کد خبر 725954
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
فضلی نژاد

هیچ یک از ما نباید باز هم اجازه تجزیه و تقلیل سرمایه اجتماعی کشور را به هر شکلی بدهیم و انتخابات را از یک فرصت به تهدید بدل کنیم.

به گزارش مشرق، پیام فضلی نژاد از فعالین رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان "منطق نه به روحانی"  در رابطه با انتخابات 29 اردیبهشت نوشت:

در این لحظات حساس، علیرغم سلایق متنوع فکری در میان مخالفین دولت حاکم، همه باید در «نه به روحانی» متحد باشیم و گام نخست علیه «فقر» و «فساد» و «تبعیض» را برداریم:

١- «نه به روحانی» یک خواسته حداقلی است و استقرار دولت کارآمد برای تحقق عدالت اجتماعی یک  مطالبه حداکثری است. تحول‌خواهان باید از فردای انتخابات، یک  برنامه کار مشخص را جهت تعقیبِ مطالبات حداکثری خود تدارک ببینند.

٢- هرچند که باید دولت رانتی را از پای درآورد، اما آرمان تغییر وضع موجود را نباید به کامیابی یا ناکامی یک گروه در کارزار انتخاباتی فروکاست و گره زد، یا آن را صرفا از طریق قوه مجریه پیگیری کرد. سامان گرفتن یک  جنبش جدید در این رهگذر، خود به مثابه یک  نیروی بازدارنده است که بدیلی ندارد و می‌تواند به همه قوا تحرک بیشتری برای تحقق خواسته های مردم ببخشد. در شرایط حاضر که صورت‌هایی از این جنبش نوپا شکل گرفته، دستاورد بزرگی است و باید دل به تکامل آن بست.

٣- فراجناحی شدن  فساد و رشد فزاینده آن در کشور، سبب ورشکستگی بیشتر دیوان‌سالاری ما خواهد شد و تنها یک  عدالت فراجناحی می‌تواند مانع آن گردد. روند کم تنشی که در حال حاضر می‌تواند زمینه شتاب فساد را کندتر کند،  گردش قدرت است؛ هرچند که گمان شود این گردش الزاما همه خواسته های تحول‌خواهان را محقق نمی‌کند، اما هر کس که از ضرورت آن چشم بپوشد، اشتباه محاسباتی کرده است، چرا که در وضع امروز ما، اگر قدرت راکد بماند و دست به دست نشود، فساد گسترش خواهد یافت و حتی به جای ثبات، رکود کشور را فراخواهد گرفت.

٤- هیچ یک از ما نباید باز هم اجازه تجزیه و تقلیل  سرمایه اجتماعی کشور را به هر شکلی بدهیم و انتخابات را از یک فرصت به تهدید بدل کنیم. بدترین زهر، تداعی یک  دوقطبی از رهگذر فرایند گردش قدرت است و وظیفه نخست هر دولت مسئولی نیز ترمیم شکاف های اجتماعی است. از این جهت، جنبش انقلابیِ نوپدیدی که در حال انسجام‌یابی است، باید  ترس های خیالی و واقعیِ هواداران رقیب را به  آرامش تبدیل سازد و به آنها این پیام مطمئن را منتقل کند که یک «کارزار ملی» برای تحقق عدالت فراجناحی در راه است؛ کارزاری که صدای همه  مردم را خواهد شنید.

٥- پل استر، داستان‌نویس شهیر، در جایی به زیبایی می‌نویسد: «ما همیشه یا جای درست بودیم در زمان غلط، یا جای غلط بودیم در زمان درست و همیشه هم، همدیگر را از دست داده بودیم.» این بار و در این شرایط تازه، به سبب هر اتفاقی، هیچ یک از ما نباید همدیگر را از دست بدهیم.  انتخابات تمام میشود و پس از آن باید همه با هم برای ساختن آینده ایران، گفتگو و کار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس