کد خبر 775746
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
لوگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ز آغازین روز جنگ که بمباران‌های مناطق مختلف کشور به‌خصوص تهران به‌عنوان پایتخت رعب و وحشتی در دل مردم ایجاد کرده بود، گزارش‌های روزانه نیروهای مسلح بهترین دلگرمی و اطمینان خاطر برای آحاد ملت بود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران با واکنش نیروهای نظامی و مردمی نظام نوپای جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و در همان روزهای اولیه نیروهای صدام در همان مناطق مرزی زمینگیر شده و دست‌شان به اهواز هم نرسید. با ادامه روند جنگ و شکل‌گیری نظامی و سازماندهی داوطلبان ورود به جنگ صحنه کارزار از یک تهدید به فرصت تبدیل شد. اما در این مدت نیروهای مسلح با جان‌فشانی‌های خود مانع از پیشروی بیشتر ارتش بعثی شدند. از آغازین روز جنگ که بمباران‌های مناطق مختلف کشور به‌خصوص تهران به‌عنوان پایتخت رعب و وحشتی در دل مردم ایجاد کرده بود، گزارش‌های روزانه نیروهای مسلح درباره مقابله با صدامیان بهترین دلگرمی و اطمینان خاطر برای آحاد ملت بود. در گزارش ستاد مشترک ارتش در ۵۹/۷/۱ یعنی اولین روز جنگ رشادت خلبان‌های هوانیروز و نیروهای زمینی لشکر ۹۲ زرهی به تصویر کشیده شده است که حکایت از آمادگی ارتش و دلاوری نیروهای آن در روزهای اول جنگ دارد. در متن این سند آمده است:

«هموطنان عزیز مسلمان ایران

خلبانان فداکار و شجاع و با ایمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساعت۰۵:۰۰ بامداد امروز یکم مهر ماه هدف‌های نظامی خود را در قلب کشور عراق دلیرانه در هم کوبیدند و خسارات جبران‌ناپذیری به دشمن کافر وارد آوردند و کلیه هواپیماها پس از انجام این مأموریت موفقیت‌آمیز به سلامت به پایگاه‌های خود مراجعت نمودند.  لشگر ۹۲ زرهی اهواز با شجاعت هر چه تمام‌تر مواضع دشمن را در اطراف شلمچه خرمشهر در هم کوبیدند. هم‌اکنون خبر رسیده که نیروهای عراقی در اطراف پاسگاه‌های مزبور در حال فرار هستند و نیروهای ارتش اسلامی ایران در تعقیب آنها می‌باشند.  ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران این عمل شجاعانه خلبانان نیروی هوائی و پرسنل رزمنده و مسلمان لشگر ۹۲ اهواز و ژاندارمری و سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح منطقه را تبریک می‌گوید.» / فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    ارتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس