وزارت کشور

سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملّی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاه های دولتی در ٣ استان خبر داد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در ٣ استان‌ به صورت پایلوت انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، امور اداری که بین عامه مردم به کاغذ بازی تعبیر می‌شود، درواقع سالانه مقادیر بسیاری از منابع کاغذ کشور را تحت عنوان کپی مدارک مصرف می‌کند. در این جهت وزارت کشور طرحی را برای حذف کپی برخی از مدارک طراحی کرده و در حال آزمایش آن است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سید سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملّی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاههای دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در این ٣ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق این طرح، اجرای آن در سراسر کشور و تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها و .... به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ محیط زیست و مشخصاً استفاده از کاغذ انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وعده وزیر برای مقابله با فساد در مناطق آزاد

پیشنهاد وزیر کشور به فعالان فضای مجازی

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیونها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می‌شود که هم تهیه و نگهداری و هم امحای آنها هزینه های زیادی دارد که با اجرای این طرح و استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزینه های مردم و دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

سامانی با بیان اینکه اهتمام مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و سازمان ثبت احوال اجرای طرح های کاربردی در جهت کاهش هزینه های مردم است، اضافه کرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می‌کند.

وی یادآور شد: هم اکنون تمامی دستگاه دولتی بانک و برخی نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند به گونه ای که در حال حاضر این خدمت در بیش از 200 هزار نقطه برقرار بوده و بر اساس نیاز قابل تعمیم به تمامی دستگاهها، مناطق و استان‌های متقاضی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس