کد خبر 774276
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
پارلمان اروپا

رئیس پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه آنکارا از بسیاری خطوط قرمز عبور کرده است اعلام کرد که این کشور نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

به گزارش مشرق، "آنتونیو تایانی"، رئیس پارلمان اروپا در گفت وگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، درباره مسئله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت که ترکیه البته خودش حق ادامه این مذاکرات را از خود سلب کرده است. این اتحادیه اروپا نیست که موضع خود را تغییر داده است بلکه آنکارا است.

وی افزود: آنکارا از بسیاری خطوط قرمز که برای اتحادیه اروپا قابل مذاکره نیستند عبور کرده است. کسی مانند اردوغان که همچنین به اجرای مجدد مجازات اعدام می اندیشد نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود. کسی که آزادی بیان و مطبوعات را محدود می کند و خبرنگاران را در بند می کند این حق را از دست می دهد که درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن بگوید. همچنین این مسئله قابل قبول نیست که اردوغان در انتخابات پارلمانی آلمان دخالت کند. او نباید به شهروندان آلمانی بگوید باید چه انتخابی کنند.

تایانی همچنین گفت: با توجه به رفتارهای اردوغان تجارت و مبادلات به طور معمول با این کشور غیر ممکن است. البته ما باید به دلیل توافق پناهندگان با این کشور در گفتگو باقی بمانیم.رئیس پارلمان اروپا در ادامه سخنانش خواستار بستن مسیر بالکان و دریای مدیترانه بر روی پناهندگان شده و در عین حال خواستار یک دیپلماسی اقتصادی اروپایی برای بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهای آفریقایی شد.  

وی همچنین گفت: بحران مهاجرت یک مسئله مربوط به یک عضو منحصر به فرد در اروپا نیست. بنابراین هیچ کشور و همچنین گروهی از کشورها به تنهایی نمی توانند این مسئله را حل کنند. ما برای بودجه بعدی اتحادیه اروپا بعد از سال 2020 به پول بیشتری برای آفریقا نیاز داریم.

رئیس پارلمان اروپا در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که ما به رشد بیشتر در اتحادیه اروپا از طریق یک سیاست صنعتی فعالانه تر نیاز داریم.

وی همچنین گفت: از یک طرف استراتژی دفاعی اروپایی مهم تر از همیشه است. ما نباید به ناتو پشت کنیم و البته نباید تنها به آن هم تکیه کنیم. از طرف دیگر ما باید به رقبای اقتصادی مانند چین توجه کنیم. من موافق سرمایه گذاری چنین کشورهایی در اروپا هستم اما آن ها باید همان قواعد شرکت های اروپایی را در اینجا دنبال کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس