کد خبر 712090
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
شورای امنیت ملی ترکیه

شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه امشب خود با صدور بیانیه ای به دولت این کشور توصیه کرد تا حالت فوق العاده را برای چهارمین دور تمدید کند.

به گزارش مشرق، سومین دوره حالت فوق العاده سه ماهه که بعد از ایام کودتای 15 جولای سال گذشته میلادی در ترکیه برقرار شده، در آستانه انقضای مهلت قانونی است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که برای چهارمین دوره نیز تمدید می شود.

برابر قانون، حالت فوق العاده در ترکیه زمانی تصویب می شود که شورای امنیت ملی ترکیه آن را پیشنهاد داده و در شورای وزیران در این باره تصمیم لازم اتخاذ شده و این مدت تمدید می شود.

حالت فوق العاده در کشور ترکیه سه ماهه بوده و پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 اعلام و از روز 20 ماه جولای سال گذشته برقرار و تا کنون در سه دوره متوالی تمدید شده است که دوره سوم آن(19 آوریل 2017) 30 فروردین ماه 1396 به پایان می رسد.

شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه امروز خود به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور خواستار تمدید حالت فوق العاده در این کشور شد.

حالت فوق العاده در ترکیه به دولت اجازه می دهد تا بدون نیاز به مصوبه پارلمان، قوانین جدیدی را که حکم قانون دارد، تصویب و اجرا کند که به اعتقاد فعالان سیاسی، موجب محدود شدن آزادی ها و مخدوش شدن حقوق بشر شده است.

منتقدان دولت و حزب حاکم و به خصوص هواداران رای 'نه' به همه پرسی تغییرات قانون اساسی، طی روزهای گذشته برگزاری انتخابات همه پرسی در زیر سایه سنگین حالت فوق العاده را امری عجیب دانسته و اعلام کردند که انتخابات آزادانه و تبلیغ قانونی مهیا نبود و حزب حاکم به صورت تعمدی برای تغییر نتیجه همه پرسی، حالت فوق العاده را تا به حال ادامه داده است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز چند روز پیش، مجموع دستگیری های در پی اعلام حالت فوق العاده و پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته را 113 هزار و 260 نفر اعلام کرد و گفت که 47 هزار و 155 نفر از این افراد در بازداشتگاه ها به سر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس