کد خبر 772937
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

کره شمالی می گوید در صورت اعمال هر گونه تحریم های جدید، آمریکایی ها را به پرداخت غرامت وادار خواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پیونگ یانگ به واشنگتن درباره قطعنامه ای که به شورای امنیت ارائه داده تا به ازای تازه ترین آزمایش هسته ای کره شمالی، تحریم های جدیدی را علیه این کشور اعمال کند؛ هشدار داد.

در همین حال، مقامات کره جنوبی هشدار داده اند که ممکن است پیونگ یانگ بخواهد در واکنش به تشدید تحریم ها، یک موشک میان قاره ای دیگر را مورد آزمایش قرار دهد.

آمریکا در پیشنویس قطعنامه ای که روز جمعه به شورای امنیت ارائه داد، اعمال تحریم های نفتی، بلوکه کردن داریی های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و ممنوعیت خرید و فروش منسوجات این کشورر را خواستار شده است.

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی، تلاش آمریکا برای وسوسه کردن شورای امنیت به اعمال تحریم ها بیشتر علیه پیونگ یانگ را دور از عقلانیت توصیف کرد.

به گفته سخنگوی این وزارتخانه، چنانچه آمریکا قطعنامه نامشروع خود را به ثمر برساند، پیونگ یانگ هم واشنگتن را به پرداخت غرامت وادار خواهد کرد.

این سخنگو که نامی از وی برده نمی شود، در نهایت هشدار داد: جهان به تماشا خواهد نشست که چگونه پیونگ یانگ با اقداماتی به مراتب سخت تر از آنچه که در تصور می گنجد، گانگسترهای آمریکایی را رام می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 2
    پیونگ یانگ فقط زارت و پورت الکی میکنه. چون میخواد جلوی مردم خودش کم نیاره وگرنه جرات نداره با امریکا مقابله کنه
    • M.sh IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      1 2
      ببخشیدها پس الان اگه این مبارزه نیست ، پس میشه بفرمایید چی مبارزه هست!؟ لدبد راه رفتن با اونها ولبخند زدن وعکس گرفتن وانفعال وذلت و حماقت! دیپلماستی# لبخند# انفعول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس