کد خبر 738337
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
اموزش

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نگاه دست دومی به بحث‌های قرآنی و اولویت ندادن به این موضوع مهمترین مسئله‌ای است که آموزش‌وپرورش در بحث آموزش قرآن با آن مواجه است.

به گزارش مشرق، صرالله پژمان‌فر در رابطه با جایگاه آموزش‌های قرآنی در مدارس اظهار کرد: ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای یادگیری قرآن نیاز به عوامل مختلفی دارد و اسناد بالادستی بر ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی و عبور از روخوانی و روانخوانی و رسیدن به فضای ارتباط معنوی با قرآن تأکید دارد.

وی افزود: خانواده دانش‌آموزان با رویکرد کنکور محوری و ورود به دانشگاه رفتار می‌کنند، در چنین شرایطی بحث تلاوت قرآن در آموزش‌ها جایگاهی نداشته و فضای آموزش قرآن در اولویت قرار نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که نظام آموزشی کشور فضا و تب کنکور را برای دانش‌آموزان ترسیم می‌کند، قرآن در زندگی او نقشی نخواهد داشت، همچنین در فضای بیرون از آموزش‌وپرورش نتوانستیم جذابیتی را برای آموزش قرآن ایجاد کنیم و نگاه دست دومی به بحث‌های قرآنی و اولویت ندادن به این موضوع مهمترین مسئله‌ای است که آموزش‌وپرورش در بحث آموزش قرآن با آن مواجه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس