دوچرخه

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت گفت: هزینه های بالای تولید و افزایش واردات باعث شده تا "آساک، تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه ایرانی در کشور تعطیل شود.

به گزارش مشرق، در رابطه با تعطیلی کارخانه دوچرخه سازی آساک قوچان به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: این واحد تولیدی قدمتی بیش از 35 سال دارد که حدود 10 سال پیش به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده بود. اما در دو سال گذشته مدیریت این شرکت اقدام به راه اندازی مجدد این واحد تولیدی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای تولید به همراه واردات گسترده دوچرخه از چین باعث شد تا تولید محصول برای این کارخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه سازی کشور محسوب می‌شد که با تعطیلی آن باید تدبیر جدی برای صنعت دوچرخه سازی کشور گرفته شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کارخانجات اقدام به واردات و مونتاژ دوچرخه می‌کنند اما فقط مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان بود که به تولید محصولات داخلی اقدام می‌کرد.

خادم منصوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی متأسفانه هم اکنون تعطیل شده است، گفت: سالیانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور می‌شود این درحالی است که نیاز داخلی ما یک میلیون و 500 هزار دستگاه است. در این شرایط به طور حتم تولیدکننده داخلی نمی‌تواند سهمی از بازار دوچرخه کشور را داشته باشد.

به گزارش تسنیم، برای بررسی چند و چون تعطیلی این کارخانه و گفت وگو با مدیرعامل آن، خبرنگار تسنیم تماس های متعددی با دفتر مرکزی مجتمع صنعتی دوچرخه سازی آساک در مشهد گرفت اما در پاسخ به این تماس ها اپراتور اعلام کرد که این شماره موقتاً مسدود می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ali IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    22 7
    مرگ بر چین که اقتصاد کشورهای مستقل دنیارو داره نابود میکنه
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
      23 2
      چینی ها که به زور جنس خود را به کشوری صادر نمی کنند سود جویانی که در خیابان ها با ماشین های میلیاردی تردد می کنند از کجا آورده اند پزشکان اگر به حق خود قانع بودند سوار ماشین های گران قیمت می شدند؟ وارد کنندگان کالای قاچاق با خریدن کارمندان گمرک کارگران را بیکار می کنند و سواز ماشین های میلیاردی می شوند
  • روحانی برو IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    27 12
    روحانی بروووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
  • حامد IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    2 5
    باسلام من مطمءن هستم اگر چین نبود تولید کننده داخلی پدر همه رومیسوزوندن نمونه زعفران وپسته تولید کننده ایی که پشتش گرم حمایت دولت باشه باید جمع کنه بره با این کیفیت مثال زدنی انتظار فروش جهانی روهم دارند
  • زارت IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    1 3
    یه جای کار مشکل داره. خب چرا اونی که وارد میشه مشکلی نداره و هر سال وارد می شه و فروش میره ولی تولید داخل فروش نمی ره? خب وارداتی چرا رو دست فروشنده نمی مونه ولی داخلی ?
  • mazziar IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    1 0
    چهارده سال پیش یکی شونو خریدم، هنوزم که هنوزه عالیه و با کمی سرویس راحت برام کار می کنه ولی چرا وقتی تولیدکننده ی داخلی جنس با کیفیت داره بریم از چینیش بخریم، با حمایت از برندهای وطنی باسه کارگر وطنی فرصت شغلی جور کنیم از حالا از کفش ملی داروگر و خیلی های دیگه حمایت کنیم
  • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    0 0
    اين هم توقع داريد مثل خودروسازي بشه و جلوي واردات دوچرخه هاي خارجي را بگيرند تا داستان پرايد ٢٠ ميليوني پيدا كنه؟ در ضمن فولكس واگن كه ورشكست نكرده اينجور بزرگ اش مي كنيد، بهتر است فروش اقساط بدون بهره به كارمندان دولت كنند تا از ركود بازار متضرر نشوند.
  • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    0 0
    اين هم توقع داريد مثل خودروسازي بشه و جلوي واردات دوچرخه هاي خارجي را بگيرند تا داستان پرايد ٢٠ ميليوني پيدا كنه؟ در ضمن فولكس واگن كه ورشكست نكرده اينجور بزرگ اش مي كنيد، بهتر است فروش اقساط بدون بهره به كارمندان دولت كنند تا از ركود بازار متضرر نشوند.
  • مانترا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 0
    من اصلا شک دارم کسانی که وارد کننده کالای قاچاق یا بیرویه هستند اگر ازشون بپرسی کشور وملیت توکجاست بگویند ایران به اموزشکده هایی که زبان سخت چینی را اموزش می دهند دقت کنید فعلا مدروز واردات وبستن بار خودشان در این دورانی ست که باید تا حد امکان استفاده کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس