کد خبر 758761
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
خوشحالی رهبرکره شمالی از آزمایش پرتاب موشک بالستیک

رسانه حزب حاکم کره شمالی در سرمقاله خود نوشت تحریم‌های تازه آمریکا علیه مساله اتمی کره شمالی باعث خواهند شد خاک آمریکا با دریای آتش مورد حمله قرار گیرد.

 به گزارش مشرق، کره شمالی درواکنش به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه این کشور گفت تحریم‌های اتمی به دریای آتش در آمریکا تبدیل می‌شود.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، روزنامه حزب حاکم کره شمالی، «رودانگ سینمون» روز یکشنبه (امروز) در سرمقاله خود نوشت تحریم‌ها یا اقدامی اتمی از سوی واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ به دریای آتشی در آمریکا منجر می شود که همه خاک آن را فرا می‌گیرد.

در این سرمقاله آمده است، روزی که آمریکا به خود جرأت می‌دهد تا مردم کره شمالی را به دلیل مسأله هسته‌ای با تحریم‌ها اذیت کند، خاک آمریکا با دریایی از آتش مواجه خواهد شد.  

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه قطعنامه تازه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌های تجاری تازه‌ای علیه کره شمالی وضع می‌شود.

پیونگ‌‌یانگ سالانه حدود سه میلیارد دلار زغال، سنگ‌ آهن و مواد اولیه دیگر به چین صادر می‌کند که یکی از معدود منابع درآمدی کره شمالی است. تحریم‌های شورای امنیت می‌تواند تا یک میلیارد دلار از میزان صادرات کره شمالی بکاهد.

این قطعنامه پس از آن تصویب شد که کره شمالی با آزمایش دو موشک بالستیک قاره‌پیما، اعلام کرد به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا دست یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس