کد خبر 774939
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
اردوغان و مرکل

صدر اعظم آلمان به دلیل دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه بر لزوم کاهش همکاری‌های اقتصادی با آنکارا و تعلیق مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در بحث ها درباره آینده مذاکرات اتحادیه اروپا با آنکارا درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا بر تعلیق این مذاکرات و نه توقف رسمی آن تاکید دارد.

مرکل که در گفت‌وگو با  روزنامه "پاسایر نویه پرسه" سخن می گفت تاکید کرد که امکان تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا وجود دارد.

پیش از آن هم "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات و مرکل در مناظره تلویزیونی خود خواستار پایان مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا شده بودند که البته اکثر کشورهای اروپایی مخالف  این روند هستند.

مرکل در این باره گفت که برای توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا ما به یک تصمیم هماهنگ و به اتفاق آراء اعضای اروپایی نیاز داریم. اما همه اعضای اروپایی موافق این مسئله نیستند.

صدر اعظم آلمان مجددا انتقاد شدیدی به اقدامات دولت ترکیه در آنکارا وارد کرده و گفت: ترکیه به سرعت خود را از ملاک های حاکمیت قانون و دولت مشروعه دور می کند. این شرم آور است که تعدادی از شهروندان آلمانی در ترکیه در زندان به سر می برند. ما باید همچنان همکاری های اقتصادی خود با ترکیه را کاهش داده و پروژه ها در این راستا را مورد تجدید نظر قرار دهیم. هدف ما این است که اتباع دستگیر شده خود را دوباره آزاد کنیم.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان هم با نگاهی به شرایط در ترکیه مذاکرات درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را در شرایط فعلی رد کرده و گفت: ما نمی توانیم با کشوری مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا را انجام دهیم که حقوق بشر را مورد بی توجهی قرار داده، به آزادی مطبوعات بی توجه است و شهروندان اروپایی را بدون دلیل واضحی به زندان می اندازد. وی خواستار فرم های دیگر همکاری با ترکیه در آینده در صورت تغییر دوباره این کشور شد. به گفته وی مناسبات آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا می تواند نمونه ای برای این منظور باشد.

در ماه جولای، دولت آلمان در واکنش به دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به این کشور برای شهروندانش را افزایش داد.

در حال حاضر حدود 54 شهروند آلمانی در زندان های ترکیه به سر می برند. این آمار را وزارت امور خارجه آلمان به درخواست حزب سبز این کشور منتشر کرده است. 11 نفر از اتباع آلمانی دستگیر شده در ارتباط با کودتای نظامی شکست خورده ماه جولای ترکیه به زندان افتاده اند.

مرکل همچنین بر استفاده از همه امکانات موجود برای آزادی شهروندان آلمانی دستگیر شده در ترکیه تاکید کرده و گفت: اما روابط با ترکیه نباید کاملا قطع شود چرا که در این صورت ما چیزی به دست نمی آوریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 10
    آلمان فاشیست و زورگو
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      4 2
      و طورچیه تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس