کد خبر 749772
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
پرچم آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سال 2018 این کشور با رقم سنگین 696 میلیارد دلار تقریباً 3 برابر دوره اوباما تصویب کرد که در آن کاهش کمک به پاکستان نیز لحاظ شده است.

 به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سال ۲۰۱۸ این کشور با رقم سنگین ۶۹۶ میلیارد دلار تقریباً ۳ برابر دوره اوباما تصویب کرد که در آن کاهش کمک به پاکستان نیز لحاظ شده است.

بودجه دفاعی آمریکا با توجه به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور افزایش چشمگیر داشته که اعتراضاتی را نیز در این کشور به دنبال داشت.

به گزارش داون، بودجه دفاعی آمریکا با موافقت ۳۴۴ نماینده و مخالفت ۸۱ نماینده تصویب شد.

بخشی از بودجه دفاعی آمریکا مربوط به محدود کردن کمک مالی به پاکستان و تعیین شرایط خاص برای ادامه این کمک‌ها می‌باشد.

کنگره آمریکا اعلام کرد کمک مالی به پاکستان مشروط به همکاری برای جنگ با طالبان افغانستان است که این موضوع در بودجه دفاعی در نظر گرفته شد.

مبارزه با شبکه حقانی و قطع کمک به گروه‌های مسلح در جنوب آسیا از دیگر شرایط آمریکا برای ادامه کمک به پاکستان است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «تد پو» نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به کشورهای خوب، بد و زشت از پاکستان به عنوان زشت‌ترین نام برد.

تد پو در یادداشت خود نوشت: القاعده حمله خود علیه آمریکا را برنامه‌ریزی کرد و پاکستان نیز بلندپروازی‌های القاعده را نادیده نگرفت و با مشاوره سازمان اطلاعات ارتش خود از این گروه حمایت کرد.

وی تأکید کرد: اگر اسلام‌آباد متحد واقعی واشنگتن بود پس از حمله القاعده به سفارت آمریکا به مقامات واشنگتن برای کشتن بن لادن کمک می‌کرد و شاید حادثه ۱۱ سپتامبر هیچوقت صورت نمی‌گرفت.

تد پو گفت: پاکستان متحد آمریکا بود اما به حمایت خود از تروریست‌ها و اقدام علیه واشنگتن ادامه داد.

بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان سیاسی اظهار کردند تا زمانیکه پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد، آمریکا موفق به پیروزی در جنگ افغانستان نخواهد شد.

وینسنت استوارت رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نیز چندی پیش در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار کرده بود: اسلام‌آباد از تروریست‌ها میزبانی میکند و آنها را به عنوان اهرم فشاری علیه حکومت افغانستان مورد استفاده قرار می‌دهد.

نماینده ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی تحت عنوانی تاریخچه طولانی دوگانگی پاکستان در این خصوص گفت:کشورهایی مانند پاکستان وجود دارند که عنوان می‌کنند دوست ما هستند و در حالیکه با دریافت میلیاردها دلار باز از تروریست‌هایی حمایت می‌کنند که مشغول کشتن آمریکایی‌ها هستند.

چندی پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کمک‌های نظامی و مالی به برخی کشورها مانند پاکستان کاهش یافته و تبدیل به وام می‌شود که تحت شرایط خاص به این کشورها پرداخت خواهد شد.

«میک مالوینی» مدیر بخش مدیریت بودجه در کاخ سفید تایید کرد: واشنگتن حاضر به اجرای برنامه تخصیص بودجه برای رفع نیازهای کشورها از جمله پاکستان نیست و در نظر دارد تا به آنها وام دهد.

وی افزود: ما برخی از برنامه‌های نظامی خارجی را با اعطای اعتبار مستقیم جایگزین می کنیم و  به جای اینکه به طور مثال ۱۰۰ میلیون دلار بودجه بدهیم می توانیم اعتبار دهیم و آنها در واقع تجهیزات ما را خریداری کنند.

پیشتر آمریکا از برنامه خود برای  لغو کمک های نظامی رایگان به کشورهایی همچون پاکستان، تونس، لبنان، کلمبیا، فیلیپین، ویتنام خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس