محبی نیا

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس گفت: از نمایندگان خواهش می‌کنم به آقای غلامی رای ندهند و ایشان را محترمانه روانه دانشگاه بوعلی کنند.

به گزارش مشرق، جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: وظیفه وزیر علوم، آموزش، تربیت کادر برای اداره کشور و تولید علم است.

وی افزود: یک سوال که از نمایندگان ملت دارم این است که آیا شما از وضعیت حاکم بر دانشگاه‌ها رضایت دارید، همچنین این سوال را از آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور می‌پرسم که شما از اوضاع کنونی دانشگاه‌ها رضایت دارید؟ در ابتدای جلسه امروز شاهد بودیم که رئیس جمهور نیز از وضعیت کنونی دانشگاه‌ها انتقاداتی داشت که علت این نارضایتی‌ها این است که در انتخاب امانتداران این ملت بزرگ و در عین حال مظلوم در راستای سوگند خود حرکت نمی‌کنیم.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما به این توجه می‌کنیم که فلان وزیر با من خوب است و یا بد و یا اینکه فردا در فراکسیون من می‌تواند برآورده کننده خواسته‌های سیاسی و اقتصادی من باشد یا نه، تصریح کرد: مگر وزرا را رئیس جمهور تعیین نکرده و ما انتخاب نمی‌کنیم پس مسئولیت تمام اتفاقات آینده برعهده ما بوده و از ماست که برماست.

محبی‌نیا با اشاره به اینکه ما از نظر شخصی ایرادی به آقای غلامی نگرفته‌ایم، اظهار داشت: ایراد ما از آقای غلامی در عدم توانایی ایشان برای تصدی و اداره وزارت علوم است. بنابراین از انتخاب ایشان به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم گله‌مند هستم. 

وی گفت: در نشستی که در خدمت آقای غلامی بودیم گفتم که برنامه‌های ایشان تنها تکرار بندهای برنامه سند چشم‌انداز توسعه است و هیچگونه ابتکاری در نوشتن برنامه نداشتند. سوال من این است که آیا امروز نباید دانشگاه‌های ما دارای استقلال مالی باشند، متاسفانه در این برنامه هیچ اشاره‌ای به استقلال مالی دانشگاه‌ها نشده است.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای غلامی برای به روز کردن سرفصل‌های دروس دانشگاهی برنامه مشخصی ارائه نداده است حال آنکه ما از نظر سرفصل‌ها 30 سال عقب هستیم و هیچ توجهی به این مسئله مهم در برنامه ایشان نشده است. از طرفی مسئله دانش‌بنیان کردن اقتصاد و سیاست یکی از وظایف مهم دانشگاه‌هاست و ما در سطح جهانی شاهد هستیم که دانشگاه‌ها با دانش‌بنیان کردن سیاست و اقتصاد گام بلندی در پیشرفت کشورها برداشته‌اند. 

محبی‌نیا با اشاره به معضل مدرک‌گرایی در کشور گفت: در رابطه با بحث مدرک‌گرایی هیچ تدبیر مشخصی در برنامه آقای غلامی دیده نشده است، همچنین در رابطه با توانمندسازی استادان ما شاهد برنامه عملی نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده با شعار دادن هیچ برنامه‌ای پیش نمی‌رود و ما شاهد بوده‌ایم که برنامه آقای غلامی در ارتباط با مطالب پژوهشی دانشگاه‌ها بسیار ضعیف است و بخش عمده‌ای از برنامه او شباهت زیادی به برنامه وزرای 25 سال گذشته دارد که اگر برنامه‌های وزرای گذشته موفقیت‌آمیز بود اوضاع آموزشی دانشگاه‌های ما امروز اینچنین نبود.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده با آقای غلامی هیچ مشکل شخصی ندارم و تنها با نگاه مملکتی و کشوری می‌گویم که برنامه ایشان وضع علمی دانشگاه‌های ما را به جایی نخواهد رساند و با توجه به اوضاع نابسامان دانشگاه‌ها از نمایندگان خواهش می‌کنم به آقای غلامی رای ندهند و ایشان را محترمانه روانه دانشگاه همدان به منظور ادامه مدیریت این دانشگاه کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس