روحانی و عمار حکیم

رئیس جمهور با تبریک آزاد سازی موصل تاکید کرد: باید با تدبیر مسوولان عراقی و تقویت وحدت و یکپارچگی همه اقوام، شادمانی ملت دوست و برادر عراق از آزادی موصل، حفظ و دوچندان شود.

به گزارش مشرق، حسن روحانی عصر سه شنبه در دیدار سید عمار حکیم رییس تحالف ملی عراق اظهارداشت:  با پیروزی های موصل و شکست تروریست‌ها امیدواریم امنیت، ثبات و وحدت عراق بیش از پیش تقویت شود که بی تردید این ثبات و امنیت، به نفع روابط دو ملت ایران و عراق است.

رییس جمهور با بیان اینکه تقویت و تحکیم روابط تهران – بغداد خواست دو ملت ایران و عراق و در مسیر منافع مشترک است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته خواهان روابطی مستحکم با همه همسایگان، بویژه عراق می‌باشد.

روحانی در ادامه، ضرورت به حاشیه راندن مباحث اختلاف برانگیز و تقویت پایه های وحدت میان همه اقوام در عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: ‏جمهوری اسلامی ایران از عراق با ثبات یکپارچه و متحد حمایت می کند و هر حرکتی که وحدت و ‏یکپارچگی عراق را تضعیف کند به نفع هیچ کس و مورد قبول نخواهد بود.

عمار حکیم نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق بویژه در مبارزه با داعش، گفت: آزاد سازی موصل باعث تقویت وحدت ملی در عراق شده است.

رییس تحالف ملی عراق به شرایط جدید کشورش پس از آزادی موصل اشاره کرد و اظهارداشت: عراق بعد از آزادسازی موصل با فضای جدید، انتظارات و چالش های جدیدی مواجه شده که عبور از این چالش ها، برنامه ریزی و طرح ریزی های دقیق و مشارکت همه اقوام و گروههای سیاسی را می‌طلبد.

حکیم همچنین بر ضرورت گسترش و تقویت بیش از پیش روابط تهران و بغداد تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    1 0
    واااااااااااااااااااای چرا این حرفو زده این بود عزت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس