کد خبر 781202
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با اعلام اینکه کشورش دیگر به عضویت در اتحادیه اروپا نیاز ندارد، در عین حال تاکید کرد که آنکارا به صورت یکجانبه مذاکرات عضویت را متوقف نخواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه در عین حال که بر پایبندی کشورش به مذاکرت عضویت در اتحادیه اروپا تاکید کرد همچنین اعلام کرد که کشورش دیگر به عضویت در اتحادیه اروپا نیاز ندارد.

وی که روز گذشته در برابر پارلمان سخن می گفت در عین حال تاکید کرد که کشورش به صورت یکجانبه این مذاکرات را متوقف نخواهد کرد.

مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا که حدود 12 سال است آغاز شده است در حال حاضر به حال تعلیق در آمده است. بعد از کودتای نظامی نافرجام ترکیه در سال 2016 روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا در مسیر تنش و تیرگی قرار گرفت. بخصوص روابط بین آلمان و ترکیه اخیرا بسیار متشنج شده است.

اتحادیه اروپا این انتقاد را به ترکیه وارد می کند که اقدامات بسیار سختگیرانه ای را علیه مخالفان دنبال می کند. ده ها هزار نفر از مخالفان دولت ترکیه از جمله معلمان و خبرنگاران از بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه دستگیر شده اند.

صدر اعظم آلمان می خواهد در نشست آینده اتحادیه اروپا که اواسط ماه اکتبر برگزار می شود با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره مشاوره کند که آیا باید به مذاکرت عضویت پایان دهد یا فقط باید آن را به حال تعلیق درآورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    4 4
    نیازی نداری، بعد مذاکره هم میکنی؟ حالت خوش نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس