر مبرّزی نداشته‌اند اما چرا دولت موعود اصلاح‌طلبان اکنون توسط همان‌ها بعنوان عامل عصبانیت مردم و نمایندگان مجلس معرفی می‌شود؟!

اظهارات انتقادی خانم جلودارزاده همچنین وقتی جالب‌تر می‌شود که مردم بدانند او توانسته با سابقه از استعفا از نمایندگی مردم در مجلس ششم، در دولت آقای روحانی هم مشغول به کار شود و بعنوان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شود.

به سخن دیگر اینکه با سخنان اخیر جلودارزاده، خود او هم احتمالا یکی از کسانی بوده که انتصابش در دولت روحانی موجب عصبانیت مردم شده و رفتارش برانگیزاننده اعتراض بوده است...

نمونه دیگر شبیه به خانم جلودارزاده، اکبر ترکان است که در دولت احمدی‌نژاد معاون وزیر نفت بود اما پس از روی کار آمدن مجدد در دولت روحانی، به منتقد شماره یک احمدی‌نژاد تبدیل شد!

***

اگر سپاه در خرمشهر و کرمانشاه نبود، روحانی کجا بود؟

قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیای سپاه پاسداران طی چند ماه گذشته پروژه‌های بزرگی را برای دولت رئیس‌جمهور روحانی به سرانجام رساند.

از جمله این پروژه‌های مهم می‌توان به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین و نیز حل مشکل آب خوزستان اشاره کرد.

دو پروژه‌ای که عملا دولت آقای روحانی را از تهدید قحطی بنزین و تهدید نبود آب شیرین در برخی شهرهای خوزستان نجات داد.

این در حالیستکه خدمات بزرگ سپاه در مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب نیز قابل کتمان نیست و معلوم نبود اگر سپاه و بسیج در امر ساخت خانه‌های جدید برای مردم حضور نمی‌یافتند، دولت آقای روحانی امروز در چه شرایطی قرار داشت؟

این اقدامات که برگی از هزاران پروژه بزرگ عمرانی و شهری است که توسط قرارگاه سازندگی سپاه طی سال‌های اخیر در جای‌جای ایران اسلامی انجام شده است اما در مقابل کنایه‌هایی قرار دارد که اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان بصورت هر روزه مطرح کرده‌اند و منظور و مقصد آنها هم چیزی غیر از هدف قرار دادن سپاه پاسداران نبوده است!

*کنایه مشهور رئیس‌جمهور روحانی درباره دولت با تفنگ را همه به یاد دارند.

آنجا که سال گذشته و سرمست از پیروزی انتخاباتی خود اما در جمع فعالان اقتصادی گفته بود: «ابلاغ سیاست‌های اصل 44 برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم. این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست. از آن دولتی که تفنگ نداشت می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرات ندارد با آنها رقابت کند!»

غیر از آقای روحانی، خیل عظیم اصلاح‌طلبان نیز در ماه‌های گذشته با کنایه «دولت پنهان» یا «دولت موازی» به صحنه آمدند تا به نحوی دیگر سپاه پاسداران را بنوازند.

آذر منصوری، از فعالان اصلاح‌طلب در همین زمینه گفته است: دستورکار دولت موازی، القای یأس و ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن دولت است.

«محمدرضا خبّاز»، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم در یادداشتی تأکید کرد که چیزی تحت عنوان «دولت پنهان» به دنبال استعفای رئیس‌جمهور روحانی است!

«هادی غفّاری»، چهره دیگر جریان خاص است که در یک مصاحبه از «دولت در سایه» نام برده و اظهار کرده است: «دولت در سایه» یا «دولت پنهان» نیز همه حرکت‌های دولت آقای روحانی را رصد می‌کند.

او همچنین در این باره می‌گوید:

«دولت پنهان» به‌دنبال تحول در مدیریت کشور نیست، بلکه به‌دنبال حکومت کردن و اقتدارگرایی است. این دولت فی‌النفسه به‌دنبال قدرت است و به چیزی به جز این فکر نمی‌کند. رشد و تعالی جامعه هیچ‌ جایگاهی در اندیشه دولت پنهان ندارد. منطق دولت پنهان نیز این است که «چرا او آری و من نه» و به بیان دیگر اگر قدرت در اختیار این افراد باشد هر اقدامی مباح است، اما اگر قدرت در اختیار دیگران باشد حتی اگر خیرترین اقدامات نیز صورت بگیرد، دارای اشکال است و باید از آن انتقاد کرد.

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاحات نیز نفر بعدی است که در مصاحبه با روزنامه اعتماد در این باره می‌گوید:

همه انتقادات متوجه دولت و رییس جمهور نیست. در واقع، اهرم‌های قدرتی در ساختار سیاسی ما فعال هستند که ابتکار عمل را از دولت گرفته اند و نه تنها پاسخگوی عملکردشان نیستند بلکه همواره در مقام منتقد قوه مجریه ظاهر می شوند. روحانی به چنین وضعیتی واقف است...[9]

کار توهین به سپاه در دولت آقای روحانی به جایی رسید که حتی مجید انصاری، صراحتا از نفوذ اسرائیل و منافقین در سپاه سخن گفت.[10]

تمام این اظهارات در حالیستکه اصلاح‌طلبان همواره تلاش داشتند علت کم‌کاری‌های دولت و ناکارآمدی‌های آنرا به گردن سپاه پاسداران بیاندازند اما امروز که مجاهدت سپاه برای کمک به دولت در قضایایی مثل آب خرمشهر و آبادان در زیر آوار این همه نامهربانی آشکار شده است؛ خبری از این افراد نیست.

در واقع مشخص نیست که آنها بر سر موضع سابق خود هستند و سپاه را بعنوان پیشانی چیزی به نام دولت پنهان، همچنان مخلّ کار دولتشان می‌دانند یا اینکه توضیح قانع‌کننده‌ای برای چرایی کمک‌های سپاه به دولت همزمان با این حجم از نامهربانی خودشان دارند؟!

افکار عمومی باید بدانند موضع ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان درباره سپاه پاسداران چیست؟! دولت پنهانی که نگذاشته روحانی کار کند و برای مثال، شکست برجام هم تقصیر اوست یا مجاهدانی در همه عرصه‌ها که حمایت عاقلانه و در جهت مردم از دولت را تکلیف شرعی و قلبی خود می‌دانند؟!

***

1_ http://khabarfarsi.com/u/56455876

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/225923

3_ https://www.isna.ir/news/97041508222/

4_ https://khabarfarsi.com/u/56454367

5_ https://www.isna.ir/news/97041508237/

6_ http://fna.ir/a1hzoo

7_ http://fna.ir/V8YPR0

8_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/225923

9_ mshrgh.ir/857580

10_ mshrgh.ir/855005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    44 8
    چرا گوینده جمله تکرار میکنم سکوت کرده و هیچی نمیگه بلایی که میخواستن سر کشور بیارن اوردن با تکرار میکنمشون و الان سکوت کردن و اونایی هم که چیزی میگن طوری حرف میزنن انگار منتقد دولت بودن و مخالف رای اوردن روحانی این سرعتی که اقایون حرفاشون عوض میشه و تغییر موضع میدن رو بارباپاپا هم نداشت...
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      8 93
      باید ما اول حمله کنیم . با عملیات انتخاری.به کشتی های نفتی من خودم آماده عملیات انتحاری برای بهبود وضع اقتصادی مردم کشورم هستم .
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    وجه مشترک امریکا و اروپا و اصلاح طلبان در زدن ستون های نظام یعنی سپاه و رهبری است چرا آنها با هم به این نقطه رسیدند ؟ ایا پشت پرده بینشان مسائلی در جریان است ؟ واقعا اگر سپاه به کمک دولت نمی آمد چگونه مشکلات بزرگ که میرفت جنبه امنیتی پیدا کند حل میشد ؟مردم از اینکه یک عده مدیران فاسد در وزارت خانه های اقتصادی لانه کرده و باعث افتضاحات بزرگ در عرصه سکه و ارز و گرانی سرسام اور کالا و خدمات شدند بستوه آمدند و هم چنین از کم کاری دو قوه دیگر در پیگیری مطالبات مردم گلایه مندند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    32 16
    به قول آذری های قهرمان می توان این اصلاح طلبان را صورت قرمزان (یوزی قرمزی) روزگار نامید چیزی بیش از این ندارم که به سیاست بازان اصلاح طلب بگویم
    • AE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      2 3
      جدایی طلب ببند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    7 37
    باید به کشتی های نفتی سعودی اول حمله کنیم . با عملیات انتخاری. من خودم آماده عملیات انتحاری برای بهبود وضع اقتصادی مردم کشورم هستم .
    • نادر IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      9 15
      مردم با سوار بر قایقهای کوچک و بزرگ تنگه هرمز را مسدود کنند واز حقوق خود دفاع کنند این پیام و بازخوردش خیلی بیشتر از غرق کردن کشتی یا حمله به کشتی هاست. زنجیره انسانی اگر جواب نداد اقدامات دیگر مد نظر باشد
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    25 55
    سپاه چه کار بکنه چه نکنه برای اونا فرق نمیکنه... البته متاسفانه تبلیغات سپاه ضعیفه و تمامی پروژهایی که سپاه درست میکنه دولت به اسم خودش تموم میکنه...
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    اگه سپاه نبود الان دولت روحانی کشور رو نابود کرده بود. سپاه دلسوزانه کار میکنه ولی دولتیها دنبال دلسوزی نیستند بلکه دنبال حزب بازی و قدرت طلبی هستند. اصلاح طلبهای افساد طلب هم که همه میشناستشون و نیازی به معرفی ندارن
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      1 2
      منفیات مشکوک شده مشرق
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    اگر سپاه نبود روحانی مجبور به استعفا میشد
  • بهزاد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    23 11
    اصلاح طلب = افساد طلب
  • ر ‌‌‌ضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    دولت وقتی پاسخی برای بی تدبیری ها نداره به سپاه حمله میکنه چون میدونه مسئولین سپاه واکنش نشون نمیدن.همه میدونن اگه سپاه نبود کشور نبود و اگه سپاه نباشه ایران نیست.درود بر مردان پولادین سپاه قدرتمند و شکست ناپذیرایران.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    39 5
    مسئولان ما بچه هاشون در امریکا و اروپا هستند لذا میترسند جلوی دشمن مقاومت کنند. و لذا ایران را خواهند فروخت
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      4 10
      دیگه حالا انقدم فضا رو سیاه نبین. چون واقعا اینجوری نیست. فرزندان برخی مسئولین هم مدافع حرم هستن.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      4 0
      میشه اسم دوتا از این مسئولین که بچه هاشون مدافع حرم هستند را بگی ؟
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      5 0
      موافقم فقط برای بچه هاشون تن به ذلت کشور میدن
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    14 2
    روحانی دولتمردانتو وردارو برو
  • MT ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    19 7
    سپاه شده نوکر کشور دولت هم پول هارا میخوره میره
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    19 5
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم اگر سپاه نبود کشور نبود: حضرت امام رحمه الله علیه امروز باید گفت : اگر سپاه نباشد انقلاب نخواهد بود برای سلامتی تمامی نیروهای مسلح صلوات
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    19 16
    اگر سپاه نبود کشور هم نبود
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    18 3
    جالبه خانم جلودارزاده گفته روحانی مدیران دولت قبلی رو بر سر کار اورده برای همین سیاستهای غلط ادامه داره ! نه آبجی ! این دولت تمام مدیران دولت قبل رو با بولدزر کنار گذاشته و دولت شده رحم اجاره ای دوستان شما و مدیران سفارشی دوستان شما
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      0 0
      منظورشون دولت خود روحانی هست..خانم جلودار زاده هست دیگه ایراد نگیرین
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    10 1
    عاقبت روزی آفتاب از زیر ایر نمایان می شود هم اکنون روزنه اش آشکار شده و مردم دارند آفتاب را میبینند
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
      0 3
      از ماست که بر ماست..ماست..اینم ماست پر چرب ساخت اصلاخات
  • عیسی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    1 1
    اگه سپاه نبود الان اقایون بیشتر از این مردم و کشور را فروخته بودند. اینها خاینند و اخرش کشور را میدند دست امریکا و داعش
  • RU ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 1
    سپاه اگر نیتش خدمت به مردم باشه نباید از دولتمردان انتظار داشته باشه.مردم خودشان قضاوت خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس