کد خبر 6685
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

خداي بزرگي که کوروش در کنار ديگر خدايان او را تجليل و در اين منشور بارها از او ياد مي کند، «مردوک» است که خدايي غير توحيدي و از بتهاي بابل است.

نويسنده وبلاگ "يهودشناخت" در جديدترين مطلب خود درباره کوروش نوشت: در اينجا نمي خواهم به اين موضوع بپردازم که کورش، پادشاه نيک سيرتي بوده يا نبوده است، يا اينکه به او مي توان افتخار کرد يا نمي توان، مي خواهم از بليه اي بنويسم که تازگيها دسته اي از مذهبيها دچارش شده اند و آن اينکه معتقد شده اند کوروش هخامنشي، همان ذوالقرنين قرآن است. ذوالقرنين بر اساس آيات قرآن (سوره کهف، آيه 89)، فردي مومن به خدا است و بر اساس احاديث اسلامي، پيامبر بوده است. فعلا کاري هم به اين ندارم که ريشه يکي گرفتن کوروش با ذوالقرنين در کجاست. به تازگي منشور استوانه اي شکل کورش هخامنشي، در مراسمي پر سر و صدا به کشور ايران بازگشت. جمله هاي زير فرازهايي از همين منشور و از زبان کورش است:
«فرمان دادم تمام نيايشگاه‌هايي که بسته شده بود را بگشايند. همه خدايان اين نيايشگاه‌ها را به جاهاي خود بازگرداندم...
همچنين پيکره خدايان سومر و اَکَّـد را که نَـبونيد بدون واهمه از خداي بزرگ به بابل آورده بود؛ به خشنودي مَردوک به شادي و خرمي، به نيايشگاه‌هاي خودشان بازگرداندم، بشود که دل‌ها شاد گردد. بشود، خداياني که آنان را به جايگاه‌هاي مقدس نخستين‌شان بازگرداندم، هر روز در پيشگاه خداي بزرگ برايم خواستار زندگاني بلند باشند.»
من که توي کتَم نمي رود، گوينده جملات مشرکانه بالا، موحد يا پيامبر باشد. ابراهيم بت شکن کجا و چندخدا پرستي که جمله هاي بالا از او نقل شده کجا؟ بگذريم که خداي بزرگي هم که کورش در کنار ديگر خدايان او را تجليل و در اين منشور بارها از او ياد مي کند، «مردوک» است که خدايي غير توحيدي و از بتهاي بابل است. از دو حال خارج نيست:
1- يا کورش ذوالقرنين نيست.
2- يا منشور منتسب به کورش، منشوري جعلي و قلابي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ايران پرست ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    59 20
    محمل نباف كوروش يكتا پرست بوده و اينكه به خداي بابلي ها احترام گذاشته از سياست هاي او بوده و خواسته تا حقوق بشر را اجرا كنه
  • امین ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    54 8
    چقدر بیسوادی شما رو پی بردم من ناسیونالیست افراطی نیستم و البته مذهبی افراطی هم نیستم شما این دوسند رو بخون از کتیبه گنج نامه و جنگنامه ک دلیل وحدانیت این سلسله باشه دوم اینکه علامه طباطبایی خیلی دانشمندتر از شما بوده و همه متون رو خوندند تووجه بفرمایید ب گنج نامه و جنگنامه داریوش و خشایارشا ک البته دین انها از پدرانشان ب ارث برده شده
  • ارشیا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    58 13
    کوروش کبیر به نظر من ذوالقرنین است
  • سيد ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    13 7
    توصيه ميكنم قرآن را برداريد و آيات ٨٣ تا ٩٨ سوره مباركه كهف مربوط به ذوالقرنين را بخوانيد و كتاب ذوالقرنين نوشته جناب آقاي عبدالله مستحسن را هم بعدش بخوانيد متوجه خواهيد شد ذوالقرنين (صاحب دو امت(عصر) غيبت و ظهور) امام مهدي (عج) هستند كه صاحب همه مايند، مهمترين نكات در اين آيات از اين قرار است: ١- اشاره به آينده ٢- ابتدا مغرب سپس مشرق ٣- عذاب و پاداش همه توسط او (پيامبر ابتدا انذار و بشارت ميدهد و عذاب و پاداش نميكند ولي در اينجا زماني است كه حجت بر همه تمام شده است و اين جز بعد از حضرت محمد (ص) كه خاتم پيامبران است نميتواند باشد)
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    5 5
    حالا اینا که گفتید درست و به کنار ولی ذوالقرنین هامی میان دو قرن یعنی دوقرن زندگی کنه کوروش سدی بنا نکرد به مشرق رفت به مغرب نرفت دو قرن هم حکومت نکرد. یکی اون وسطا گفت که داریوش و خشایارشا مزدیسنا بودن داریوش پسر ویشتاسب همسر اتوسا دختر کوروش بود داریوش به دین ویشتاسب که پدرش بود بود خشایارشا هم به دین پدرش که داریوش بوده بوده و در ان موقع دین از پدر به پسر بوده و در اخر به نظر من ذوالقرنین هوخشترس البته نظر منه ها چرا که هوخشتره 122 سال عمر کرد و دو قرن را دید و همان طور که جناب سید فرمود هفتاد سال مابقیش و درکنار حضرت مهدی (عج) خواهد بود (در ششصد سال پس از من پیامبری به پادشاهی بر خواهد امد او ملت را به ستایش اورمزدا فرا میخواند لشکر کشی میکند و دنیا را از شر کشور اهریمن پاک سازی میکند(عاشوریان) او به همرا اوشیدر ماه و سوشیانت ظهور میکند و به یاری ان ها میپردازد او ..... (متاسفانه این قسمت پیدا نشد ولی ادامش ) اوست که صاحب شرق و غرب است فرمانروای قوم پارسی و ماد و پارت اوست که پس از من به یاری شما می اید تا از نادانی بیرون ایید ) اوستا-گات ها
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    15 49
    ماجرای ذوالقرنین در تورات بیان شده که 700 سال قبل از کوروش به حضرت موسی نازل شده
  • زینب AF ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 0
    خطبه نورانیت حضرت علی رو بخونید... میفهمید ذوالقرنین حقیقی کی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس