کد خبر 223265
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل از صدور شناسنامه فوری برای متقاضیان غیر بومی و مسافران تابستانی استان به منظور شرکت در انتخابات خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالله امینی در گفتگو با مهر تصریح کرد: با توجه به الکترونیکی شدن آرشیو ثبت احوال کشور زمینه صدور شناسنامه دراستان غیر بومی فرد مهیا شده است.

وی با بیان اینکه در روز انتخابات ممکن است برخی از متقاضیان در شهرهای دیگر مسافر باشند، ادامه داد: ثبت احوال اردبیل آماده صدور فوری شناسنامه برای این تعداد جهت حضور در رای گیری انتخاباتی است.

به گفته امینی مهر مشترک برای تائید شناسنامه توسط ثبت احوال استان تهیه شده و اعتبار شناسنامه فوری منعی ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 97 درصد از اطلاعات آرشیو الکترونیکی استان به ثبت رسیده است که زمینه صدور شناسنامه متحدالشکل برای تمامی شهروندان ایرانی را فراهم می کند.

مدیر کل ثبت احوال استان در خصوص شناسنامه های جدید مکانیزه اضافه کرد: این گروه از شناسنامه ها تفاوتی با شناسنامه های جدید در شعبات اخذ رای نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در سال گذشته با وجود تعهد صدور 42 هزار شناسنامه مکانیزه بالغ بر 85 هزار مورد صادر شده است.

وی افزود: تعهد صدور شناسنامه مکانیزه در سال جاری 45 هزار نسخه است.

تحویل شناسنامه های مفقوده

امینی همچنین تحویل شناسنامه های مفقوده در سطح استان را یادآور شد و تاکید کرد: کارت ملی و شناسنامه مفقوده برای مشارکت در انتخابات تحویل صاحبان شده است.

وی در خصوص صدور شناسنامه فوری المثنی ادامه داد: کسانی که تا قبل از 18 خرداد تشکیل پرونده داده اند صدور شناسنامه المثنی برای آنها انجام می شود.

وی با تاکید به همراه داشتن شناسنامه و شماره کارت ملی، اضافه کرد: علاوه بر این گواهی شماره کارت ملی برای افرادی که شماره کارت ملی خود را در هنگام رای گیری به همراه ندارند صادر می شود.

اداره ثبت احوال استان اردبیل به همراه دفاتر پیشخوان و شعبات شهرستانی به منظور صدور شناسنامه و گواهی شماره کارت ملی تا پایان مهلت قانونی رای گیری آماده ارائه خدمت به عموم شهروندان و مراجعین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    0 0
    والله من در 6 خرداد مدارکم را تحویل دادم و در 23 خرداد اعتراض کردم که چرا شناسنامه من حاضر نیست، گفتند برو از کسی بگیر که گفته یک روزه حاضر می شود ما هنوز شناسنامه شما را دریافت نکردیم که بدهیم. امروز هم 24 خرداد است. کسی که چیزی نمی داند لطفاً اظهار نظر نکند و اگر می داند و دیگران کارشکنی می کنند چرا رسیدگی نمی کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس