کد خبر 792300
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
عباس گودرزی

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است.

به گزارش مشرق، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: رئیس جمهور امروز در سخنان خود نشان داد هر کجا که پای بیگانگان به میان آید گرایش‌های سیاسی در برابر بیگانگان ید واحد خواهند بود. آنچه برای یک مدیر حرف اول را می‌زند نوع نگاه و طرز نگرش یک مدیر است. 

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: اساسا نوع نگرش و نگاه یک فرد تصمیم می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند. بنابراین آن جهت‌گیری فرد مهم است که ما را به سوی تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند یا به سمت توسعه غربی. 

گودرزی بر همین اساس اضافه کرد:‌ آقای غلامی وزیر پیشنهادی علوم در جلساتی که در حضور اعضا حاضر شد با توضیحات خود اثبات کرد که وی فرزند انقلاب است و ادبیاتی که در برنامه‌ریزی‌ها دارد همان ادبیات انقلاب است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود و به فرموده حضرت امام (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات کشور است. اگر دانشگاه با تکنولوژی روز دنیا همراه باشد وابستگی ما به دیگر کشورها و خارج مرزها کاسته خواهد شد.

گودرزی همچنین خاطرنشان کرد: مشکلی که ما امروز داریم و دشمن به آن واسطه ما را تهدید می‌کند و ما را در تحریم و فشار قرار می‌دهد این است که ما نتوانستیم پیوند بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اگر دانشگاه مثبت‌اندیش، متعهد، امیدوار به آینده، معتقد به مبانی دینی و اصالت‌های میهنی و مسائل انقلاب و همچنین برخوردار از احساس مسئولیت و نیت قاطع برای اقدام باشد، چنین دانشگاهی می‌تواند دانشجویان را هم به فکر و حرکت وادار کند و نقش کم‌نظیر و بی‌بدیل در این راستا داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ امروز اولویت اول کشور ما بحث اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر کجا که ورود کرده مشکلات ما را مرتفع کرده و ما را از وابستگی خارج کرده است. 

«اقتصاد مقاومتی امروز راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم».

گودرزی در همین رابطه عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه مرکز علم، نوآوری و اثرگذاری بر جامعه و کشور و لایه‌های مختلف جامعه است. اما باید نسبت به شان این جایگاه نظر داشته باشد. اینکه ما برای اقتصاد مقاومتی جلسه کمیسیون برگزار می‌کنیم یا کمیته تشکیل می‌دهیم کفایت نمی‌کند. این گره را یک وزیر انقلابی و وزیری که باور به مبانی و اصول انقلابی داشته باشد می‌تواند باز کند. و مسیر پیشرفت کشور را فراهم کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه نباید سیاسی باشد. از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است. مدیریتی که وی در دانشگاه داشته اثبات کرده اهل استفاده از تمام گرایشات سیاسی و ظرفیت‌ها و نیروهای جوان است. 

نماینده مردم بروجرد در مجلس در بخش پایانی سخنانش یادآور شد: بله! دانشگاه باید سیاسی باشد اما دانشگاه یک محیط علمی است. ما نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس