سیدحسین موسوی تبریزی

آیت‌اللهِ این روزهای اصلاح‌طلبان مواضع تندی را علیه روحانی اتخاذ کرده است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

خرمشهر آب می‌خواست نه خون!

شنبه‌شب گذشته و در حین اعتراض خیابانی عده‌ای در خرمشهر، افرادی که مسلح بودند به روی پلیس حاضر در صحنه آتش گشودند و 10 مأمور نیروی انتظامی در این حادثه به شدت مجروح شدند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور در این باره گفته است: در اعتراضات –شنبه- شب گذشته هیچ کسی کشته نشده و فقط یک نفر از تجمع کنندگان مجروح شده است و 10 نفر نیز از پرسنل نیروی انتظامی مجروح شدند.

وی افزود: یک نفر نیز در بین تجمع کنندگان مسلح بوده و فعلا شناسایی نشده است. در این تجمعات تخریب زیادی هم ایجاد نشد.[1]

*اقدام این فرد یا افراد مسلح مورد اعتراض گسترده مردم و فعالان اجتماعی قرار گرفته است.

این در حالیست که این اقدام شریرانه، بخش عمده‌ای از فضای ایجاد شده بر سر مطالبه به حق مردم محترم خرمشهر درباره مشکل آب خوردن را نیز تحت‌الشعاع قرار داد و به آن وجهه امنیتی الصاق کرد.

اعتراض مردم خرمشهر به مشکل آب یک اعتراض به حق و انقلابی بود و هست اما خیابانی شدن این اعتراض، تضییع اموال عمومی و از همه مهمتر شلیک کردن به سمت مأموران پلیس که به سادگی هرچه تمامتر می‌توانست به شهادت آنها بیانجامد؛ به هیچ وجه قابل تحمل نیست.

مردم خرمشهر نیز به تعلل برای مرتفع ساختن مشکل اختلال در خطوط آبرسانی اعتراض داشتند و به سخن دیگر فقط آب می‌خواستند اما حالا 10 مجروح امنیتی روی دست این شهر مانده است و عملا اختلالی بزرگتر پیشامد کرده است.

جالب آنکه مشکل آب در خرمشهر، آنهم به دلیل یک حادثه، اگرچه شاید با تعلل دستگاه‌های دولتی مسئول این رخداد مواجه بوده باشد اما یک بحران نبود و با اندکی تحمل حل می‌شد... کما اینکه شد.

این بحران همچنین در سایر شهرهای کشور هم مسبوق به سابقه است و یک سابقه مهم آن، آب طعم‌دار شهر قم است که سال‌ها به همین منوال توزیع می‌شد و کسی هم در قبال آن کشته یا زخمی نشد.

مع‌الوصف حادثه خرمشهر اگرچه تلخ بود اما می‌توانست ابعاد بسیار بزرگتری هم داشته باشد که با صبر انقلابی و بصیرت مردم این شهر، چنین نشد.

و این عمق نیافتن، همان نیمه پر لیوان است که باید آن را در حادثه خرمشهر مد نظر قرار داد و به این واسطه به احترام مردم خرمشهر ایستاد.

***

حملات تند آیت‌اللهِ اصلاح‌طلبان به روحانی!

«حسین موسوی تبریزی»، فعال اصلاح‌طلب که روزنامه آرمان امروز از او با عنوان "آیت‌الله" یاد کرده است، طی یادداشتی در این روزنامه با اشاره به مشکلات این روزهای دولت رئیس‌جمهور روحانی نوشته است:

«آقای روحانی باید این مساله را در دولت خود نهادینه کند و دولت را به سال‌های اول پیروزی انقلاب بازگرداند که دولت‌ها در مقابل مردم پاسخگو بودند و مردم نیز می‌پذیرفتند. زمانی که شهید رجایی می‌گفت خزانه گندم کشور خالی است مردم نیز ضمن همراهی دولت قناعت کرده و باور می‌کردند. در حال حاضر این باورها کم شده و از بین رفته و زمانی که گفته می‌شود با رانت مبارزه شود مشاهده می‌شود که این مساله هنوز در دولت وجود دارد. از طرف دیگر کیفیت برنامه‌ریزی در حوزه سکه و ارز نشان داد مدیریت صحیحی در این مورد صورت نگرفته و همین شد که امکانات از دست رفت و آشوب به‌پا شد و بدتر از همه امید مردم از دست رفت. ترسیدن مردم از آینده خودشان موجب بروز چنین مشکلاتی در جامعه است. از این‌رو امید می‌رود که رئیس‌جمهور به سخنان گفته شده عمل کند، چرا که دوره گفتار درمانی سر آمده و باید به مردم کمک کنیم.»[2]

*نکته آنجاست که آقای موسوی تبریزی و دوستان اصلاح‌طلب او، جملگی بیشتر از رئیس‌جمهور روحانی بعنوان مسبب‌الاسبابین وضع موجود شناخته می‌شوند و هم‌اکنون بایستی به جای دراز کردن انگشت اتهام به سمت رئیس‌جمهور، احساس شرم کرده و توبه کنند.

در واقع اصلاح‌طلبان روزی که می‌گفتند ما «فدائیان روحانی» هستیم، تمام کارهای روحانی قانونیست، ما تضمین روحانی هستیم[3] و اساساً روزی که برای روی کار آمدن دوباره روحانی «تَکرار کردند»! دچار هم‌سرنوشتی و هم‌کاسه‌گی با آقای روحانی شدند فلذا امروز دیگر نمی‌توانند ژست استقلال از دولت بگیرند.

اساساً اخذ چنین مواضع تندی علیه دولت و متهم کردن روحانی با عناوینی مثل «دولت رانتی» و... از آنرو صورت می‌گیرد که اصلاح‌طلبان مدتیست پروژه «عبور از روحانی» و طلاق سیاسی از رئیس‌جمهور را کلید زده‌اند و دیگر نیازی به روحانی احساس نمی‌کنند.

جالب آنکه در این راستا، حتی ماجرای «استعفای روحانی» هم نخستین بار از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده است.[4]

برخی معتقدند پروژه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی اگرچه بسیار جدی و با حضور معتمدین اصلاح‌طلب پیش می‌رود اما ناتوانا خواهد بود زیرا درهم‌تنیدگی روحانی و چپ‌ها به حدیست که انفکاک آنها از یکدیگر در نزد افکار عمومی غیر قابل قبول است.

گفتنیست، اظهارات موسوی‌تبریزی درباره ضرورت امیدواری مردم در حالیست که تزریق کلیدواژه «ناامیدی» این روزها بعنوان یکی از دستورکارهای اصلی اصلاح‌طلبان مطرح است و در تمام قیام و قعود آنها تأکید بر این مسئله دیده می‌شود.[5]

حمایت از مذاکره موشکی، تأکید بر اینکه امام نگفته بود مردم با حجاب شوند و امام از ابتدا قصد انقلاب نداشت از جمله اظهارات این چهره پرحاشیه اصلاح‌طلبان است.

***

محمود صادقی درخواست «ویدئو چک» داد

«محمود صادقی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در یک توییت، تصویری از تذکر کتبی خود و چند نماینده مجلس را منتشر کرده است که درباره عملکرد نیروی انتظامی در جریان اغتشاش اخیر در بازار تهران، اعتراض کرده‌اند.

در بخشی از این نامه که خطاب به وزیر کشور نوشته شده، می‌خوانیم:

«چرا مأموران نیروی انتظامی که مأمور حفظ نظم و مراقبت از اموال عمومی هستند، در واکنش به اعتراضات اخیر در بازار تهران اقدام به تخریب اموال مردم کردند»؟!

نویسندگان نامه مذکور که با استناد به «فیلم»، این نامه را نوشته‌اند همچنین تصریح کرده‌اند که این اتفاق در سال 88 نیز رخ داده و نیروی انتظامی اعلام کرده است که با خاطیان برخورد می‌کند.

نمایندگان اصلاح‌طلب امضاکننده این نامه همچنین خواستار اقدام عاجل در رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

صادقی در توضیح تصویری که از تذکر کتبی اشاره شده منتشر کرده، نوشته است:

«تذکر کتبی اینجانب و سه نفر دیگر از نمایندگان تهران به وزیر کشور درباره رفتار مأموران نیروی انتظامی با اموال مردم»

گفتنیست، الیاس حضرتی، دیگر نماینده اصلاح‌طلب تهران نیز این توییت را بازنشر داده است.

این البته اولین بار نیست و محمود صادقی حاشیه‌های مشابه بسیاری داشته است:

و باز هم دروغی دیگر از نماینده جنجالی

دروغ جدید محمود صادقی: بیت رهبری موافق FATF است!

محمود صادقی را چه کسانی مدیریت می‌کنند؟

بازهم دروغ‌گویی آقای نماینده؛

انفجارهای پی در پی در محله محمود صادقی!

نماینده مجلسی که شعبه دوم آمدنیوز در ایران است+تصاویر

هیئت نظارت بر نمایندگان:گزارشات خلاف "محمود صادقی" را رسیدگی می‌کنیم

چه کسی بر رفتار نماینده حاشیه‌ساز فراکسیون امید نظارت می‌کند؟+عکس

توییت‌های دشمن‌شادکن یک نماینده مجلس

ادعای محمودصادقی درباره بدهکاران بانکی تکذیب شد+ سند

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از توییت محمود صادقی

اظهارات "محمود صادقی" بار دیگر خلاف واقع از آب درآمد

حاشیه‌سازی‌های محمود صادقی آب به کدام آسیاب می‌ریزد؟ +فیلم و تصاویر

*صد البته نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم است و هیچ خطایی در هیچ رتبه‌ای از پلیس کشور پذیرفته نیست و اگر در گوشه و کناری هم تخلفی از چند مامور سر بزند، در صورت اثبات باید حتما برخورد لازم صورت گیرد.

اما از سیاسی بودن تذکر اشاره شده و ناآشنایی نویسندگان آن با مقوله امنیت و بایسته‌های آن همین بس که این نامه در اشاره به یک اغتشاش شهری چند صد نفره که تعدادی نیز در آن دستگیر شده‌اند نوشته شده است.

این در حالیستکه اساساً نرخ تعیین کردن در یک بلوای شهری و ادعای اینکه بر اساس فیلم‌های موجود –طبق استناد تذکر صادقی- نیروی انتظامی در فلان بخش از حادثه مرتکب خطا شده‌اند، کار بخردانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

آقای صادقی باید بداند که در عرصه بلوای شهری و اغتشاش خیابانی، اولا هدف اصلی پلیس جمع کردن حادثه و حفظ امنیت جان مردم است نه لزوما مال مردم و ثانیا اغتشاش شهری که از حمله مسلحانه به مرز هم خطرناک‌تر است مثل فوتبال نیست که اشخاصی با سیستم وی‌اِی‌آر و درخواست ویدئو چک! به دنبال این باشند که یک حق یا ناحق کوچک (به نسبت حق اصلی که حفظ جان مردم و امنیت عمومی است) را ثابت کنند و یا در حین‌وبِینی که هنوز خون شهدای ناجا در خیابان پاسداران خشک نشده و 10 مأمور پلیس نیز در خرمشهر به رگبار بسته شده‌اند؛ بر اساس چند فیلم تقطیع‌شده اینطور ادعا کنند که مأموران ناجا گاهی دست به وحشیگری هم می‌زنند!

رفتارهای عجیب علیه نیروی انتظامی در مجلس فعلی مسبوق به سابقه است.

پیش از این، یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز در جریان کلیپ موسوم به گشت ارشاد، طی نطقی در مجلس خواستار عذرخواهی ناجا از شخصی شده بود که در فیلم خطاب به پلیس از لفظ بیشرف استفاده می‌کند!

محمدرضا عارف، علیرضا رحیمی و مازنی هم دیگر نمایندگان اصلاح‌طلبی بودند که طی ماه‌های اخیر بابت حرکات قانونی ناجا، نسبت به این نهاد امنیتی اعتراض رسمی کرده‌اند.[6]

***

1_ mshrgh.ir/870381

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/225452

3_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

4_ mshrgh.ir/856806

5_mshrgh.ir/869750

6_mshrgh.ir/848428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 9
  • خم AE ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    خبری نیست. حمله آمریکا هم به زودی . با خاک یکسان میشود ایرانستان
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      بهمن 57 دم آمریکا در ایران قیچی شد مگر شما با رسانه ها سر و کار نداری البته منتظر باشید برای خبرهایی از حجاز که مردم حجاز دارند مهیا می شوند برای زدن اردنگی به ینکی ها البته مولود نامشروع هم لحظه به لحظه به پایان زندگی نکبتبار خودش نزدیک می شود ضمنا به فکر خروج بدون تلفات ینکی ها باشید انا فتحنا لک فتحا مبینا -
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      بمیر بابا ... آمریکا فقط با وجود وطن فروشایی مثل شماست که ممکنه این فکر به ذهنش بیاد اما مطمئن باش هنوز درجه حماقش یه اونجا نرسیده که به ایران حمله کنه
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      بتمرگ سر جات
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      کوچولو ما ایرانی ها یه مثلی داریم به این مضمون: سگ که بلند پارس کنه پاچه نمی گیره. افتاد
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      58 52
      نترس ترسو! تا ما هستیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. اجالتا شما یه سوراخ پیدا کن توش پنهان شو
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      خرمشهر را خدا آزاد کرد آب خرمشهر را سپاه شیرین کرد تبریک به سپاه و خرمشهریها
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      عجب حرام زاده ای هستی
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      ببند دهن کثیفت رو
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      خفه شو منافق وطن فروش
    • محمدرضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      قشنگ معلمه که تو از اون دسته از سربازهای اسرائیلی هستی که هنوز فارسی رو خوب یادنگرفتی، به کوری چشم شماها در آینده بسیار نزدیک ( انشاالله) این انقلاببه دست صاحب اصلیش میرسه
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      30 13
      ترامپی یا ناتانایابو
    • یاور ولایت ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      57 12
      بزودی فروپاشی آمریکا و اسراییل فرزند نامشروع مستکبران فرا می رسد وعده خدا حق است که جاء الحق وذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا
    • فردین FR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      34 10
      ما فرزندان سلمان فارسی و پیروان اهل بیت نبی بر آمریکاو مزدوران حرامزاده اش مثل تو پیروزیم۰
    • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      7 4
      زرشکستان
    • وطن پرست IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      28 75
      انشاالله میزنیم با خاک یکسانشون می کنیم
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    آیت الله؟ چند روز جبهه در کارنامه اش دارد؟
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      انگار بقیه آیت الله ها کی هستن!
  • جواد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    نمایندگان مجلس همگی متوجه باشندکه: اگر ناجانباشند زن وبچه و خواهرمادر نمایندگان مجلس هم اگر در ایران باشند به خطر خواهند افتاد. پس درکلامتان تجدیدنظر کنید. اصولا درهرکشوری قوای انتظامی حافظ امنیت نباشد خطر هست.
  • US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    227 6
    ملکه انگلیس فوت کرده
    • M.sh IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      8 6
      منظوراون اینه سقط شده! یه اجنه شیطان کمتر.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    خبری نیست. حمله آمریکا هم به زودی . با خاک یکسان میشود ایرانستان
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      بهمن 57 دم آمریکا در ایران قیچی شد مگر شما با رسانه ها سر و کار نداری البته منتظر باشید برای خبرهایی از حجاز که مردم حجاز دارند مهیا می شوند برای زدن اردنگی به ینکی ها البته مولود نامشروع هم لحظه به لحظه به پایان زندگی نکبتبار خودش نزدیک می شود ضمنا به فکر خروج بدون تلفات ینکی ها باشید انا فتحنا لک فتحا مبینا -
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      17 3
      دوست داری خواهر و مادرت را دشمن به یغما ببرد
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      13 4
      خفه شو منافق وطن فروش
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      11 4
      ببند دهن کثیفت رو
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      5 10
      40ساله همینو میگین خسته نشدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    41 17
    همیشه و در هر حال حق با اغتشاشگر است. حتی اگر در مغازه ای مخفی شود پلیس حق ورود به مغازه و دستگیری آن فرد را ندارد. هر کس به هر درجه و صورتی با نیروهای نظامی ایران از پلیس گرفته تا سپاه قدس بستیزد اعم از دحتر بی حجاب دریده یا درویش قمه کش یا عضو کوله باشد مورد حمایت محمود صادقی و سایر اصلاح طلبان خواهد بود.
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      23 5
      محمود صادقی با راهی که درپیش گرفته ممکن است بوسیله همپالکی هایش با دسیسه آمریکا معدوم شود و خون کثیفش را به گردن نظام بیاندازند - قانون حصر برای صیانت از آبروی نظام برای این فرومایه ها نیز اجرا شود.
    • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      11 1
      اینها فقط دنبال رأی هستند انگشتشان را کردن توی دهانشان و بیرون آورده اند ببینند باد از کدام طرف می وزد همان طرف بروند. بخصوص این محمود صادقی که سوادی هم ندارد و فقط دنبال مطرح کردن خودش هست.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      4 0
      دقیقاً
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    39 19
    درود بر ناجا. ملت مومن و انقلابی پشتیبان شما هستند. حزب الله نظاره گر امور است و تلاش منافقین را رصد می کند. ولو اینکه در مجلس باشند.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      24 7
      احسنت
    • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      9 4
      آفرین
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 11
    خخخخخ
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      12 4
      زهر مار
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    24 14
    شاید منظور صادقی همان چند بازاری باشند که اراذل و اوباش را اجیر کردند تا با تهدید و تخریب بازار را تعطیل کنند و سوژه خبری برا ی رسانه های بیگانه تهیه کنند و از اینکه این عناصر به ظاهر بازری ولی در واقع احتکارگر و گرانفروش و رانت خوار با دستگیری اراذل دست شان روشد ایشان ناراحت هستند چون احتمالا وابسته به جریانات فکری ایشان و یا احتمال قوی تر از طیف ایشان این دستور را گرفته باشند و ترس از لو رفتن پشت صحنه ماجرا ایشان را وادار به فرار به جلو از پاسخگویی نموده است
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    19 13
    تضعیف نیروی انتظامی و پیگیری نکردن حق مردم وظیفه لیست امید است و بس
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    12 5
    تضعیف نیروی انتظامی و پیگیری نکردن حق مردم وظیفه لیست امید است و بس
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    36 12
    و قابل توجه خائنین مجلس : ۹ نفر از عزیزان نیروی انتظامی توسط اراذلی که همیشه نگرانشان هستید بشدت مجروح شدند ، این بچه ها در قلب ملتی هستند که شما را فبول نداشته و ندارند ملت انقلابی
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      17 6
      این ضد نظم هایی که منفی می دهند اینها ستون پنجم دشمن هستند اینهارا همه جا مراقب باشید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    23 21
    آقای محمود صادقی روزهای خوش نشینی و علیه نظام توئیت زدن داره تموم میشه . وقت کمی داری که علیه نظام و سپاه و نهادهای زیر مجموعه اش سیاه نمایی کنی تند و سریع توئیت بزن برادر و بعد برو ساکت رو جمع کن تلاویو منتظرته
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    12 1
    وقتی کیلویی آیت الله میشن باید هم درک یک بچه پنج ساله را داشته باشند
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    12 1
    نظارت بر رفتار نمایندگان و مجلس هم که کلاً تعطیل
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    10 13
    به یاد آوریم روزی که امام حکم عزل صادر کرد و مجس ششم هم با دولت اصلاحات به کشور خیانت کردند امروز بعضی از آنها زنده شدند و میخواهند مجلس ششم را تکرار کنند
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      5 1
      صد رحمت به مجلس ششم. رییس مجلس ششم حداقل روی حرف رهبری حرف نزد و در ماجرای قانون مطبوعات این را خوب نشان داد.
  • علی اکبر IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 3
    این آیة الله فسفودی همیشه اوت هست
  • قاسم IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    13 5
    ویدیوچک را برای نحوه انتخاب محمود صادقی به نمایندگی مجلس به کار ببرند که چه طوری نماینده مجلس شده؟؟؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      3 1
      گل گفتی
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 1
    شکی نیست این جونور اسلاحتلب عامل یانکی هاست اول باید اسلاحتلب هارو نابود کرد
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 1
    امثال صادقی نفوذی های مجلس هستند. نمایندگان مراقب باشند!
  • فرایند IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 0
    آقای صادقی و هم پیاله ای هایش نه دلشان به اموال مردم میسوزد نه به خود مردم فقط فیلم بازی میکنند تا رآی ضد انقلاب را همچنان داشته باشند و این آشوبها هم نشانه سیاست غلط خودتان است.
  • غ - ن IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    9 0
    این ها نه بی اطلاعند و نه ناشی بلکه آگاهانه و استادانه اقتدار نیروی انتظامی در مقابل مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند. تا اینجا شکی نیست. منتهاصحبت این است که آیا نظام در مقابل این ها تکلیفی ندارد؟
  • حامد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    12 1
    این قدر که محمود صادقی نگران در توالت فلان جا و شکستن شیشه یک مغازه است کاش نگران اقتصاد مملکت و وضعیت میلیون ها کارگر و معلم و ... هم بود. این همه آتش زدند شکستند تخریب کردند یکش رو صادقی ندید. حالا جایی یک اغتشاش گر که شاید قبلا چند جا رو تخریب کرده رفته تو مغازه ای پنهان شده مأموران خواستن دستگیرش کنند صادقی ناراحت شده
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 10
    درقم مشکل شوری اب بوده,,,,کجاراباکجا مقایسه میکنی؟نادان,,قم درکویر قرار دارد,,زمین شوره زار ونمکزار,,,,,,خرمشهر درجلگه خوزستان قرار دارد,جلگه یعنی حاصلخیزترین خاک یک کشور,,فرق شوره زار وجلگه را اگه نمیدونی برو معلوماتت رازیادکن,,,تا این دوشهر راباهم مقایسه نکنی,خوزستان براثر تصمیمات غلط به ای روز افتاد
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      8 3
      خرمشهر هم دقیقا لب شورترین دریای دنیا واقع است که با هر مد آب و پیشروی آن در مسیر اروند رود و بهمنشیر آب خرمشهر آبادان کاملا شور می شود.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    10 2
    اسهال طلبان اعم از نماینده و آیت الله قلابی لطفا خفه شید، مملکت چند سال دست شما بود و به این مردم آب نرسید؟!
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    1 0
    با این اداره کردن مملکت به خونها هم خواهیم رسید
  • یداله امره IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    3 0
    بشارت باد به جناب ترامپ دوستان شما دنبال مطالبات شما هستند شما دنبال حقوق بشرید ونمایندگان ما در مجلس دنبال اصلاحات
  • یداله امره IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    4 0
    بشارت باد به جناب ترامپ دوستان شما دنبال مطالبات شما هستند شما دنبال حقوق بشرید ونمایندگان ما در مجلس دنبال اصلاحات
  • GR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    4 3
    موسوی تبریزی همان هست که اول انقلاب به اتهام .... از کار برکنار شد ؟؟؟؟؟؟
  • GR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    4 3
    وقتی فله ای نماینده انتخاب میکنیم نتیجه اش همین کور و کچل هاست
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 4
    محمود صادقی منتخب شورای نگهبان است. ما نماینده نداریم
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      5 12
      کور بودی به کوچکزاده رای بدهی؟
  • GR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 6
    شاخک های اسرائیل، فعال شده اند.... در هر کجا آثاری از آنها هست مراقب نفوذی ها باشید.
  • کمالی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    13 0
    این به ظاهر آیت‌الله که ادعا می‌کند در زمان شهید رجایی مسئولان پاسخگو بودند داغ شده است که یادش نمیره.... باید علت برکناری ایشان از دادستانی را یک بار دیگر یادآوری کرد. یا باسط الیدین بالعطیه
  • AE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    2 1
    در این گرمای هوا بدون کولر گازی و آب خنک از کشورت مقابل سعودی ها دفاع میکنی اما عده ای در ایران حتی حاضر نیستند دو قدم برای کشور خودشون بردارند
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    7 7
    حضور امثال صادقی در مجلس، نتیجه فرهنگ سفله پروری دررکشورراست.
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 11
    این دلقک . مجلس را با زمین والیبال اشتباه گرفته. ان شاءالله از ملت سیلی خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس