رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: در سراسر كشور بالغ بر 800 هزار شناسنامه رايانه‌ای صادر شده كه 13 هزار مورد در همدان صورت گرفته‌ است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد ناظمی اردكانی ظهر امروز با حضور در اداره ثبت احوال منطقه 1 همدان، اين مركز را رسماً افتتاح كرد و در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر سال 88 نخستين شناسنامه رايانه‌ای تقديم مقام معظم رهبري شد و در سال 89 ادارات كل استان‌ها به سامانه دستگاه صدور شناسنامه رايانه‌ای مجهز شدند كه اين تجهيزات با 60 درصد از اعتبارات استانی خريداری شد.
وی با اشاره به اينكه در حال حاضر صدور اين نوع شناسنامه با تقاضاي مردم انجام می‌شود، افزود: استان‌هایی كه در صدور شناسنامه رايانه‌ای توانمندی بالایی دارند می‌توانند با ارسال فراخوان نسبت به تعويض شناسنامه آحاد مختلف مردم اقدام كنند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور تأكید كرد: در حال حاضر بالغ بر 800 هزار شناسنامه رايانه‌ای در كشور صادر شده است كه 13 هزار مورد آن در استان همدان صورت گرفته است.
وي در خصوص كارت هوشمند ملي گفت: مطالعه اجراي اين طرح در سال 89 به اتمام رسيد كه در صورت عملكرد مثبت پروژه در مرحله پايلوت در سال 91 به شكل ملي به اجرا در می‌آيد.
ناظمی‌اردكانی اضافه كرد: استان قم به عنوان پايلوت اجرا در نظر گرفته شده است چرا كه زيرساخت‌های الكترونيكی در اين شهر نسبت به ساير استان‌ها آماده‌تر است و به عنوان تك شهرستان و كلانشهر محسوب می‌شود.
وی با تأكيد بر اينكه تاكنون از چگونگي ارائه خدمات ثبت احوال در استان همدان شكايتی دريافت نشده است، خاطرنشان كرد: استان همدان به لحاظ آرشيو الكترونيك، مكانيزه كردن صدور شناسنامه و ايجاد گنجينه اسناد سجلی شخصيت‌هاي معروف و بنام استان پيشرو است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در ادامه افزود: 120 ميليون سند هويتی در كشور نگهداری شده است كه شامل 100 ميليون سند ولادت و 20 ميليون سند فوت می‌شود و 4 ميليون و 200 هزار سند نيز در استان همدان وجود دارد.
وي افزود: اساس ارائه هر خدمت شهروندی منوط به شناسایی فرد است كه در دولت الكترونيك خدمات به صورت مجازی انجام می‌شود.
ناظمی‌اردكانی در پایان خاطرنشان كرد: تاكنون بالغ بر یک ميليارد تراكنش اطلاعاتي از سيستم بانكی و برخی دستگاه‌های دولتی با پايگاه جمعيتی كشور صورت گرفته است و توانسته‌اند اطلاعات خود را دريافت كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس