کد خبر 40022
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵

فرمانده لشگر 16 زرهي قزوين گفت: حضور ارتش جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه بي‌بديل و بي‌نظير است چراکه ارتش ما داراي چند ويژگي خاص است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، عبدالرضا شهري فرمانده لشکر 16 زرهي قزوين گفت: بر اساس قانون مأموريت ارتش حفظ تماميت ارضي کشور است و بايد از حضور هرگونه متخاصم جلوگيري کند.

وي در ادامه افزود: حضور ارتش جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه بي‌بديل و بي‌نظير است چراکه ارتش ما داراي چند ويژگي خاص است که يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن اراده مقاومت و پايداري است که در بسياري از ارتش‌ها نيست، به اين معنا که بنا دارد اگر جنگي شروع شود پايداري و مقاومت ‌کند ولي در بعضي کشورها اين ويژگي در نيروهاي ارتش وجود ندارد.
فرمانده لشگر 16 زرهي قزوين با اشاره به تجهيزات ارتش افزود: امروز ارتش داراي تجهيزات خوبي است به طوريکه تجهيزاتي که پس از دفاع مقدس تا به امروز در کشور ساخته شده بومي بوده و بنا بر نياز نيز ساخته شده است.
وي عنوان کرد: همچنين تاکتيک‌هاي جنگي ما با توجه به نوع دشمن تغيير کرده و اين تاکتيک‌ها بومي هستند که هر روز با تغييراتي که در عرصه بين‌المللي ايجاد مي‌شود و نوع جنگيدن دشمن تغيير مي‌کند و ما سلاح‌هاي خود را برحسب نوع تاکتيکي که بايد با دشمن بجنگيم، آماده کرده‌ايم.
شهري تأکيد کرد: به جرأت مي‌توان گفت ارتشي در منطقه در قد و قواره ارتش جمهوري اسلامي نيست چراکه اصلي‌ترين موردي که براي ارتش مهم است اراده پايداري و مقاومت است، تجهيزات و وسايل هر روز مي‌تواند بهينه شود و اين براي همه ارتش‌ها موثر است ولي اراده مقاومت و پايداري بسيار موثر است.
وي اعلام کرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بزرگ‌ترين واحد نظامي منطقه است چراکه نيروهاي مسلح ما از ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران و بسيج مستضعفان تشکيل شده است و يک نيروي مسلح قوي و بزرگ به لحاظ کمي و کيفي است.
فرمانده لشگر 16 زرهي قزوين تصريح کرد: نيروي مسلح ما داراي اعتقاد قوي، اراده فولادين و آموزش‌هاي به‌روز و در عين خودکفايي جوانمردترين نيروي نظامي منطقه و دنياست که تحت فرماندهي انساني مومن و عالم، هدايت و رهبري مي‌شود و اين بسيار مهم است که فرمانده ما انسان مومن، متقي و عالم به زمان است.
وي خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در جنگ‌ها تمام اصول شرافت و مردانگي را رعايت مي‌کنند و اينگونه نيست که دست به هر جنايتي بزنند به طوريکه رزمندگان ما جوانمردانه در هشت دفاع مقدس جنگيدند و از کشور دفاع کردند.
شهري يادآور شد: ما ارتشي قوي، شناخته شده و مشروع داريم و دنيا حاکميت و قدرت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را قبول دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس