کد خبر 217053
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از آغاز صدور کارت ملی هوشمند با اولویت خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، عبدالله امینی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات ثبت احوال و اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند در اردبیل اظهار داشت: ما در مدت روزهای آینده صدور کارت هوشمند را در استان اردبیل آغاز می‌کنیم که در اولویت این کار صدور کارت ملی هوشمند برای ۴۱ هزار ایثارگر و خانواده‌های آنها است.
 
وی با اعلام اینکه در این زمینه شهرستان مشگین به عنوان پایلوت و مرحله آغازین این طرح انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم با بررسی نتایج انجام این کار در مشگین‌شهر بتوانیم صدور کارت ملی هوشمند را برای سایر همشهریان شاهد و ناظر باشیم.
 
امینی در ادامه به برجستگی‌های کارت ملی هوشمند اشاره کرد و افزود: این کارت از ابعاد مختلف زمینه سهولت احراز هویت و ارائه خدمات مطلوب‌تر را فراهم می‌کند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با صدور کارت ملی هوشمند تجمیع دیگر کارت‌ها را در این مجموعه شاهد باشیم و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.
 
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اجرای طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در استان اردبیل به پایان رسیده و ما شاهد تکمیل این طرح و ارائه خدمات به مردم هستیم که امیدواریم در این زمینه برخی حرکت‌ها و نواقص احتمالی با پیش‌بینی‌های انجام شده برطرف شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: در سایه اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد از هر نقطه کشور می‌توانند خدمات سجلی دریافت کنند.
 
امینی همچنین از فعال بودن ۱۰ دفتر پیشخوان دولت در نقاط مختلف استان خبر داد و یادآور شد:‌ در این دفاتر بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات قابل واگذاری دستگاه‌های دولتی به مردم ارائه می‌شود.
 
وی گفت: ما کار صدور کارت ملی هوشمند را به این دفاتر واگذار کردیم تا بتوانیم در فرصت پیش آمده تا پایان سال ۹۲ برای تمام هموطنان کارت ملی هوشمند صادر کنیم.
 
امینی از کسب رتبه ممتاز استان در ثبت وقایع حیاتی به ویژه ثبت ولادت به همت خانواده‌ها خبر داد و افزود: ثبت به موقع وقایع چهارگانه سبب می‌شود تا اطلاعات و آمار مورد نیاز به روز در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.
 
وی همچنین از صدور بیش از ۱۰۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: ثبت احوال آمادگی دارد در آستانه انتخابات شناسنامه‌های هموطنان را در کمترین فرصت تعویض کرده و در اختیار آنها قرار دهد تا در عرصه انتخابات مشکل خاصی به وجود نیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس