کد خبر 770487
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
زیگمار گابریل

وزیر خارجه آلمان از افزایش فشارهای کشورش بر آنکارا خبر داده و گفت می‌خواهد دیگر کشورهای اروپایی را هم متقاعد به در پیش گرفتن رویکرد مشابهی کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در جریان تشدید تنش ها با آنکارا بر سر مسئله دستگیری اتباع آلمانی در این کشور فشارها بر آنکارا را افزایش می دهد.

دستگیری دو تبعه آلمانی دیگر در آنتالیای ترکیه خطر بحران دیپلماتیک بین دو کشور را تشدید کرده است. وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده است که می خواهد همچنین دیگر کشورهای اروپایی را هم متقاعد کند تا فشارها بر رهبری در آنکارا را افزایش دهند.

وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت: آلمان سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به ترکیه را افزایش داده و کمک های اقتصادی به ترکیه را کم کرده است. ما در اروپا با دیگران صحبت می کنیم که آن ها هم اقدامات مشابهی را در قبال ترکیه در پیش گیرند. وی مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را همچنان فرسایشی ارزیابی کرده و البته خود را با جریان درخواست ها برای توقف این مذاکرات هماهنگ ندانست.

وی اردوغان را در بیگانگی بین آلمان و اروپا مقصر دانسته و گفت: البته اردوغان تلاش می کند در بین شهروندان خود این تصور را ایجاد کند که ما به عنوان اروپایی و آلمانی خود را از ترکیه دور می کنیم. در حقیقت این اردوغان است که ترکیه را با سرعت بالا از اروپا دور می کند. وی می خواهد مناقشات سیاست داخلی خود را پوشش دهد و در این راستا به دنبال یک دشمن خارجی می گردد که آن دشمن ما اروپاییان هستیم.

دستگیری دو تبعه آلمانی دیگر در آنتالیای ترکیه اخیرا روابط بین دو کشور آلمان و ترکیه را تیره و تارتر کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دستگیری دو تبعه آلمانی دیگر در ترکیه را محکوم کرده و اعلام کرد که در اکثر موارد این دستگیری ها هیچ پایه و اساس قانونی ندارد؛ بنابراین ما باید در اینجا به صورت قاطعانه واکنش نشان دهیم. دولت آلمان احتمالا سیاست خود در قبال ترکیه را مورد بازنگری قرار دهد.

در مجموع تا به حال 55 تبعه آلمانی در زندان های ترکیه به سر می برند که دوازده نفر از آن ها از دلایل سیاسی دستگیر شده اند.

مرکل در این باره گفت که دستگیری های اخیر هیچ تناسبی با اصول حاکمیت قانون ندارد. در این شرایط، مذاکرات درباره گسترش اتحادیه گمرکی بین اتحادیه اروپا و ترکیه مطرح نخواهد شد.

مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات هم این دستگیری ها را یک فرآیند جدی دانسته و درباره سفر به ترکیه به گردشگران آلمانی هشدار داد.

شولتز از دولت آلمان درخواست کرد که در روزهای آینده اقدامات متقابل را در پیش گیرند. وی پیشنهاد داد که اتحادیه اروپا دیگر هیچ پولی را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا به آن پرداخت نکند.

هورست زیهوفر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز این اقدامات آنکارا مجموعه ای از نقض اصول اساسی اروپا و حاکمیت قانون دانسته و گفت: هر گونه تلاشی برای حل این مسئله به صورت دیپلماسی شکست خورده است. بنابراین اتحادیه اروپا و دولت آلمان باید پیام های واضحی را به آنکارا ارسال کنند. مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و همچنین کمک‌های مالی اروپا برای این منظور باید متوقف شود.

سیاستمداران احزاب دیگر نیز خواستار هشدار رسمی به شهروندان آلمانی برای سفر به ترکیه شدند.

"مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه نیز انتقاد شدیدی به این موضع گیری آلمان وارد کرده و گفت: آلمان وقتی که ما کودتاچیان را دستگیر می کنیم ناراحت و عصبانی می شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    7 3
    آلمان فاشیست
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      3 5
      ترکیه تروریست
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    2 6
    ترکیه بربر مغول....
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      3 2
      پژاکی ملعون
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      2 3
      پژاکی و بوزگورد فرقی ندارن؛ لعنت به هر چی تروریسته
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    3 1
    حتمما یه غلطی کردن دسگیر شدن
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    اتحادیه اروبا ارزانی خودتون یک احادیه زیر دست و نوکر امریکا که انگلستان هم ازش خارج شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس