ترامپ

سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا گفت: باید بدانیم که چه زمانی دونالد ترامپ برنامه‌ای را برای حل و فصل سیاسی بحران افغانستان از جمله مذاکره با طالبان اعلام خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ جزئیات استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان را با این کمیته در میان نگذاشته است.

وی هشدار داد: تا زمانی که جزئیات استراتژی جدید واشنگتن به مجلس سنا ارائه نشود، این کمیته مانع کسب رای اعتماد مقامات پیشنهادی پنتاگون در مجلس سنا خواهد شد.

این سناتور ارشد آمریکایی گفت: کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا برای تجهیز و حمایت از نظامیان آمریکایی در افغانستان باید به اطلاعاتی درباره استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان دسترسی داشته باشد.

وی با انتقاد از استراتژی جدید واشنگتن تصریح کرد: چطور ممکن است که افزایش متوسط نیروهای نظامی آمریکا بن‌بست امنیتی را بشکند در حالی که ده‌ها هزار نیروهای نظامی آمریکا در گذشته قادر به شکست آن نبوده‌اند.

مک کین گفت: ما باید بدانیم که دونالد ترامپ چه زمانی برنامه حل و فصل سیاسی جنگ در افغانستان را که گروه طالبان نیز شامل آن شود،  اعلام خواهد کرد.

این سناتور ارشد جمهوریخواه اظهار داشت: تبادل اطلاعات بین سنا و دولت در دوران اوباما به مراتب بهتر از دولت فعلی آمریکا بوده است.

این در حالی است که در استراتژی جدید واشنگتن جدول زمانی مشخصی برای حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و تعداد این نیروها مشخص نشده است، زیرا ترامپ تعداد و مدت زمان حضور نظامیان آمریکایی را وابسته به شرایط افغانستان اعلام کرده بود.

مک کین پیش از این خواستار افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان شده بود.

وی تاکید کرده بود که نیروهای آمریکایی در افغانستان باید اختیارات ویژه داشته باشند تا بتوانند دشمنان آمریکا در افغانستان را شکست دهند.

با این حال بسیاری از کارشناسان افغان معتقدند که در استراتژی جدید واشنگتن بیشتر بر تشدید آتش جنگ تکیه شده و مذاکرات و حل و فصل سیاسی بحران افغانستان در این استراتژی جایی ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس