عضو ارشد حماس ضمن استقبال از پیشنهاد ترکیه برای میانجیگری در پرونده اسرا، تأکید کرد برای موفقیت آمیز بودن این وساطت، سران صهیونیستی باید به مفاد توافق قبلی مبادله اسرا پایبند باشند.

به گزارش مشرق، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین اعلام کرد که تا کنون در خصوص پرونده مذاکره با رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا هیچ میانجیگری واقعی انجام نشده است.

الحیه تأکید کرد که طولانی کردن مدت زمان پرونده  نظامیان اسیر اسرائیلی نه به سود خودشان است و نه رژیم اشغالگر قدس.

وی در گفت‌وگو با شبکه «الاقصی» تصریح کرد که برای موفقیت آمیز بودن میانجیگری ترکیه، باید رهبران صهیونیستی به معامله پیشین «وفاء الاحرار» (وفای به آزادگان) پایبند باشند.

این عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه موضع ترکیه در واقع جانبداری از ملت فلسطین است، اظهار داشت که تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه وحشیانه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سه شنبه گذشته اعلام کرد که آماده است در مقابل آزادسازی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی، برای بازگرداندن نطامیان اسرائیل میانجیگری کند.

وی درباره مصر نیز خاطر نشان کرد که قاهره واقعیت رنج و درد نوار غزه را که معلول محاصره اسرائیل است درک کرده است.

الحیه در پایان اظهار داشت که حماس از اعزام هیئتهای اقتصادی، بازرگانی و رسانه ای از نوار غزه با مصر استقبال می‌کند و از سرگیری روابط تجاری میان نوار غزه و مصر تأثیر مثبتی بر ملت فلسطین و مصر خواهد داشت.

وفاء‌الاحرار یا توافق شالیت به مبادله 1027 اسیر فلسطینی با «گیعاد شالیت» نظامی اسیر اسرائیلی در سال 2011 اطلاق می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس