قالیباف

هرکس می‌تواند به روحانی کمک کند؛ هرکس جز جهادی‌ها!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

خوارج و ناقص‌العقل؛ توهین‌های جدید به منتقدان دولت

حجتی کرمانی: راه حل گرانی دلار، رفع حصر و بازگشت خاتمی است

«محمدجواد حجتی کرمانی»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با سایت جماران گفته است:

من به مقام معظم رهبری و در روزنامه اطلاعات هم نوشته ام که تنها راه برون رفت ما از مشکلات آشتی ملی است؛ عفو عمومی، همه کنار هم باشند، توبه از گذشته و گناهانی که در مورد علماء از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی مرتکب شدیم. آنها را به صف انقلاب بیاوریم؛ البته آنها هستند و ما بی دلیل آنها را جدا می دانیم.

او همچنین اظهار می‌کند: مخالفین دولت در این شرایط هیچ فرقی با خوارج ندارند؛ قابل اصلاح نیستند.[1]

در کنار او، یکی دیگر از چهره‌های حامی دولت نیز در خبرگزاری ایلنا از این گفته است که منتقدان دولت، ناقص‌العقل هستند. [2]

*ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان این روزها و با زیاد شدن فشار افکار عمومی به دولت و حامیان او، به جای انتخاب راه‌های عقلانی برای برون‌رفت از این فضا، دست به اقداماتی مثل مقصرتراشی، توهین به منتقدان دولت و ارائه راهکارهای عجیب و غیر منطقی زده‌اند.

چه اینکه قبل از حجتی‌کرمانی، حسین مرعشی نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که راه حل مشکلات موجود رفع حصر است! [3]

غیر از این افراد، علی شکوری‌راد، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم به تازگی کشور را دچار حالت «بحران فزاینده» توصیف کرده و مسئول وضع موجود را نیز رهبری نظام معرفی کرده است. [4]

از آنجا که پر واضح است این اظهارات که با ژست دلسوزی برای دولت و ارائه راهکار در جهت رفع مشکلات روانی موجود در جامعه ارائه می‌شوند، منجر به تزاید مشکلات و کور شدن بیشتر گره‌ها می‌شود؛ برخی محافل تحلیلی معتقدند که اساساً دلیل بیان این اظهارات تقلای جریان خاص برای دمیدن بر آتش «فتنه اقتصادی» و اعتراض ظالمانه است.

این محافل از این می‌گویند که جریان سیاسی خاص از آنجا که روحانی را حاوی نفعی برای خود نمی‌بیند، فاز عبور از او و طرح مسئله استعفای روحانی را کلید زده و در ادامه نیز قصد دارد کار ناتمام خود در اغتشاشات دیماه 96 را تمام کند.

گفتنیست، اظهارات حجتی‌کرمانی مبنی بر نوشدارو بودن بازگشت خاتمی و خارج شدن او از انزوا در شرایط فعلی، در حالیست که لیدر اصلاح‌طلبان خود از «فدائیان وضع موجود» و کسی است که برای ادامه وضع موجود و انتخاب دوباره روحانی «تَکرار کرد»!

***

استفاده ابزاری از «خَر» برای اتیوپی‌نمایی از ایران

روزنامه اصلاح‌طلب: «خَر» نباشید و اوضاع سیاه ایران را باور کنید!

روزنامه هفت صبح در صفحه نخست شماره شنبه خود طی یادداشتی اپیزودیک، به زعم خود به طرح مشکلات اقتصادی پرداخته و در ترجیع‌بند تمام اپیزود یا بندهای این یادداشت نیز به خر بودن و خر نبودن اشاره کرده است!

مثلا نویسنده در اپیزود دوم این یادداشت می‌نویسد:

صبح تا شب هرکس از راه می‌رسد نگران است. صبح تا شب هرکس از راه می‌ رسد می‌گوید پوف! می‌گوید از این همه گرانی، جوان از راه می‌رسد می‌گوید به کجا می‌رسیم اخرش؟ پیر از راه می‌رسد می‌گوید چه می‌شود این مملکت آخرش؟ پولدارش، بی‌پولش، دیوانه‌اش، عاقل‌اش می‌پرسد می‌دانی این مملکت به کجا می‌رود؟ سرم را می‌اندازم پایین. می‌گویند شنیدی چه گفتیم؟ نه، من خرم، نمی‌شنوم.

و یا مثلاً در اپیزود چهارم این نوشته می‌خوانیم:

صبح بقال و چقال ور می‌زند که هرچیزی دست‌تان می‌رسد بخرید، فردا می‌کشد بالا، ‌عصر شوفر تاکسی می‌گوید خدایا تا فردا زنده می‌مانیم ما؟ یا از فرط گرانی می‌میریم؟ شب یارو پست می‌گذارد توی اینستاگرامش که من نگران عصیان توده‌های بی‌نشانم. نصف شب خواب می‌بینم که دارم تحلیل‌های خیابانی و صدر را وسط کابوس‌هایم می‌شنوم و یکهو یک رویایی مرا می‌کشد کنار، می‌گوید اصلا می‌شنوی در مملکت چه خبر است؟ می‌گویم نه، من خرم، نمی‌شنوم.

در بند پایانی این یادداشت نیز امده است: آقاجان درست است که من خرم و نمی‌شنوم ولی شماها خواهشا خر نباشید و بشنوید!

*نویسنده این یادداشت، جان کلام خود را در بند پایانی بیان کرده و در واقع از مردم خواسته صدای اعتراضات را بشنوند و به چیزهایی مثل «عصیان توده‌های بی‌نشان» بیشتر بیاندیشند.

موارد مطروحه در این یادداشت هم اگرچه تلاش کرده از جنس دغدغه‌های مردم باشد اما نتوانسته از ژن سیاه‌نمایی که به تازگی مورد اعتراض رئیس‌جمهور هم قرار گرفت فرار کند.

به راستی آیا اوضاع کشور هم‌اکنون بدین‌گونه است که گرسنگی شیوع پیدا کرده است و یا نان و کالاهای اساسی خانوار گرانی فزاینده پیدا کرده‌اند!؟

آیا هم‌اکنون مردم ایران امیدی به فردای خود ندارند و منتظر مرگ هستند!؟

فی‌الجمله تصویری که این یادداشت ارائه داده است، تصویر جمهوری اسلامی ایران بعنوان هجدهمین اقتصاد جهان نیست بلکه تصویری از اتیوپی، سومالی یا اوگاندا و آنهم در مناطق بحرانی این کشورهاست.

و البته جالب است که اتیوپی‌نمایی از جمهوری اسلامی ایران نیز این روزها به قاتق نان اصلاح‌طلبان تبدیل شده است! [5]

در اشاره به این یادداشت همچنین بایستی اشاره کرد که دغدغه‌های روزنامه هفت صبح در مطالب این روزنامه بیشتر از یادداشت مذکور قابل رؤیت هستند. دغدغه‌هایی که عموما از جنس برندینگ، دلمشغولی‌های سلبریتی‌ها و مقولات لاکچری است تا چیزی به نام دغدغه‌های واقعی مردم!

از طرفی مشکلات بزرگنمایی شده در یادداشت روزنامه هفت صبح در مقابل این حقیقت نیز قرار دارد که مشکلات مردم ایران که در دهه 60 و 70 در مقابل سوپرمارکت‌ها تعریف می‌شد هم‌اکنون به نمایندگی‌های خودرو منتقل شده و این مسئله اگرچه کتمان‌کننده مشکلات و حتی مسائل حادّ کسانی از شهروندان عزیز ایرانی نیست اما بیانگر افزایش سطح عمومی رفاه و اقتصاد در ایران نیز هست.

***

هرکس می‌تواند به روحانی کمک کند؛ هرکس جز جهادی‌ها!

«جلال میرزایی»، از نمایندگان عضو فراکسیون امید در اشاره تلویحی به طرح شایعه حضور قالیباف برای حل مشکلات دولت، به ایسنا گفته است:

«امروز انتظار برخی از جریان‌ها و گروه‌ها از دولت، تغیر کابینه است اما من نگرانم تا تغییر در کابینه نیز به محل اختلاف تبدیل شود. چرا که منتقدان دولت می‌گویند فردی که باید در کابینه جایگزین بشود باید جهادی باشد و از نظر آنها جهادی بودن نیز تعریف مشخصی دارد که شاید با طیفی که در انتخابات هوادار روحانی بودند کمی فاصله داشته باشد. شاید این امر سبب شود تا دولت پایگاه اجتماعی خود را از دست دهد.»

او می‌افزاید: از نظر من مسئولان اجرایی باید در طیف هوادار دولت باشد اما در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها با منتقدان دولت بنشینند و به اجماعی برسند و متناسب با شرایط برنامه‌های صحیحی را در دستور کار قرار دهند. [6]

*اگرچه ماجرای پیشنهاد به قالیباف برای حضور در دولت از سوی یکی از نزدیکان سیاسی شهردار سابق تهران رد شده است اما طرح این مسئله ولوله‌ای در پایگاه حامیان دولت ایجاد کرده است.

چه اینکه همگان به دو مسئله واقف هستند. نخست صحّت پیش‌بینی قالیباف در ایام انتخابات درباره کم‌کاری و کم‌توانی دولت و دوم اذعان دوست و دشمن به توان اجرایی قالیباف و توانمندی جادویی او برای حل مشکلات.

مع‌الوصف اما اصلاح‌طلبان، هم با زمزمه‌های این روزهای خود مبنی بر «مذمت دولت نظامی» که صرفا در اشاره به قالیباف به کار می‌رود و هم با کنایه‌هایی شبیه به آنچه که میرزایی عنوان کرده است؛ به هیچ وجه قصد تحمل قالیباف را ندارند؛ حتی به اندازه شایعه حضورش در کنار روحانی.

«ترور مدیریت جهادی» و محروم ساختن کشور (لااقل برای مقطعی) از مدیریت انقلابی، یکی از دستور کارهای اصلی جریان خاص است که بارها توسط برخی محافل تحلیلی هشدار داده شده است.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-952216

2_ http://www.rouydad24.ir/fa/news/133628

3_ mshrgh.ir/868531

4_ mshrgh.ir/869750

5_ mshrgh.ir/867289

6_ https://www.isna.ir/news/97040904478/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    225 3
    «خدای متعال می‌داند که من نسبت به آخوندهای فاسد آن‌قدر شدید هستم که نسبت به سایر مردم نیستم. ساواکی پیش من محترم‌تر است از آخوند فاسد [...] آن‌قدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی خورد. در روایات هست که آخوند فاسد و ملای فاسد در جهنم از بوی تعفنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفن بعض از آخوندهای فاسد، دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم. ما طرفداری از اسلام می‌کنیم. این اسلام پیش شما باشد معظم هستید. پیش هرکس باشد معظم است.» (صحیفه نور، ج10‌، ص 280-279).
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      تنها راه برون رفت از مشکلات کشور جارو کردن کامل خائنان و مفسدان و جاسوسان و کج اندیشان و محجوران از اسلام ناب محمدی است این یعنی خداحافظی کامل با طائفه شیطانی اصلاح طلبان. مشرق محافظه کار منتشر کن
    • م IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      91 6
      مشکل مردم سیاست های دوروی دولت است ومکر مسئولین
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      24 14
      به برگشتن موثر و کارگشا و غیررانتی باشد باید محمود برگردد نه محمد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      55 1
      طبق صحبت حجتی کرمانی یعنی گرانی دلار عمدی است و تا رفع حصر خائننان ادامه دارد
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      23 4
      نميدانم چرا هروقت اين آيات سوره بقره را ميخوانم به ياد اصلاح طلبان مي افتم مخصوصا آنجا كه ميفرمايد"" إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ "" چون به آنان گفته شود که در زمین فساد مکنید، می گویند: ما مصلحانیم """لطفا به صورت كامل تر بخوانيد..... وَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْيَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِينَ پاره ای از مردم می گویند: به خدا و روز قیامت ایمان آورده ایم، حال آن که ایمان نیاورده اند. 9 يُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ اینان خدا و مؤمنان را می فریبند و نمی دانند که تنها خود را فریب می دهند. 10 فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ در دلهاشان مرضی است و خدا نیز بر مرضشان بیفزوده است و به کیفر دروغی که گفته اند برایشان عذابی است دردآور 11 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ چون به آنان گفته شود که در زمین فساد مکنید، می گویند: ما مصلحانیم. 12 أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لاَّ يَشْعُرُونَ آگاه باشید که اینان خود تبهکارانند و نمی دانند. 13 وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُواْ كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُواْ أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاء أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاء وَلَـكِن لاَّيَعْلَمُونَ و چون به آنان گفته شود که شما نیز همانند دیگر مردمان ایمان بیاورید، می گویند: آیا ما نیز همانند بیخردان ایمان بیاوریم: آگاه باشید که آنان خود بیخردانند و نمی دانند. 14 وَإِذَا لَقُواْ الَّذِينَ آمَنُواْ قَالُواْ آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْاْ إِلَى شَيَاطِينِهِمْ قَالُواْ إِنَّا مَعَكْمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُونَ و چون به مؤمنان می رسند، می گویند: ایمان آورده ایم و چون با شیطان های خویش خلوت می کنند، می گویند: ما با شما هستیم، ما استهزایشان می کنیم. 15 اللّهُ يَسْتَهْزِىءُ بِهِمْ وَيَمُدُّهُمْ فِي طُغْيَانِهِمْ يَعْمَهُونَ خداست که آنها را استهزا می کند و وامی گذاردشان تا همچنان در طغیان خویش سرگردان بمانند.
  • GB ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    اصلاح طلبان سرمایه های امریکا و نتانیاهو هستند..
    • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      91 8
      و به واقع تهوع آور
    • نادر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      38 7
      این حضرات به بن بست خورده میخواهند باطرح این موضوعات(آزادی ورود زنان به استادیوم ها ،رفع حصر خائنان ،برجام های از پیش شکست خورده و.....)پازل فتنه را تکمیل کنند و ایگونه ضعف های خود را بپوشانند . ننگ به نیرنگشان
    • US ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      15 0
      "حجتی کرمانی: راه حل گرانی دلار، رفع حصر و بازگشت خاتمی است" این یعنی مردم ما وضعیت دلار و اقتصاد رو به این جا رسوندیم که به زور هم شده این اتفاق بیفته یا چی؟
  • GB ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    جناح اشرافی اصلاح طلب ۳۰ سال کل اقتصاد را در اختیار داشته و فاجعه افریده ...حالا دلسوز مردم شده..!!
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      0 3
      30 سال؟
  • GB ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    روزنامه های اصلاح طلب که ایران را کلا بدبخت تصویر می کنند، از بن سلمان به عنوان « قهرمان » !!! یاد می کنند..!! خخخ پولای انور خلیج فارس ، به موقع میرسه گویا!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    حقیقت این است که خاتمی در برنامه ای عالمانه و عامدانه تلاش کرد ایران را در دهه هشتاد بعد از آن دچار بحران کند. همان خاتمی که در برنامه ای زیرکانه و مدون هم منابع آب ایران را نابود کرد و هم مسکن سازی را متوقف کرد و هم ایران را به بزرگترین وارد کننده بنزین تبدیل کرد و هم رشد جمعیت را با تلاش پیگیر بشدت کاست و هم فساد و تباهی و ابتذال را بین جوانان ایران اشاعه داد. نساجی ایران را نابود کرد و در ازای همه اینها ایران را تا خرخره زیر بار قرضهای صندوق بین المللی پول درآورد و با آن قرضها رشد اقتصادی مصنوعی درست کرد. اما باز قیمت دلار را از 450 به 904 تومان رساند. همان کسی که به اسم اصلاح آمد ولی همه مدیران فاسد دوره هاشمی را ابقا کرد. همان خاتمی از شهریور 75 تبلیغات ریاست جمهوریش را علنا شروع کرد و احدی هم متعرضش نشد! همان کسی که با دروغ بنویسید خاتمی بخوانید ناطق مردم را تحریک به رای دادن به او کردند. همان کسی که دادگاه کرباسچی - که ظاهرا جرایمش همه مربوط دوره هاشمی بود- را به بحران ملی تبدیل کرد و تا توانست در دادگاه اخلال کرد تا جایی که قاضی پرونده عوض شد و هیچ کس هم نپرسید تو چرا از دادگاه کرباسچی می ترسی وقتی جرایم او مال دوره هاشمی است و به تو ربطی ندارد؟ همان کسی که فاجعه فتنه 18 تیر را رقم زد. همان 18 تیری که با سخنرانی انقلابی همین حسن روحانی در 23 تیر ختم شد. همان خاتمی که تقلب بزرگ انتخابات مجلس ششم را رقم زد! همان انتخاباتی که همین هاشمی بعد از بازشماری تنها یک سوم صندوقهای تهران از رتبه سی ام به رتبه بیستم بالا آمد!! همان انتخاباتی که رای کاندیداها به خودشان هم شمارش شد! همان انتخاباتی که صندوقهای تهرانش در بیابانهای ورامین پیدا شد. همان انتخاباتی که بعد از ابطالش در خلخال حامیان خاتمی مساجد و پایگاههای بسج را غارت کرده و به آتش کشیدند. و همان کسی که فاجعه کرسنت را رقم زد که الان ترکیه هم به بهانه آن از ما غرامت گرانفروشی بگیرد چرا گاز را به قیمت کرسنت می خواهد. همان کسی که افتضاح سعد آباد را به بار آورد. همان کسی که نامه التماس به بوش می نوشت.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      67 5
      خدا لعنتش کنه
    • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      51 2
      احسنت.واقعی و دردناک
  • مجید مشهدی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    98 25
    روحانی بشین ریاستت رو بکن بزار برو بچه های انقلاب یه سرو سامانی به کارها بدن.اگه خوب شد که مدیریت و ریاست شماست ، اگه بد هم شد از بی عرضه گی طیف جهادی.. به هر حال ضرر نمی کنی فریدون
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    84 30
    خدایی زیر چشمای حجتی کرمانی رو دقت کنین بعد معلومه چرا دنبال رفع حصر رفقای اعدامیشه . برو عسیسم اگه ایران مثل اروپابود که تا الان خائنان به کشور زیر کیلومترها آب آقیانوس خوراک ماهیا شده بودن .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    76 22
    خاتمی و هاشمی جز بحران افرینی کاری نکردند. به نویسنده بعدیهم می گوئیم در خریت خودت بمان ونون بخور .مردم با امید به اینده تلاش خواهند کرد و با اتکا به توان داخل وپیروی از ولایت فردای بهتر را خواهند ساخت
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    26 79
    توانمندی جادویی قالیباف برای حل مشکلات در تراکم فروشی خلاصه می شود. اگر رییس جمهور بود چطور می خواست تراکم بفروشد؟
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      36 6
      مثلا قبل یا بعد او تراکم نمی فروشند ؟
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    65 27
    این مطالب اعتراف به این نکته است که اصلاح طلبان برای انتقام گیری از نظام عامدانه دست به اخلال اقتصادی زده و خواهند زد. والا چه ربط دیگری بین حصر میریزید و بحران اقتصادی است؟
  • محمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    54 10
    واقعادرست میگوید ما خریم
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      6 1
      الان یه روزنامه اصولگرا هم اینو گفته بود، همینو می گفتی؟!
    • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      26 0
      خریم که دوباره به روحانی رای دادیم!
    • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      27 0
      آقای حجتی اوائل انقلاب مخالف شهید بهشتی بود بعد طرفدار بنی صدر شد، بعد ضد موسوی شد بعد طرفدار موسوی شد و ضد هاشمی و طرفدار خاتمی حالا دوباره طرفدار هاشمی شده هر روز به رنگی در می آید این بنده خدا ! از همان زمان که در مجلس خبرگان قانون اساسی بود حالش خیلی خوب نبود، مراجعه کنید به نطق هایش در آن مجلس می بینید!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    47 8
    "راه حل گرانی دلار، رفع حصر و بازگشت خاتمی است" این یارو راست میگه اقتصادی که دست آقازاده ها و لیبرال ها باشد همینه . همانطور در سال 92 اتفاق افتاد تحریم ها برداشته نشدن دلار ارزان شد تا اینکه سیف ترمزشو کشید.
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    57 11
    ظاهرا آقای حجتی هنوز متنبه نشده از غرور و تکبر خودش . خوارج کسانی هستند که بررای مردم شوریدند و اموال مردم را آتش زدند و از اهانت کنندگان به امام حسین (ع) حمایت کردند توبه را کسانی باید بکنند که این خیانتهارا مرتکب شدند و بر طبل دروغ بزرگ تقلب انتخابات کوبیدند اقای حجتی عنوان خوارج زیبنده امثال شماست که ردای پیامبر را غصب کردید و جوانان مردم را بدام شیطان نفس خود می اندازید و نظام اسلامی که با خون جوانان این مردم برپا شده را دچار مشکل میکنید میگوئید با رفع حصر مشکل گرانی و ارز حل میشود این یک کد است که خودتان را لو دادید که تمام مشکلات ارزی و گرانی زیر سر جماعت طرفدار خاتمی و موسوی است و تا زمانی که حصر برداشته نشود این افراد کماکان برای این کشور مشکل درست خواهند کرد حال باید دید ایا مدعی العموم در این موضوع اعتراف ایشان ورود خواهد کرد ؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    50 13
    راه نجات کشور بازگشت به ارمانهای اول انقلاب استو این مهم از این دولت ساخته نیست و او هر چقدر شعار بدهد از بس جاسوس دور برشان ریخته کاریاز دستشانبرنمی اید
  • زمان IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    26 11
    همه شده اند متخصص اقتصاد. خاتمی نگون بخت هم اسیر باند کارگزاران سازندگی کرمانی بوده و است
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      3 0
      خاتمی همشون رو درس میده : )
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    33 2
    این حجتی کرمانی ...دیگه کیه.؟!
  • مسی ایران IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    45 25
    واقعآ این جماعت مدعی دروغین اصلاحطلبی خیلی مردم را .....حساب کردند غافل از اینکه سی سال قوه مجریه یعنی همه چیز کشور در دستشان بوده حالا فرافکنی و فرار به جلو و دروغهای شاخدار را مطرح میکنند، مرد باشید به ناتوانی خودتان اعتراف کنید و دولت را بسپارید به انقلابیون پیرو شهید رجایی.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    3 28
    نظام هیچ برای کشور هم که شده دست از کینه و لجاجت بردارید و برای آشتی ملی قدم بردارید
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      42 5
      مردم باهم قهر نیستند این شایعت مبنی بر آشتی دروغین ملی هم ان شاالله با محاکمه و اعدام سران ملعون فتنه خاتمه می یابد
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    17 7
    مقاله نویس هفت صبح به خریت خودش اعتراف کرده این اقای نماینده هم نمی دونه جهادچیه وجهادی کارکرده چجور
  • رضا US ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    48 10
    مانده ام که بعضی از این جماعت چگونه لقب حجت الاسلام را یدک می کشند در صورتی که کمترین بصیرت و دشمن شناسی در اینها دیده نمی شود ، والله العلی العظیم اگر ولی فقیه و دشمن شناس زمان امام خامنه ای نبود اکنون ذلیل و طوق بندگی آمریکا بر گردن این افراد بود
  • رضا US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    30 9
    مانده ام که بعضی از این جماعت چگونه لقب حجت الاسلام را یدک می کشند در صورتی که کمترین بصیرت و دشمن شناسی در اینها دیده نمی شود ، والله العلی العظیم اگر ولی فقیه و دشمن شناس زمان امام خامنه ای نبود اکنون ذلیل و طوق بندگی آمریکا بر گردن این افراد بود
  • رضا US ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    34 6
    من نمی دونم چرا هرچی فتنه گره یه سرش وصل به سایت جمارانه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    25 1
    از مدافع بنی صدر توقع دیگری نیست
  • احمدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    17 1
    یادم به آن مناظره ایشان با آقای مصباح اقتاد که ایشان به جای موضوع ممناظره هر مسئله و موضوعی را به خاتمی ارتباط می داد و موجیات تعجب و پریشانی خاطر را از این بابت که ایشان با چه اعتماد به نفسی خود را را صاحب دانش جهت ممناظره می دانست و وارد گود شده یود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 13
    واقعا كساني كه منكر نابودي اقتصادي ايران و سقوط به پرتگاه هستند خر هستند .
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      16 1
      شما به خر شباهت بیشتری دارید که به هجدهمین اقتصاد جهان میگویید نابود شده!
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      8 0
      به کسانی مثل شما که 19 میلیون خودرو تو خیابون رو نمی بینن و در حالی که تو بزرگراه هایی که هر طرفش 5 تا باند داره تو ترافیکن چی باید گفت؟ شب که خواستی بخوابی یه نگاه به کوچه تون بنداز ببین جای پارک پیدا می کنی، فقیر؟!
  • جواد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    22 2
    به این آقا ورفیقش شکوری راد که خواستار رفع حصر دروغ گویان به ملت هستند ،می گویم مردم ما خوب دارند می فهمند و صف خائن را از خادم جدا میکنند.خداوند انشاالله رهبر نظام رابرای این مردم حفظ وسلامت بداردتا سیه روی شود هر که در اوغش باشد. کمی به خود آیید ودر پیشگاه خداوند از خیانتهایی که در حق نظام کردید عذر خواهی کنید.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    20 2
    نتیجه تدبیر غلط همینه وقتی بجای محاکمه سران فتنه میرن عشق وحال . باید بخاطر فتنه گری انها ما توبه کنیم . رو که رونیس سنگ پای قزوینه
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    19 1
    درست میفرمایند اصلاح طلبان در زمان روحانی دولپی میخورند ولی اگر ختمی بیاد چهارلپی میخورند یعنی اموال را یکساله چپاول میکنند.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    17 3
    این کرمانی هم خیلی داغونه ها. توی این آب گل آلود چه ماهی داره میگیره!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      15 0
      خواسته بگه من زنده ام ای افسادطلبان من یک مزخرفی میگم شما هم هوامو داشته باشید تا نمردم و فراموش بشم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    15 2
    پس که معلومه گرانی دست شما اصلاح طلبان مباشدبااین حرف زدن ها
  • احدی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 6
    آقای حجتی کرمانی خوب شد قبل از اینکه حضرت اضرائیل سربرسد نطقی فرمودید که لال از دنیا نرفته باشی جهت شادی روحت بیبیب هورا
    • رضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      8 0
      عزرائیل
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      3 0
      ممنون آقا رضای گل
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      1 0
      هورا
  • رضا ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    11 2
    کدام حصر، واقعا کدام حصر، اگر سفرهای پیاپی به شمال و لب دریا و سکونت در شمال شهرو در بهترین ویلاها با امکانات کامل حصر است که ای کاش یکی پیدا شود و ما جماعت محروم را اینچنین حصر کند بلکه ناکام از دنیا نرویم
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      7 2
      خواب رفع حصر پریشان و غیرقابل تعبیر...
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    2 3
    چرا به دیگران توهین می کنیم اگر نظر کسی را قبول نداریم مستدل و با احترام رد کنیم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 2
    به امید نابودی همه اسلاحتلبا
  • نمیدونم IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    5 1
    مگه حضرت عزرائیل میتونه جون اینارو هم بگیره؟!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 4
    فقط جهادی ها میتونن کمک کنن به خدا وضعیت ایران بحرانی نیست این غربگراها میخوان عامدانه واسه اغتشاش به مردم فشار بیارن از قسط این کار ها رو میکنن ولی کور خوندن اگه جهادی ها بیان توی کار میفهمید همه چی برنامه ریزی واسه فشار به مردم بوده و هیچ بحرانی در کار نبود فقط روحیه جهادی میخوایم شماها غلط میکنید به بسیج و جهاد توهین میکنید بی شرف ها خشم جهادی ها و بالا نیارید
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      7 0
      از قصد اینکارها را می کنند.
  • US ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    19 0
    سخنان آقای حجتی کرمانی مبین این سند است که ، دلیل اصلی نابسامانی اقتصادی امروز جامعه ، بخاطر نیات پلید عناصر خائن و مزدور داخلی است که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود ، حاضر هستند دست به هر خیانتی بزنند.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    12 3
    در حدی خودتو میدونی که به سردار بزرگ و اقتصاددان بزرگ و مرد جهادی مثل سردار قالیباف توهین می کنی
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    10 0
    کشور در شرایط سخت نیاز به مرد مومن و جهادی و دنیا گریز دارد نه اشرافگران و جنت المکان که سه ساعت کاری بیایین یک میوه و چای و ملاقات خبا مهانان خارجی انجام دهد بعدش برود دنبال تفریح
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    2 24
    مشرقیا خر نباشید اوضاع خراب خرابه دیشب خرمشهر تیراندازی بود
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      6 0
      مودب باش.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    16 2
    حجتی کرمانی دقیقاً شبیه آخوندهای درباری دوران پهلوی است فقط کیسه کم داره
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    18 4
    از کی خاتمی فتنه گر که با خانم های برهنه اروپایی دست میده شده در ردیف علما و همینطور غریق استخر فرح ؟
  • FR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    19 1
    فكرش را كن اگر احمدي نژاد امور مملكت را در دست ميداشت.... همه چيز را روي سرش مشكستند
  • مجتبی مهری IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 0
    راه حل های برون رفت از شرایط اقتصادی: 1. حمایت از تولید داخلی و ممنوع کالاهای با واردات مشابه 2.اهمیت دادن به تحقیق و توسعه و توجه به دانشجویان و اساتید نخبه دانشگاهی 3.استفاده از جوانان و مدیران انقلابی 4.دوری از اشرافی گری مسئولین،ریشه کن کردن افراد فاسد و مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی 5.افزایش توسعه نظامی و قدرت بازدارندگی
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      4 0
      اولویت وراه حل اول ثبات وشفافیت وبرخورد بدون تبعیض با انواع فساد است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    3 0
    سعی کن قالی کرمان باشی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    27 2
    به به اقای حجتی کرمانی... از آقای مصباح خبر داری؟؟؟ بعد اون مناظره دیگه خبری ازت نشد، میخای دوباره مناظره کنید بری کلا برنگردی؟؟؟
  • موسوی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    16 2
    اگر کتاب اخرین نخست وزیر را بخوانید متوجه می شوید اقتصاد سرمایه داری؛ از زمان موسوی حاکم شده و راه و رسم تمام اصلاح طلبان فتنه گر است لذا تا این اقتصاد سرمایه داری و اصلاح طلبان حاکم باشند مثل ۴۰ سال قبل و این دولت، اقتصاد فقط بسوی قهقرا و نابودی می رود.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    21 2
    خودتون خودتونو لو دادین یعنی این گرانی ها کار خودتونه تا به مقاصدتون برسین
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    10 3
    این بی لیاقت ها را همین مردم به دولت و مجلس فرستاده اند. مردم چه وقت مسوولیت پذیرش خطای خود را پیدا می کنند؟
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    10 2
    این روزنامه هفت صبح واقعا خر فهمیده ای شده است یعنی اگر از اول خودش را به خریت نمی زد وانتقاد دلسوزان را می شنید حالا وضع این نبود واقعا خیلی خری ماشالله به این همه خریت
    • 01 GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      4 0
      آقا جان اون خواسته رتبه خودشو بالا ببره تو چرا به خر توهین میکنی؟
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    20 5
    آقای حجتی کرمانی! این دولت دست پخت تکرارچی اعظم شما خاتمی خائن است! حالا خود فتنه گرش رو میخواهید؟
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    22 0
    مثلی است که میگوید ربط .....با شقیقه چیه ، حالا چه ربطی میتوان بین رفع حصر و گرانی دلار پیدا کرد البته بزرگترین مخ های دنیا هم از ارتباط این دو عاجزند ، بهرحال این همه دیگران حرف مفت میزنند این هم روش
  • SG ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    22 1
    امان از آخوند فاسد
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    13 1
    خیلی جالب است آقای حجتی از یک طرف می گوید آشتی ملی و از طرف دیگر می گوید مخالفین دولت خوارج هستند! اگر واقعاً دنبال آشتی ملی هستید پس چرا مخافین خود را این گونه خطاب می کنید ؟ آَتی ملی فقط برای سران فتنه؟
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    15 2
    آقای حجتی کرمانی در مناظره با آقای مصباح یزدی که سالها پیش در تلویزیون انجام دادی مشخص شد که هیچ دانشی نداری و با بزرگان همخوانی نداری
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    15 1
    اصلاح طلبان 2 دولت هست مجلس و دولت و اکثرا استانداری ها رو گرفتن جوری قلم می زنن که انگار جلیلی و قالیباف در پست هستن
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    9 4
    فقط دریک جمله .اوضاع مملکت بیش ازحد خراب است
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      25 2
      تا شما باشید به مجلس و دولت بی کفایت رای ندهید.
    • SG ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
      5 0
      موقعی که قر می دادی این چیزا مهم نبود حالا مهم شد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    4 1
    سران فتنه باید اعدام بشن ووطنفروشان دیگر وهوادارنشون همینطور . دولت واجرائیات واقتصاد باید بزحمت کشان سپاه پاسداران سپردهشود تامشکلات بتدریج ودرعرض چن سال حل بشه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    11 1
    تفکر هاشمی و خاتمی همین الان در جریانه که دلار شده 9هزار تومن،خاتمی تکرار میکنم به روحانی رای دهید.
  • خانم طلا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
    6 0
    ما ۷۰درصد را فرصتطلب دیدیم و ۲۰درصد را اسرافطلب و ۱۰درصد را اصلاح طلب. بعضیها حس نوستالژیک دارند. یارو یک خط برنامه نویسی بلد نیست میخواد ریز و درشت ۹۰ملیون نفر را اداره کنه‌.
  • DE ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    5 0
    اصلاح طلبان میتوانند اوضاع را درست کنند زیرا خودشان میدانند سالهاست کجاها و چطوری و چقدر گند زده اند. ولی حیف که غیر از گند زدن چیز دیگری بلد نیستند.
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 0
    آنهاکه در حصراند درواقع مردگانی هستد که عده ای برای اهداف ومنافع شوم خود آنهاراهر ازگاهی میجنبانندتاشایدبه منافع پلیدخود دست یابند.زهی خیال باطل.
  • عباس IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 2
    تنها راه بازگشت احمدی نژآد است
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    7 0
    این حجتی یکی از نفراتی است که هاشمی رفسنجانی جهت قدرت و ثروت و رانت خودش قبل از این که توی : استخر -سونا -جکوزی(کاخ فرح پهلوی) بمیره بر سر کار اورد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس