رييس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ظرفيت مکانيزه شدن صدور شناسنامه‌ها با ضريب ايمني بالا براي تمامي کشور فراهم شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، منطقه خراسان جنوبي، محمد ناظمي اردکاني در شوراي هماهنگي ثبت احوال خراسان جنوبي، گفت: ثبت احوال کشور سعي مي‌کند از پيشرفته‌ترين فناوري‌ها در مأموريت‌ها و وظايف خود استفاده کند.

وي افزود: ثبت احوال در حال حاضر براي ثبت وقايع حياتي به صورت آنلاين و برخط استفاده مي شود به گونه اي که اتفاقات حياتي در لحظه بروز به ثبت مي‌رسد که باعث مي شود تا آمار جمعيتي به صورت لحظه‌اي به مرکز آمار ايران و وزارت رفاه اعلام و برنامه‌ريزي‌ها براي پرداخت يارانه‌ها و ساير خدمات دستگاه‌ها انجام شود.

رييس ثبت‌احوال در ادامه خروجي پايگاه داده‌هاي جمعيتي کشور را مناسب عنوان کرد و ادامه داد: نزديک به ۷۰ دستگاه در سطح ملي مي‌توانند به صورت برخط ، داده‌هاي جمعيتي را استعلام کنند.

ناظمي اردکاني با اشاره به يک ميليارد تراکنش در سال گذشته، تصريح کرد: با توجه به اينکه تنها راه مبازره با جعل اسناد هويتي استعلام است، اين امر در آينده نزديک به صورت وب سرويس در تمامي دستگاه‌ها فراهم مي شود.

وي اذعان کرد: کارت شناسايي ملي به صورت هوشمند با ضريب ايمني بالا صادر خواهد شد که علاوه بر غير قابل جعل بودن، خدشه دار نمي شود و در دستگاه‌هاي داراي امکانات الکترونيکي قابل استفاده است.

ناظمي اردکاني اذعان کرد: در حال حاضر امکان دريافت آمار و اطلاعات در کمترين زمان در تمام استان‌ها فراهم شده است.

وي درعين حال خاطرنشان کرد: ثبت احوال بدون حمايت دستگاه‌هاي مختلف قادر به بروز توانمندي‌هاي خود نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس