مخاطبان و کاربران رسانه هاي مجازي جهان عرب، با استقبال از موفقيت الکترونيک ايران در تقابل با آمريکا و تبريک آن به ايرانيان، اعلام کردند که مهندسان ايراني به زودي مي توانند از سامانه هاي به کار رفته در اين پهباد مطلع شده و بهتر از آن را توليد کنند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، موفقيت اخير جمهوري اسلامي ايران که در جريان آن يک فروند هواپيماي جاسوسي آمريکا در کمين گاه الکترونيک نيروهاي مسلح کشورمان قرار گرفت و با حداقل خسارت در ايران به زمين نشانده شد، علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه هاي جهان مورد توجه زياد ملت هاي عربي نيز قرار گرفت.
با نگاهي به نظرات کاربران وبگاه هاي مختلف خبري عرب زبان مي توان به عمق شادي شهروندان مسلمان عرب از اين اقدام و موفقيت جمهوري اسلامي ايران در برابر استعمار غرب و آمريکا پي برد.
در حالي که پايگاه خبري الجزيره در ابتدا اين خبر را با رويکرد شک و ترديد در درستي آن منتشر کرده بود، اين رويکرد با واکنش منفي مخاطبان خود مواجه شد، يکي از کاربران اين شبکه در بخش نظرات خود نوشت که مهم اين نيست که ايران اين پهپاد (پرنده هدايت پذير از راه دور) را فرود آورده باشد يا آمريکا آن را از دست داده باشد، بلکه مهم اين است که اين هواپيما الآن در دست ايراني ها و مهندسان و دانشمندان آنهاست؛ منتظر باشيد تا پيشرفت جديد ايران را در آينده اي نزديک در اين زمينه بشنويد.

کاربر ديگري به نام "فراس" نيز در همين زمينه نوشت که در سال بعد خواهيد شنيد که ايراني ها فناوري ساخت اين پهباد را به دست آورده و آن را تهيه و توليد انبوده کرده اند.

کاربر ديگري با نام "حسين حمدان" نوشت که اگر ايراني ها اين هواپيما را فرود نياورده اند، از کجا متوجه شده اند که يک هواپيماي جاسوسي آمريکا گم شده است؟ اظهارات ايراني ها در مورد فرود آوردن آن و اعلام آمريکا در مورد گم شدن پهباد، دليلي بر صحت اين خبر بود.

فرد ديگري با عنوان "حقيقة" از کشورهاي عرب خواست تا با الگو گرفتن از تجربه ايران در زمينه فناوري، پيشرفت کرده و به مبادي اسلام نيز پايبند باشند.

فردي به نام "جمال" از الجزاير نيز در اين زمينه نوشت که ايران پيشرفت هاي زيادي در زمينه هاي علمي و فناوري و حتي نظامي کسب کرده و مانعي قوي در برابر غرب و صهيونيست ها شده است. کساني که در اين اخبار ترديد مي کنند، بگويند که آيا عرب ها جرأت چنين کاري را دارند؟ حتي اگر اين هواپيما در بالاي کاخ سلاطين عرب پرواز کند، آيا مي توانند آن را فرود آورند؟ هواپيماهاي غربي همواره به سرزمين هاي عربي تجاوز مي کنند و هزاران نفر را مي کشند و هرگونه که مي خواهند رفتار مي کنند و بعد به پايگاه هاي خود در منطقه باز مي گردند.

"ابو آدم التوري" از فلسطين نيز نوشت که قدرت نظامي ايران بر عظمت اين کشور صحه مي گذارد و با وجود تحريم ها، اين کشور را روزي از قدرت هاي بزرگ قرار مي دهد، درست برعکس کشورهاي عربي که پيشرفت را در پر کردن جيب هاي حاکمان و صرف ميلياردها دلار در مناصب خود و بازي با احساسات مردم خود مي بينند.

يکي ازکاربران پايگاه خبري المنار نيز در واکنش به اين خبر نوشت که اين خبر پيروزي براي ايران است و بيداري و آمادگي اين کشور را نشان مي دهد، آنها بايد از فناوري اين هواپيماي پيشرفته استفاد کنند تا براي مراحل بعد از آن آماده باشند.

يک شهروند عرب زبان به نام "عمر" از استراليا نيز نوشت: اين ايران اسلامي است که ما مي شناسيم، ايران، سوريه و حزب الله در لبنان دست کساني که به کشورهاي آنها تجاوز کنند را با اذن خداوند قطع خواهند کرد.

"ابن العواميه" يکي از مخاطبان روزنامه السفير لبنان نيز به حديث شريف پيامبر اسلام(ص) اشاره مي کند و مي نويسد که اگر علم در ثريا باشد، مرداني از فارس بدان دست پيدا مي کنند، وي تأکيد کرده که ايران در جنگ الکترونيک، آمريکا را شکست داد.
 فردي به نام "سميه" ذيل مطلب روزنامه مصري "اليوم السابع" در زمينه فرود هواپيماي جاسوسي آمريکا در ايران نوشت که ايران تنها کشوري است که آيه شريفه "و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه ..." را در مقابل دشمنان عمل مي کند. وي از صميم قلب آرزو کرده که مصر با ايران ائتلاف کند، چرا که ائتلاف مصر با انگليس و آمريکا و فرانسه و اسرائيل چيزي نصيب آن نکرد و آن را ضعيف نگه داشت.

"خالد بن صابر" کاربر روزنامه القبس در مورد اين حادثه مي نويسد: ايران تنها دولت اسلامي است که عليه استکبار جهاني ايستاده است، هر کشوري که ايمان قوي داشته باشد، از چيزي نمي ترسد.

فرد ديگري که خود را "ابن ساحل الشرقي" معرفي کرده در همين روزنامه مي نويسد که ايران جايگاه  قدرت خود را در جنگ الکترونيک به جهان ثابت کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    یک صدم کامنت هارا هم اشاره نکردید توی فرومهای خارجی بیشتر دارند راجع به این موضوع بحث میکنند تا سایتها ووبلاگهای ایرانی معرکه ایی راه افتاده که دیدنیه ای کاش بخش انگلیس اش را هم ترجمه میکردید ومیگذاشتید
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد.
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    لطفا نظرات بیشتری را با اسم ترجمه نمائید.خیلی مهمه.
  • حسین وصالی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    عالی بود ای ول
  • باكي ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا از ما راضي باشه كافيه...
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه نظراتشونو بصورت کامل(موافق و مخالف)منتشر کنید خیلی جالب میشه.لطفا این کار رو برای کشورهای مختلف ورسانه های متنوع انجام دهید.این مساله در میان جوانان انقلابی مصر،تونس و لیبی میتونه جالب باشه و البته مردم کشور حکام وهابی ضد اسلام.مطمئنا این خبر بازتاب و نتایج بسیار خوبی در گرایش مردم منطقه و انقلابی جهان به ایران داره.
  • سهیل بشردوست ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    این عرب وقتی یک ایرانی روش تاثیر فرهنگی بزاره میشه حزب الله و با کمترین هزینه برای ما بیشتری نفع رو داره...
  • سهیل بشردوست ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    آدم حالی به حالی میشه در مورد کشورش اینطوری حرف می زنن! :)
  • معین ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    میگم آمریکت حمله کنه به ما صفا داره ها...!!!!جون داداش سگ کشی راه میندازیم
  • محمد ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    1 0
    خوب بود ولی کافی نیست. نظرات بیشتری را از ملیتهای مختلف بگذارید.
  • حسین ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ایران در حال حاضر قدرتی هست که 33 سال آمریکا با تمام محاسبات نظامی دقیق نتوانسته در مورد جنگ و طرح جنگ بر علیه ایران صحبت کنه.چون از غیرت و همبستگی ایرونی میترسه.ایران همین که مردم داره از پیشرفته ترین تکنولوژی روز نظامی جلوتره.به امید شکست بیشترجبهه باطل.
  • محسن ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    فقط عربا نظر دادن این همه کشور
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    مي ترسم اين هواپيما ، اسب اروا باشه. نخبه هاي ما مواظب باشن يك دفعه شهيد نشن.
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    البته ما ایرانیها قبل از اسلام اولین امپراطوری زمین رو بنا کردیم و اولین منشور قانون رو نوشتیم ولی اسلام هم دنیای ما رو آباد کرد..هم آخرت ما که بسیار مهمتر از دنیاست... لطفا دچار فراط و تفریط نشوید...
  • مجتبی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    دوستان زیاد به نظرات توجه نکنید من خودم دیدم یکنفر یکدفعه چندتا نظر به نام های مختلف میزاره زیاد توجه نکنید مخصوصا توی سایت الجزیره
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    چو ایرن نباشد تن من مباد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس