کد خبر 661467
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

وزارت امور اجتماعی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سه جنگ علیه فلسطینیان غزه و بمباران و گلوله باران شدید مناطق مسکونی، 50 هزار شهروند فلسطینی را معلول کرده است.

 به گزارش مشرق، وزارت امور اجتماعی فلسطین در نوار غزه به مناسبت روز شنبه (13 آذر ماه، سوم دسامبر) مصادف با روز جهانی معلولان با صدور بیانیه ای تصریح کرد، جنگ های رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی سالیان گذشته موجب شده تا 50 هزار فلسطینی دچار معلولیت های دائمی شوند و در شرایط سختی زندگی کنند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از این وزارت خانه خاطرنشان کرد، محاصره مستمر نوار غزه از 10 سال پیش تا کنون، مشکلات معلولان را افزایش داده است. شمار زیادی از آنان برای درمان و استفاده از دست و پای مصنوعی شدیدا به مسافرت خارج از این منطقه نیاز دارند.

این وزارتخانه از سازمان های حقوقی و بین المللی عربی خواست تا برای شکستن محاصره نوار غزه و تسهیل در عبور فلسطینیان غزه از گذرگاه های مرزی، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند.

روز شنبه 13 آذر ماه، سوم دسامبر، مصادف با روز جهانی معلولان است. سازمان ملل در سال 1992 این روز را به منظور افزایش درک مشکلات معلولان و زمینه سازی برای ورود آنان به فعالیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نام روز جهانی معلولان اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر طی سالیان گذشته سه جنگ نابرابر را، اولی در سال 2008، دومی در سال 2012  و سومی در سال 2014 به نوار غزه تحمیل کرد که به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی از جمله زنان، کودکان و تخریب هزاران منزل آنان منجر شد.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس