نیروی دریایی سپاه

پیشرفت ما در این مورد تاکنون خیلی آرام و آهسته انجام شده، ما اغلب رئیس موقت نیروی دریایی اسلامی ایران را ملاقات می کنیم، ولی حتی رئیس آنها هم تا کنون قادر نبوده ما را به جای قدیمی خودمان ببرد.

سرویس تاریخ مشرق- آمریکا که در اثر انقلاب اسلامی نفوذ خود در نیروهای نظامی ایران را از دست داده بوده است، به دنبال نفوذ مجدد در نیروهای نظامی ایران بوده است. اسناد لانه جاسوسی نشان می دهد که در ۲۴ خرداد ۱۳۵۸ اهداف بخش نظامی سفارت آمریکا در ایران چه بوده است:

«سه نفر از قسمتهای مختلف نیروی دریایی در حال حاضر اینجا هستند: فرمانده Gerry Higbee برای ۱۴ـ F (در قسمت نیروی هوایی آمریکا خدمت می کند)، فرمانده Donshorer به عنوان رییس قسمت نیروی دریایی  و خود من به عنوان Fms/Loglsties در نیروی دریایی آمریکا. ما در حال حاضر دو هدف داریم اول: برقراری ارتباط با نیروی دریایی جدید اسلامی که سعی می کند تا پس از انقلاب هماهنگ شوند. قصد ما نه تنها شناسایی مهره های اصلی است٬ بلکه می خواهیم گفتگو را با آنها شروع کنیم تا سرانجام این گفتگوها منجر به حمایت تدارکاتی برای نیروی دریایی اسلامی شود.

هدف دوم آن است که به دفتر کار رؤسای نیروی دریایی دوباره وارد شویم و پرونده ها و وسایل انتشارات و غیره را که در دوره تخلیه کردن مانده بود، پس بگیریم.

آرشیو روزنامه‌های کیهان دهه فجر (سال ۵۷) را از اینجا مشاهده کنید

پیشرفت ما در این مورد تاکنون خیلی آرام و آهسته انجام شده، ما اغلب رئیس موقت نیروی دریایی اسلامی ایران را ملاقات می کنیم، ولی حتی رئیس آنها هم تا کنون قادر نبوده ما را به جای قدیمی خودمان ببرد. نیروی دریایی اسلامی ایران هنوز یک سازمان ارتشی مشخص ندارد، همین طور درباره ارتش و نیروی هوایی تا موقعی که به این صورت عمل شود خیلی کم می توان از آنها در جهت تصمیم گیری انتظار داشت.» [۱]


[۱] اسناد لانه ی جاسوسی، کتاب اول، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، صفحات ۱۰۱-۱۰۲.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    40 13
    آمریکا = خباثت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس