کد خبر 792356
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
نبی هزار جریبی

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد. امروز وقت اتحاد ملی است.

به گزارش مشرق، نبی هزارجریبی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز مجلس (7 آبان 96) گفت: برای دفاع از وزیر پیشنهادی علوم در این جایگاه قرار گرفتم و با توکل به خدا و با وضو وارد شدم. دوستان در داخل صحن به ما می‌گفتند شما با این کار خودتان را تخریب می‌کنید. اما من معتقدم وظیفه دارم از گزینه خوب و پیشنهادی رئیس‌جمهور و یک فرد تحصیلکرده دفاع کنم.

وی افزود: یکی از ارکان اقتدار و پیشرفت دولت‌ها توسعه علم و فناوری است که این امر فقط از کانال دانشگاه و نخبگان میسر خواهد شد. دانشگاه‌ها محل تولید علم هستند و دولت‌ها باید از جامعه دانشجویی به دور از مسائل سیاسی و جنجال‌های اجتماعی دفاع کنند و بدانند دانشجویان افرادی ولایی و مذهبی در سنگر علم می‌توانند از کشور دفاع کنند. 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دانشجو باید جهت خلق ایده، فکر و محیطی آرام داشته باشد و چه بسا یک ایده خوب می‌تواند کشور را به صورت جهشی به جلو براند که از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز توجه ویژه به علم و دانش است.

هزارجریبی خاطرنشان کرد: الان کشور ما نمی‌تواند هزینه زیادی برای بعضی امورات بدهد. امروز وقت اتحاد ملی است و دولتمردان و احزاب چپ و راست با هم برای توسعه پایدار کشور عزیزمان ایران، کار کند. دانشگاه محلی مقدس و قابل احترام است و باید ارزش و حرمت دانشگاه، دانشجو و اساتید حفظ شود. 

وی با بیان اینکه فردی عقیده‌اش مثل ما نیست نباید از گردونه علم و استادی حذف شود، افزود: در سنوات قبل مواردی را داشتیم که به علت فشارهای سیاسی و ورود افرادی که مسائل را از هم تفکیک نمی‌کردند جامعه علم و دانش ضربه‌های شدیدی خورد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیاییم از علم و دانش برای کشور استفاده کنیم زیرا همانطور که دیدیم با تفتیش عقاید باعث فرار مغزها از کشور شدیم. 

هزارجریبی خاطرنشان کرد: آقای غلامی فردی تحصیلکرده و لایق است و مراتب را پلکانی طی کرده و من  از آقای روحانی که وی را به مجلس معرفی کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا لازم است به آن اشاره کنم این است که اگر ما فردی را برای مسندی به هر دلیلی قبول نداریم، وی را تخریب نکنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: بعضی از مخالفین وزیر علوم می‌گویند چرا وضعیت جامعه دانشگاهی ما به این شکل است. چرا علم ما کاربردی نیست. چرا ما شاهد مدرک‌گرایی هستیم و ... آقای غلامی چرا اینگونه است؟ خب آقای غلامی که هنوز وزیر نشده است که اینها را جواب دهد. شما نمایندگان باید کسی را که مقصر است اینجا بیاورید و توبیخ کنید. 

هزارجریبی خطاب به وزیر پیشنهادی علوم خاطرنشان کرد: آقای غلامی برنامه‌هایی که من از شما می‌خواهم در این ارتباط است. دانشگاه‌ها بر اساس نیاز دانشجو جذب نمی‌کنند و متاسفانه ما شاهد مدرک‌گرایی در کشور هستیم. 

وی افزود: بحث دیگر توجه ویژه به تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی است. به هر حال کسانی که در این تشکل‌ها و بسیج دانشجویی هستند، دغدغه پیشرفت نظام و کشور را دارند و باید به خواسته‌های آنان در چارچوب توجه شود و موضوع دیگر نظارت بر مؤسسات آموزش عالی و علمی و تقویتی کاربردی و بحث تقویت بنیه علمی دانشجویان است. 

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان گفت: دوستان به ما گفتند که بعضی از تشکل‌های دانشجویی با وزارت آقای غلامی مخالفند و من در اینجا عرض می‌کنم که خیلی‌ها با من تماس گرفتند و موافق وزارت وی هستند و خواستند که از این وزیر دفاع شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس