کد خبر 759172
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
امین قاسمی پور

بوکسور سابق تیم ملی گفت: متاسفانه ما با این شرایط فعلی علاوه بر اینکه در بوکس درجا می‌زنیم،‌ رو به عقب نیز حرکت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، امین قاسمی‌پور درمورد شرایط هیات بوکس استان گیلان، گفت: شرایط بوکس استان گیلان بد نیست. من پس از اینکه به عنوان رئیس هیات بوکس استان گیلان انتخاب شدم یک تغییر و تحولاتی را در بوکس این استان ایجاد کردم. از لحاظ مالی واقعا ما شرایط سختی را داریم. هرگاه که فدراسیون مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌کند ما در رده‌های پایین یک تیم به مسابقات اعزام می‌کنیم. این اعزام‌ها از لحاظ مالی به هیات بوکس استان فشار می‌آورد اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از هر راهی که شده این هزینه را فراهم کنیم.

وی در مورد استعفای احمد ناطق نوری از راس فدراسیون بوکس، گفت: با توجه به اینکه ناطق نوری در طول این سال‌ها زحمات زیادی برای بوکس کشیده ما نمی‌توانیم به راحتی از زحمات او بگذریم. به هر حال رئیس‌جمهور نهایتاً 8 سال می‌تواند در راس ریاست جمهوری فعالیت کند و بعد از آن دوباره یک فرد دیگر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود. قطعا باید در ریاست فدراسیون ها نیز این اتفاق رخ دهد اما متاسفانه در فدراسیون بوکس شاهد بودیم که ریاست احمد ناطق نوری دنباله‌دار بود. به همین دلیل انگیزه از دیگر مدیران برای رسیدن به راس فدراسیون بوکس کاسته می‌‌شد. جای ناطق نوری ثابت بود و با حضور او ورود به ریاست فدراسیون بوکس بی‌فایده بود.

بوکسور سابق تیم ملی در مورد سرپرست جدید فدراسیون بوکس، عنوان کرد: اوضاع و احوال بوکس اوایل خوب بود، اما طی این چند سال اخیر،‌ احمد ناطق نوری دیگر کوپن‌های خود را برای بوکس خرج نمی‌کرد و هدایت فدراسیون بر عهده اطرافیان واگذار کرده بود و این موضوع باعث ضعیف شدن فدراسیون شده بود. امیدوارم دوستانی که آمده‌اند به اوضاع و احوال بوکس که خیلی نا به سامان است سر و سامان دهند و یک خون جدید در رگ‌های این فدراسیون جاری شود.

قاسمی‌پور در ادامه صحبت‌های خود، گفت: متاسفانه شاهدیم تیم‌های ما به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شوند و شکست می‌خورند و پس از آن انتقاد از تیم‌های ملی شروع می‌شود. باید به این نکته اشاره کنیم که در تمام دنیا کمپ‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و تمام تیم‌های خارجی به صورت گروهی کنار یکدیگر تمرین می‌کنند و به اوج آمادگی می‌رسند؛‌ اما بچه‌های ما مدام در ایران داخل اردو هستند و حتی خودشان هم از معیارشان مطلع نیستند. معلوم است که چنین بوکسورهایی وقتی برای اولین‌بار وارد رینگ مسابقات بین‌المللی می‌شوند سنگینی فضای مسابقات و جو حاکم در رینگ بقدری روی آنها تاثیر منفی می‌گذارد تا یک بوکسور به خود بیاید بازنده مسابقات است و این طبیعی است. بوکسورهای ما مثل کشورهای دیگر نیاز به حضور در کمپ‌های بین‌المللی تمرینی هستند.

رئیس هیات بوکس استان گیلان، گفت: متاسفانه در حال حاضر شنیده‌ام که دوباره شرایط خوابگاه ملی‌پوشان افتضاح است و آنها باز هم در کانکس استراحت می‌کنند. فکر می‌کنم با این شرایط ما حتی بعد از این مقابل تیم‌های درجه چهارم دنیا هم شکست خواهیم خورد. متاسفانه ما علاوه بر اینکه در بوکس درجا می‌زنیم هیچ؛ حالا رو به عقب هم حرکت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای اینکه بوکس از شرایط فعلی خارج شود، چیست، گفت: هر کسی در آینده نزدیک به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود و باز هم امکانات نباشد هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. روح‌الله حسینی را ناطق نوری آورد، او کاپیتان تیم ملی و قهرمان آسیا بود اما وقتی امکانات نباشد هیچ کسی نمی‌تواند بوکس را کمک کند. هر کسی هم بیاید باز هم شرایط به همین روال است تا چه زمانی یک نفر می‌تواند از خودش برای بوکس هزینه کند؟ به اعتقاد کسی که با وزارت ورزش و جوانان ارتباط خوبی دارد باید بیایید و از این راه برای فدراسیون بوکس اعتبار مالی جذب کند. البته این اعتبار مالی باید در اردوها خرج شود تا بوکس ما پیشرفت کند. فدراسیون 50 نفر کارمند دارد و آنها حقوق‌ بگیر هستند این در حالی است که ملی‌پوشان کشورمان هزینه رفت و آمد را ندارند.

وی در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بوکس در دنیا بهترین ورزش و با کلاس‌ترین رشته است. این رشته جزو پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا است، اما چون در ایران تبلیغات زیادی روی این رشته نمی‌شود کسی به بوکس اهمیت نمی‌دهد امیدوارم هر کسی که می‌آید این مشکلات را حل کند. فقط امیدوارم هر کسی می‌آید به دنبال اسم ریاست فدراسیون نباشد در واقع اسم ریاست را به یدک نکشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس