حبیب الله ده مرده

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ وزیر پیشنهادی علوم دارای ویژگی‌های مختلفی است که از جمله آن می‌توان به فعال کردن کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی نام برد.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله ده‌مرده در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز مجلس (7‌آبان 96) گفت:‌ از جمله ویژگی‌های برنامه آقای غلامی حمایت از کارآفرینی در دانشگاه با توجه به بیکاری دانش‌آموختگان است. 

وی افزود: حمایت از خیرین در ایجاد زیرساخت‌های علم و فناوری کشور که جزو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، حمایت از زیرساخت‌های دانشگاه‌های مناطق محروم و جدیدالتاسیس، فراهم کردن زمینه اجرای طرح آمایش آموزش عالی و برنامه ششم از دیگر ویژگی‌های برنامه وزیر پیشنهادی علوم است. 

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در برنامه‌های آقای غلامی به مواردی همچون روان‌سازی ارتباط بین دانشگاه و صنعت، پذیرش دانشجوی خارجی، تولید علم و تبدیل به فناوری، تقویت پارک‌های علم و فناوری برای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، پرداخته شده است.

ده‌مرده خاطرنشان کرد: انتقال دانش فنی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء کیفی آموزش با تاکید بر افزایش مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان، حذف رشته‌های ناکارآمد و راه‌اندازی رشته‌های جدید بین‌رشته‌ای متناسب با نیاز جامعه، تاسیس زیرنظام‌های آموزش عالی از قبیل علمی کاربردی، فنی‌حرفه‌ای و آموزش‌های از راه دور،‌مجازی و غیردولتی از دیگر محورهای برنامه‌های وی است.

وی افزود: بازنگری در ساختار راهبردی وزارت علوم در حوزه تصدی‌گری و اهتمام ویژه به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت، انسجام بخشی سیاست‌گذاری‌های علمی و فناوری کشور در تعامل با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش، تحقیقات و مجلس شورای اسلامی از دیگر این محورهاست.

نماینده مردم زابل همچنین در ادامه به دیگر محورها و ویژگی‌های برنامه‌ وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد که این محورها و ویژگی‌ها به شرح زیر است.

به کارگیری افراد توانمند شایسته در مدیریت کلان در آموزش عالی عدم دخالت و سیاسی کاری در تصمیم‌گیری.

فعال کردن کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاد اندیشی در چارچوب نقشه جامع علمی کشور و تحول در علوم انسانی.

توسعه تشکل‌های دانشجویی، فرهنگی، سیاسی و صنفی و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در کمک به اداره بهتر دانشگاه‌ها.

ده‌مرده خاطرنشان کرد: نزدیک به یک ربع قرن است که من آقای غلامی را می‌شناسم. فردی است متدین، ولایی، با  مدیریت بی‌حاشیه در دانشگاه،‌اعتدال در مشی، باور و اعتقاد و توجه به منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها.

وی در پایان افزود: آقای غلامی استاد تمام و فردی معتقد به اقتصاد مقاومتی است و به انتخاب مدیران شایسته و شایسته‌سالاری معتقد است و یکی دیگر از نقاط قوت وی این است که چندین سال رئیس دانشگاه بوده است و سابقه ریاست دانشگاه شهرستان را در کارنامه دارد که خود نوید شناخت دانشگاه‌های دور از پایتخت و مشکلات کل آموزش عالی را دارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس