پهباد جاسوسی آمریکا در صورت بروز خطر و جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش بطور اتوماتیک یا به مرکز کنترل بازگشته و یا منفجر می شود .متخصصان کشورمان توانستند ضمن جلوگیری از بازگشت و انجار،آنرا سالم به زمین بنشانند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ نیویورک تایمز با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای ایرانی نوشت : آمریکا نگران دستیابی ایران به فناوری پیچیده ساخت هواپیمای بدون سرنشین از طریق مهندسی معکوس است . گفته شده است این هواپیما برای جاسوسی از تاسیسات هسته ای ایران ماموریت داشته است .

برپایه این گزارش بر اساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده ، هواپیمای RQ-170 از مدرنترین پهپادهای ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز می باشد و از سال 2009 به صورت رسمی  شروع به کار کرده است . این هواپیمای جاسوسی باتوجه قابلیت های جاسوسی آن صرفا در اختیار سازمان سیا قرار گرفته است .
RQ-170 دارای رادارهای فوق پیشرفته با قابلیت کنترل از راه دور است که از آمریکا هم قابل هدایت می باشد .این هواپیما با وزنی بیش از 3000 کیلوگرم با هر بار سوختگیری تا 1500 کیلومتر پرواز می کند

بنابراین گزارش قدرت تصویربرداری با لنزهای پیشرفته  و همچنین قابلیت استراق سمع بالا می باشد . این هواپیما مجهز به دوربینها و سنسورهای بسیار پیشرفته می باشد این سنسورها در هر نقطه ضمن امکان شنود و ضبط مکالمات در گستره وسیع ، امکان تشخیص موادا رادیو اکتیو را نیز دارد

"جانور قندهار" در صورت بروز خطر و برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش بطور اتوماتیک منفجر می شود .متخصصان کشورمان توانستند با کمترین خسارت این هواپیما را در اختیار بگیرند .

همچنین گفته می شود سازمان جاسوسی سیا برای پیدا کردن محل اختفای اسامه بن لادن نیز از  RQ-170 استفاده کرده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    همش تکراری بودا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس