گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********

 کیهان
 

سانسور هماهنگ اعتراض روحانی به نقض برجام در رسانه‌های بیگانه
رسانه‌های بیگانه سخنان رئیس‌جمهور درباره نقض برجام از سوی آمریکا را سانسور کردند.
صدای آمریکا، بی‌بی‌سی ‌فارسی، رادیو فردا، رادیو فرانسه و... سخنان روز یکشنبه آقای روحانی  در مجلس را که انتقاد به نقض برجام بود، یا اصلا پوشش ندادند یا در حاشیه مطلبی قرار دادند و ترجیح دادند گزارش آن را به اطلاع مخاطبان نرسانند.
رئیس‌جمهور دیروز در مجلس گفت: ما به بدعهدی طرف مقابل واکنش نشان می‌دهیم. بنده به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای 5+1  تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد. مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما با برجام مغایرت داشته و ناقض آن است.
روحانی افزود: لذا رئیس‌جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تأیید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند. صریحا اعلام می‌کنم چنانچه این مصوبه به اجرا گذاشته شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت. حتی امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و با عکس‌العمل مقتضی روبه‌رو خواهد شد. لذا  در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون  مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته پیش روی هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

لااقل اندازه پیتزا فروختن در تدوین برجام سخت‌گیری می‌کردید
برخلاف ادعای آقای ظریف، تمدید تحریم‌های ISA علیه ایران، اثر اجرایی دارد.
داریوش سجادی همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب با انتقاد از سخنان توجیه‌گرانه ظریف‌ که گفته بود مصوبه کنگره آمریکا در تمدید 10 ساله تحریم‌های موسوم به ISA  اثر اجرایی ندارد نوشت: آقای ظریف! هرچند  و برخلاف اظهارات بالا در خردادماه گذشته در صحن علنی مجلس صراحتا تمدید تحریم‌های ISA  را نقض برجام برشمردید اما از این می‌گذریم و به منظور تنویر افکارتان خدمت‌تان معروض می‌دارم بیش‌از حد انتزاعی و ذهنی و تخیلی مشق سیاست می‌فرمائید.
حضرتعالی پیش از این نیز در ازای  رای دیوان عالی آمریکا مبنی بر مصادره 2 میلیارد دلار از نقدینه بلوکه شده ایران در آمریکا به نفع آمریکاییان آسیب دیده از عملیات تروریستی در لبنان فرمودید؛ «ما رای این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم و دولت آمریکا به خوبی از این موضوع اطلاع دارد... من اعتقاد دارم که دنیا هژمون ندارد. شرایط بین‌المللی تاب هژمون و قدرت مطلقه شدن ندارد و این باور نظری و نه شعاری من است» جناب ظریف در همان تاریخ خدمت‌تان معروض داشتم؛ گیریم حضرتعالی رای دیوان عالی آمریکا را به رسمیت نشناسید. این چه اهمیتی دارد؟ مهم آن است که پول یک ملت را «چپو» کرد و رفت!
جناب ظریف متاسفانه اکنون نیز همان ذهنی‌گرائی مسبوق به سابقه‌تان مانع از آن شده تا به درکی واقع‌بینانه از پتانسیل موجود در نظام بین‌الملل نایل آئید.
وقتی افکار عمومی ملاحظه می‌کند که کنگره و سنای آمریکا تحریم‌های ISA را علی‌رغم برجام تمدید کرد، این امر بدان معنا است که کمپانی‌ها و شرکت‌های تجاری و صنعتی و تکنولوژیکی در آمریکا و اروپا دیگر خود را معطل برجام نمی‌کنند و از صرافت همکاری تجاری با طرف ایرانی می‌افتند و سری را که درد نمی‌کند بی‌دلیل دستمال نمی‌بندند.
این یعنی آنکه با توجه به قلب گنجشکی اقتصاد که به شدت ترسو است و با توجه به آنکه اولین نیاز تجار برای سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری است حالا شما بنشین و مدام بگو «تمدید ISA نافی برجام نیست و اثر اجرایی ندارد».
جناب ظریف شاید دوستان و شیدائیان‌تان در ایران با ظرائف‌ دنیای عملی سیاست ناآشنا باشند اما حضرتعالی سالها در آمریکا زندگی و تحصیل و در مصادر بالای دیپلماتیک اشتغال داشته‌اید. در تمام سالهای اقامت و تحصیل و اشتغال‌تان در سازمان ملل اگر هیچ کار سیاسی هم نکرده باشید لااقل و حتما یک بار سفارش پیتزا برای تحویل در محل داده‌اید و با قانون طلایی COD آشنائید. اگر یک بار هم بدین شیوه در آمریکا پیتزا میل کرده باشید که حتما کرده‌اید آنگاه به قانون Cash on delivery یا «پرداخت نقد در ازای تحویل در محل» عنایت پیدا می‌کردید تا لااقل این ساده‌ترین قانون تجاری را در تعهدات دوجانبه بین‌ ایران و 5+1 لحاظ کرده تا اینک طرف آمریکائی به جای آنکه این چنین مرد رندانه شما و ما و ملتی را سرکار بگذارند مطابق COD  مکلف  می‌شد تا در قبال هر آنچه از ما می‌گیرد متقابلا ما به ازای آن را نقدا پرداخت کند!
سجادی در مطلب دیگری تصریح کرد عجله  در زودتر رسیدن به توافق محصول دغدغه تدبیر و امید برای رسیدن به وصال آمریکا به بهانه مذاکرات اتمی بود.

نفوذی‌ها همان کسانی بودند که شما را در فتنه سبز بازی دادند
هاشمی رفسنجانی گفت برخی دشمنان امام و رهبری با دوست نمایی به مراکز حساس نفوذ کرده‌اند.
وی در دیدار شماری از حامیان فتنه در گروهک موسوم به «مجمع ایثارگران»، پیروی ایثارگران واقعی از ولایت را، دارای سوابق تاریخی از زمان پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع)، دیگر ائمه و بعدها در شرایط زمانی و مکانی مختلف، به خصوص در زمان امام راحل دانست و گفت: حقیقت این است که آنچه ایران را با تعدد قومیت‌ها، چون بند تسبیح به هم مرتبط می‌نماید، تفکر اسلامی و توسل به حبل‌الله است و نباید بگذاریم این اندیشه تضعیف شود.
هاشمی با یادآوری شرایط کشور در زمان رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: بارها گفته‌ام که هنوز بهترین انتخاب خبرگان بود و دعا کنیم که این روند ادامه داشته باشد، چون برخی از دشمنان اندیشه‌های امام و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، با دوست‌نمایی به خیلی از مراکز حساس نفوذ کرده‌اند که از بیان ایران‌ستیزی ابایی ندارند.
وی همچنین گفته است: جامعه‌ای که به فرهنگ ایثارگری بها بدهد مطمئناً آینده درخشانی خواهد داشت.
او همچنین گفت: اگر کسانی که ایثارگران واقعی هستند، وارد کارزار نشوند، کسانی این عنوان مقدس را غصب می‌کنند و به اسم ایثارگران، کار و اظهارنظرهایی می‌کنند که هیچ سنخیتی با اصل ایثارگران ندارد.
حساس شدن ناگهانی هاشمی به موضوع نفوذ در حالی است که عناصر فتنه‌گری نظیر عبدالحسین هراتی با وجود هتاکی‌های شدید علیه حضرت امام خمینی(ره) در عمق دفتر هاشمی نفوذ کرده بودند و تا مدت‌ها به عنوان مشاور ارشد در دیدارهای خصوصی هاشمی با مقامات خارجی حضور داشتند. دو فرزند هاشمی (مهدی و فائزه) نیز از جمله سرپل‌های پیوند عناصرگروهکی به حلقه اطرافیان هاشمی محسوب می‌شوند و این نفوذ و اثرگذاری به حدی شدید بود که طراحان خارجی فتنه سبز، هاشمی را با موفقیت بازی دادند و او را به همراهی تمام عیار با آشوبگرانی کشاندند که هر چند نقاب همراهی با انقلاب بر چهره داشتند اما تا مرز شعارهای حذف «جمهوری اسلامی»، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» وادار کردند. این دوست‌نماها همان کسانی بودند که زمانی نه چندان دور، هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای لقب داده بودند. موضوع عجیب‌تر، حمایت گروهک تروریستی منافقین (عامل ترور هاشمی در اوایل انقلاب) از فتنه سبز بود. راز این حمایت، مدتی بعد با مصاحبه فائزه هاشمی و تأیید بر اینکه با دوستان خوب سازمان مجاهدین خلق در زندان آشنا شده، آشکارتر شد.

3 برابر شدن هزینه‌های جاری در دولتی که می‌گفت خزانه خالی است!
بودجه جاری کشور در دولت یازدهم 3/2 برابر بیشتر از دولت دهم شده است.
به گزارش نسیم، رئیس‌جمهور هفته گذشته در جلسه شورای اداری استان خراسان‌رضوی گفت که بودجه جاری سال آینده 320 هزار میلیارد و بودجه عمرانی همین سال 60 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است. این سخنان، حاوی نکته‌ای مهم است که تحقق آن یک رکورد عجیب و تامل‌برانگیز را در اقتصاد کشور جا به جا می‌کند. پیش‌بینی 320 هزار میلیارد تومانی بودجه جاری در شرایطی اتفاق می‌افتد که سال گذشته دولت 204 هزار میلیارد تومان بودجه جاری برای خود پیش‌بینی کرده بود، بنابراین امسال 116 هزار میلیارد تومان بر بودجه‌های جاری کشور اضافه شده است.
بنا بر تعریف اهالی علم اقتصاد بودجه جاری عبارت است از پیش‌بینی دریافت‌‌ها و منابع تامین اعتبار که مستقیم و غیرمستقیم در سال مالی قانون بودجه به وسیله دستگاه‌ها از طریق حساب‌های خزانه‌داری کل گرفته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت بودجه جاری همان هزینه‌هایی است که دولتمردان صرف حقوق‌ها، تشریفات و بسیاری از امور جاری می‌کنند. با این حساب اگر آمار هزینه‌های جاری دولت را در طی 3/5 سال گذشته به دقت مورد بررسی قرار دهیم، به نتایج بسیار جالب توجهی دست خواهیم یافت.
دولت یازدهم کشور را با 104 هزار میلیارد تومان بودجه جاری از دولت دهم تحویل گرفت. روحانی و یارانش در سال 93 این رقم را به 148 هزار میلیارد تومان و در سال 94 به 178 هزار میلیارد تومان رساندند. در سومین سال دولت تدبیر و امید هم یک رکورد ماندگار در هزینه‌های جاری کشور رقم خورد و دولتمردان تدبیر و امید این رقم را به 204 هزار میلیارد تومان رساندند، یعنی چیزی در حدود دو برابر بودجه جاری دولت قبل خرج کردند.
اما حالا دولت قصد دارد بودجه سال 96 را با 320 هزار میلیارد تومان ببندد. این یعنی بودجه‌های جاری کشور در دولت روحانی 3/2 برابر بیشتر از دولت قبل شده است. دولتی که در ابتدای روی کار آمدن خود تاکید می‌کرد کشور را با خزانه‌ خالی تحویل گرفته، با استناد به این آمار و ارقام به شکلی کشور را اداره کرده هزینه‌های جاری آن رکود هزینه‌کرد تاریخ اقتصاد ایران را می‌شکند. هزینه‌هایی که مطمئنا بخشی از آنها صرف حقوق‌های نجومی و بخش دیگری از آن صرف تشریفات و ریخت و پاش‌های بزرگ شده است.

سه‌چهارم ایرانی‌ها می‌گویند برجام وضعیت اقتصادی را بهتر نکرد
«سه‌چهارم مردم ایران می‌گویند شاهد بهبود وضعیت اقتصادی پس از برجام نیستند».
نشریه آمریکایی نشنال اینترست در تحلیلی نوشت: در انتخابات فوریه گذشته پارلمان ایران، روحانی به  بیرون راندن نمایندگان تندرو شناخته شده در مجلس نمایندگان و مجلس خبرگان ایران که مدت‌ها در این سمت حضور داشتند کمک کرد. در این میان، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میراث روحانی به عنوان نقطه عطف سیاست‌های وی در دوران ریاست جمهوری را به تزلزل مواجه کرد؛ توافق هسته‌ای.
صرف نظر از اینکه ترامپ در 100 روز نخست ریاست جمهوری خود چه تصمیماتی اتخاذ کند، رفتارهای ترامپ این موضوع را روشن کرده است که وی تمایلی به همراهی کردن با ایران بر سر برجام ندارد. این موضوع تاثیر و پیامدهای بسیاری بر محبوبیت روحانی خواهد گذاشت.
نشنال اینترست می‌افزاید: از زمان اجرای توافق هسته‌ای در ژانویه گذشته، روحانی در حال مبارزه با ادعای مطرح شده درباره شکست برجام است. روحانی امتیازات ناشی از برجام را در دو زمینه مطرح می‌کرد؛ نخست، کنار رفتن سایه جنگ از سر ایران و دوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به اقتصاد ایران و اتصال دوباره آن به بازارهای جهانی.
این نشریه خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی که جولای گذشته انجام شد، سه‌چهارم مردم ایران عنوان کردند که شاهد بهبود اقتصادی ناشی از اجرای برجام در زندگی خود نیستند.

کار روحانی در انتخابات سخت شده چون حالا مردم او را می‌شناسند
کار روحانی در انتخابات 96 سخت‌تر است چون برخلاف سال 92، مردم او را می‌شناسند.
روزنامه اعتماد از قول محمدجواد حق‌شناس عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی نوشت: جلب رأی برای آقای روحانی در سال 96 نسبت به انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری سخت‌تر شده است. در سال 92 جامعه تجربه و شناخت مستقیمی نسبت به او نداشت. در چنین مواقعی وقتی رأی‌دهندگان پای صندوق‌های رأی می‌روند، براساس اعتمادی که به معرفین و حمایت کنندگان دارند، به شخص مورد نظر رأی می‌دهند و براساس شناختی که از معرف کسب کرده‌اند، راحت‌تر رأی می‌دهند... لیکن امروز جامعه نیازی ندارد که شناخت خود را از طریق اعتماد به چهره‌های شناخته شده بگیرد و براساس آن رأی دهد. اکثریت جامعه امروز به شناختی مستقیم از رئیس جمهور و عملکردش در خلال سال‌های 92 تا امروز رسیده است. بنابراین در سال 96 ضریب نفوذ چهره‌هایی که در سال 92 توانسته بودند تأثیری ژرف در انتخابات به جا بگذارند کاهش پیدا کرده است.
آقای روحانی باید تلاش کند تا در ماه‌های باقیمانده از دولتش هر چه بیشتر از شعارها و برنامه‌هایش را محقق کند.
امروز دولت باید هر چه بیشتر تیم اقتصادی خود را برای بهره‌برداری از فضای به دست آمده در پسابرجام آماده کند.
اعتماد همچنین از قول علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: «دستاورد دولت در زمینه برجام حتی در تمام دنیا تحسین‌برانگیز بود و حتی ترامپ نیز این برجام را باخت آمریکا تلقی کرد. امروز بسیاری از مشکلات کشور به نسبت گذشته حل شده است. دولت روحانی متأسفانه برای پیروزی در دیپلماسی هزینه‌ای داده است و آن اینکه نتوانسته به مسائل داخلی آن گونه که باید و شاید بپردازد. عقبه رأی روحانی در مسائل داخلی و به خصوص مسائل معیشتی مطالباتی داشت که هنوز باید تلاش زیادی برای رفع این مشکلات صورت بگیرد. این کمی نگران‌کننده است. اگر امروز آمار و ارقام وضعیت خوبی را نشان می‌دهد، مردم باید به همان میزان آن را در زندگی خود احساس کنند. رونق اقتصادی باید خود را در زندگی مردم نشان دهد. 
 
 
خراسان
 
هشدار جدید به مدیران برای جلب رضایت ارباب رجوع
بر اساس تاکیدات یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، از آنها خواسته شده است براساس گزارش های واصله از نمایندگان خود، استانداران و سازمان مدیریت در زمینه رضایت ارباب رجوع، ضمن انجام تشویق ‌ها و تقدیرهای لازم، در مورد مدیران بی ‌تفاوت و غیرمؤثر که موجبات رفع مشکلات مردم را فراهم نمی‌ کنند، درصورت عدم توجه به ‌تذکرات مربوط، نسبت به برخورد با آنها و همچنین انعکاس موضوع برحسب اهمیت در محیط سازمانی و خارج از آن یا سایر برخوردهای قانونی، اقدام کنند.  
 
خبر خوش دولت برای پرداخت فوق العاده ایثارگری
بر اساس برنامه جدید دولت مقرر شده با توجه به اختلاف برداشت و عدم رویه ثابت برخی دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که تاکید می کند کلیه دستگاه های اجرایی مشمول این قانون موظفند به شهدا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و آزادگان شاغل مبلغی معادل 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین می ‌شود، به‌عنوان فوق ‌العاده ایثارگری به ‌طور ماهانه پرداخت کنند، مقرر شده آیین نامه ای اجرایی برای این ماده در اسرع وقت تهیه و ابلاغ شود.
 
ایران

احتمال همکاری ترامپ با ایران علیه داعش
رئیس دفتر کالین پاول، وزیر خارجه پیشین امریکا از احتمال همکاری ترامپ با ایران علیه داعش خبر داد. «لارنس ویلکرسون» به ایسنا گفت: ترامپ ضمن اینکه سیاست‌های دولت اوباما [علیه داعش] را ادامه خواهد داد، آماده خواهد بود تا با ایران و روسیه و دولت سوریه برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه همکاری کند. وی افزود: معتقدم زمانی که ترامپ به طور رسمی وارد کاخ سفید شود، مجبور به اجرای برجام خواهد بود، اگرچه نگران آن هستم که برخی از اعضای کنگره امریکا و همین طور عناصر تندرو در ایران به تلاش خود برای تضعیف برجام ادامه دهند.


نخستین جلسه دادگاه 7 عضو سابق جبهه مشارکت
محاکمه 7 عضو سابق جبهه مشارکت به اتهام عضویت در این حزب و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام، به صورت غیر علنی روز گذشته در دادگاه انقلاب تهران  برگزار شد. به گزارش«ایران»، جلسه دادگاه با حضور نماینده دادستان تهران، 7 عضو سابق جبهه مشارکت (محمدرضا خاتمی، آذر منصوری، حمیدرضا جلایی‌پور، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، محمد نعیمی‌پور و حسین کاشفی) و وکلای مدافع  آنها در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده رسمیت یافت. در ابتدای جلسه نماینده مدعی‌العموم با اجازه رئیس دادگاه کیفرخواست متهمان را قرائت کرد.  بنابر این گزارش، پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی دادگاه اتهامات متهمین را به آنها تفهیم کرد. سپس متهمان با دفاع از خود به سؤال‌های رئیس دادگاه پاسخ دادند.


نماینده ولی‌فقیه در بسیج:  حصر را رأفت می دانیم
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج گفت: هم نظر رهبر معظم انقلاب بر حصر است و هم نظر دلسوزان انقلاب اسلامی و ما حصر سران فتنه را یک رأفت می‌دانیم. اگر این آقایان به سمت محاکمه بروند، باید درخصوص آن‌همه جنایت‌هایی که در سال ٨٨ شد و درخصوص کشته‌ها و زخمی‌ها و خسارت به اموال عمومی و مسائل اقتصادی کشور و بردن آبروی نظام و... پاسخگو باشند. حجت‌الاسلام تویسرکانی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «بسیج نیوز» افزود: معتقدیم اگر سران فتنه توبه کنند و برائت بجویند مورد رأفت قرار می‌گیرند و بدون برائت و اظهار ندامت و توبه، عفو اینها خردمندانه نیست.

ترامپ سند راهبرد نظامی امریکا را تحویل می‌گیرد
یک مقام نظامی بلندپایه امریکایی اعلام کرد، ستاد مشترک ارتش این کشور سند مربوط به راهبرد نظامی محرمانه امریکا را نهایی ساخته و قصد تحویل این سند به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب امریکا را دارد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی.ان.ان، به گفته ژنرال دیوید گلدفین رئیس ستاد کل نیروی هوایی امریکا، در این سند به شرح چالش‌های نظامی پیش روی امریکا پرداخته شده است. در پیوست‌های این گزارش به پنج تهدید اصلی پیش روی امریکا که از نظر تهیه کنندگان گزارش شامل ایران، کره شمالی، چین، روسیه و افراط‌گرایان خشونت‌طلب می‌شوند، پرداخته شده است. در این گزارش پاسخ نظامی رسمی و گزینه‌های مربوط به آن وجود ندارد.
 

 آرمان
 

برداشت از صندوق ذخیره ارزي برای اشتغال‌زايي

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با تاكيد بر ضرورت تصويب يك فوريت لايحه برداشت دولت از صندوق توسعه براي اشتغال در مناطق روستايي گفت: با وجود نرخ فزاينده نيروي كار دركشور نيازمند برداشت از منابع صندوق ذخيره براي ايجاد ۹۰۰ هزار فرصت شغلي هستيم. محمدباقر نوبخت در نشست علني مجلس درجريان بررسي يك فوريت لايحه برداشت دولت از صندوق توسعه براي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي با اشاره به ضرورت يك فوريت اين لايحه گفت: اعتبارات طرح‌هاي عمراني در دو سطح ملي و استاني طبقه‌بندي شده است. وي ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۵ كل كشور، ۷هزار ميليارد تومان اعتبارات طرح‌هاي تملك دارايي سرمايه‌اي استاني است كه از خردادماه ۵۰ درصد آن به همه استان‌ها يعني ۳هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان تخصيص داده شده است.

عراق ويزاي اربعين را بردارد

آيت‌ا... مكارم شيرازي گفت: مناسب است دولت عراق در ويزاها مراعات نموده و براي زوار اربعين تسهيلاتي داشته باشد تا اين عزيزان با شرايط سهل‌تري به زيارت آمده و مسلما برداشتن ويزا، سال به سال بر شكوه مراسم اربعين افزوده و خواري بر چشم وهابي‌هاي تكفيري خواهد بود. وی با اشاره به حضور ميليوني مردم از سراسر عراق و جهان به‌ويژه ايران در اربعين حسيني (ع) افزود: از دولت و ملت عراق كه در مسائل مربوط به اربعين حسيني زحمات بسياري كشيده و با دل و جان از زوار حسيني پذيرايي كردند، تقدير و تشكر داريم.

بالگرد سپاه پيدا شد

بالگرد سپاه پاسدارن كه چند روز پيش در درياي خزر غرق و مفقود شده بود و جست‌وجوي سازمان جغرافيايي و سپاه و... براي پيدا كردنش بي‌نتيجه مانده بود، صبح يكشنبه در نخستين روز كاري تيم غواصي اعزامي نيروي دريايي ارتش در اعماق دريای خزر پيدا شد. طي روزهاي اخير سازمان جغرافيايي، سپاه و برخي ديگر از گروه‌هاي امدادي اقدام به جست‌وجو براي يافتن لاشه اين بالگرد كرده بودند. 

اعلام وصول سوال۳نماينده از۲وزير

عضو هيات رئيسه مجلس از اعلام وصول سوال‌هاي سه نماينده از وزيران امور اقتصادي و دارايي و كشور خبر داد غلامرضا كاتب با قرائت موارد اعلام وصولي گفت: سوال ملي محسن بيگلري نماينده مردم سقز و بانه از وزير امور اقتصادي و دارايي درباره علت حل نشدن مشكل سپرده گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) و سوال ملي نصرا... پژمانفر نماينده مردم مشهد از وزير امور اقتصادي و دارايي درباره عدم پيگيري اين وزارتخانه درباره وصول درآمدهاي دولتي و ماليات نقل و انتقال اتومبيل طبق ضوابط موجود اعلام وصول مي‌شود. نماينده مردم گرمسار در مجلس يادآور شد: سوال ملي نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه از وزير كشور درباره وارد آمدن زيان به سرمايه‌هاي مردمي به علت ورود غيركارشناسي استانداري و دادگستري استان خراسان رضوي در پرونده شركت پديده نيز اعلام وصول مي‌شود.

 
 
جمهوری اسلامی
 
مشارکت ابوظبی در ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی
 
* ابوظبی در ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی مشارکت می‌کند. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارش دیروز خود به قرارداد تل‌آویو با شرکت کشتی‌سازی آلمانی «تیسن گروپ» پرداخت و اعلام کرد بخشی از اجزای زیردریایی‌های خریداری شده بر اساس قرارداد مذکور، توسط یک شرکت اماراتی-لبنانی به نام «ابوظبی مار» ساخته می‌شود. شرکت «ابوظبی مار» را که سازنده کشتی‌های بزرگ است «اسکندر صفا» بازرگان لبنانی اداره می‌کند؛ 30 درصد از سهام این شرکت متعلق به اسکندر صفا و 70 درصد مابقی متعلق به گروه «العین» در ابوظبی است. یدیعوت افزود: همکاری میان گروه العین و تیسن گروپ از سال 1388 آغاز شد هنگامی که دو طرف مذاکراتی را برای عقد قراردادهای همکاری طولانی مدت امضا کردند.
 
موافقت جیبوتی با احداث پایگاه نظامی عربستان در این کشور

* جیبوتی با احداث پایگاه نظامی عربستان در این کشور موافقت کرد. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی با اعلام اینکه عربستان درصدد احداث یک پایگاه نظامی در خاک جیبوتی است، نوشت: محمود علی یوسف وزیر خارجه جیبوتی از احداث این پایگاه در کشورش استقبال کرده است. جیبوتی در ساحل غربی تنگه باب المندب حد فاصل میان دریای سرخ و دریای عرب واقع شده است. این کشور برای کشورهایی که می‌خواهند در نقاط استراتژیک پایگاه نظامی تاسیس کنند، حائز اهمیت است و سعودی‌ها می‌کوشند به این منطقه دست پیدا کنند. یوسف در این باره گفت: فرماندهان نظامی سعودی وارد جیبوتی شده و برخی مناطق این کشور را که قرار است در آینده پایگاه نظامی سعودی در آن بنا شود، مورد بررسی قرار دادند. در جیبوتی که فقط 23 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، آمریکا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن نیز دارای پایگاه‌های نظامی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    یارانه ها رو زیادکنید
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس