کد خبر 766498
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
آمریکا و پاکستان

شورای امنیت ملی پاکستان با صدور بیانیه ای اظهارات رئیس جمهور آمریکا علیه پاکستان را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، شورای امنیت ملی پاکستان پس از نشست امروز خود طی بیانیه ای اعلام کرد: اتهام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پاکستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل شده است، را تکذیب می کنیم.

در بیانیه این شورا همچنین آمده است: واشنگتن تلاش می کند پاکستان را مرغ عزا و عروسی قرار دهد، ولی این اقدامات به تامین ثبات و امنیت در افغانستان کمک نخواهد کرد. نمی توان جنگ افغانستان را از خاک پاکستان به پیش برد. آمریکا باید بر نابودی پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک افغانستان متمرکز شود.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیروز در واکنش به استراتژی جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص افغانستان اعلام کرد: اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه ‌پاکستان لنگرگاه گروه‌های تروریستی شده است واقعیت ندارد. خواستار توقف چنین موضعی از سوی آمریکا بوده و بر لزوم همکاری دولت واشنگتن با پاکستان برای نابودی تروریسم تاکید می کنیم.

گفتنی است دونالد ترامپ طی سخنانی در فورت مایر آرلینگتون ویرجینیا خطاب به سربازان آمریکایی در رابطه به استراتژی خود در افغانستان گفت: تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان بر اساس شرایط این کشور تعیین خواهد شد. با خروج شتاب زده نیروهای نظامی موافق نیستم. خروج شتاب‌زده نیروهای نظامی از افغانستان به خلا امنیتی می‌انجامد.درباره تعداد نیروهای نظامی یا برنامه های خود برای فعالیت نظامی بیشتر صحبت نخواهیم کرد. پس از این شرایط زمانی و میدانی در جنگ افغانستان هسته اصلی استراتژی جدید ایالات متحده را تعیین خواهد کرد، نه زمان بندی های از پیش تعیین شده. تعهد آمریکا به افغانستان نامحدود نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد بی اعصاب ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 0
    تنها حرف درست ترامپ همین بوده کشوری که مامن تروریستهاست همین پاکستانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس