کد خبر 786390
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کره شمالی و آمریکا

روسیه برگزاری هرگونه مذاکرات مستقیم میان مقامات سیاسی کره شمالی و جنوبی را در روز دوشنبه تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز؛ «والنتینا واتوینکو»، سخنگوی مجلس علیای روسیه، اعلام کرد: شرایط برای مذاکرات مستقیم میان مقامات کره شمالی و جنوبی فراهم نیست و چنین مذاکراتی در روز دوشنبه انجام نمی شود.

این سخنگو در ادامه توضیح داد: قرار است مقامات پارلمانی روسیه  روز دوشنبه و در حاشیه برگزاری نشست خود در سنت پترزبورگ با معاون رئیس مجلس قانون گذاری کره شمالی و رئیس پارلمان کره جنوبی به طور جداگانه دیدار کنند.

نمایندگان پارلمان روسیه تلاش خواهند کرد در گفتگوهای جداگانه خود با مقامات کره شمالی و جنوبی، آنها را به حل اختلافات منطقه ای و درصورت امکان انجام مذاکرات مستقیم تشویق کنند؛ اما به طور قطع، در روز دوشنبه مذاکرات مستقیمی میان این دو کشور صورت نخواهد گرفت.

یک مقام عالی رتبه در کره شمالی که نامش فاش نشده است، اظهار کرد: برداشته شدن فشارهای آمریکا از روی پیونگ یانگ و لغو مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی از پیش شرط های انجام مذاکرات مستقیم با سئول است.

انجام ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی، تنش زیادی در شبه جزیره کره بوجود آورد و قطعنامه جدیدی علیه این کشور در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد. به موجب این قطعنامه، حلقه تحریم های اقتصادی علیه پیونگ یانگ تنگ تر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس