کد خبر 833774
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
سلامت نمایه

اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم، حواستان باشد نشانه‌هایی وجود دارند که به شما هشدار می‌دهد باید مصرف کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

به گزارش مشرق، البته چنانچه نشانه‌ها شدیدتر است یا مدت زمانی طولانی ادامه پیدا می‌کند، مراجعه به پزشک را نیز فراموش نکنید.

کلسیم یکی از عناصر بدن است که در صورت کمبود می تواند مشکلات و خطرات ناگواری در پی داشته باشد یکی از عوارض کمبود کلسیم نرم شدن استخوان هاست. اما از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم؟ ما در این مقاله به شما علائم کمبود کلسیم را می گوییم.

اگر می خواهید بدانید که از کجا بفهمیم کمبود کلسیم داریم، حواستان باشد نشانه‌هایی وجود دارند که به شما هشدار می‌دهد باید مصرف کلسیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. بنابراین چنانچه دچار درد و گرفتگی عضلات شده‌اید، دست‌ها و پاهایتان سوزن سوزن می‌شود یا بی‌حس است و با شکستگی‌های مکرر دست و پا روبه‌رو هستید، باید مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم را افزایش دهید.البته چنانچه نشانه‌ها شدیدتر است یا مدت زمانی طولانی ادامه پیدا می‌کند، مراجعه به پزشک را نیز فراموش نکنید.

مواد غذایی حاوی کلسیم

وقتی صحبت از مصرف مقدار کافی کلسیم می‌شود، اغلب مردم به یاد قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم می‌افتند. در حالی که باید بدانیم به راحتی می‌توان با افزودن مقدار کافی مواد غذایی حاوی کلسیم مشکل را برطرف کرد.

با این‌که همه می‌دانند شیر یکی از بهترین منابع کلسیم است، اما آیا می‌دانید ماست ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از شیر کلسیم دارد؟ البته علاوه بر شیر و ماست و دیگر محصولات لبنی، سبزیجات سبزرنگ مانند بروکلی و اسفناج نیز حاوی مقدار مناسبی کلسیم است.

بنابراین با افزودن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود ـ البته در کنار مصرف شیر ـ می‌توانید احتمال کمبود کلسیم و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهید.

منبع: عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    1 0
    این نشانه هایی که شما نوشتید کمبود خیلی شدید و حاد کلسیم است . قبل از اینکه به این مرحله برسد باید به فکر باشیم
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    1 0
    کلسیم برای هضم شدن نیاز به فسفر داره (به خاطر همین میگن پنیر خالی خنگ میکنه چون برای هضم شدن از فسفر مغز استفاده میکنه) و بعد از این مرحله نیاز به ویتامین دی2 هست که در چربی های حیوانی و چربی لبنیات موجوده و در نهایت برای ذخیره شدن در بافت استخوان باید تبدیل به دی3 بشه که فقط در نور آفتاب موجود است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس