کد خبر 660080
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

یک مقام مسئول در وزارت خارجه مصر گفت که کشورش رویکرد جدید و مثبتی در تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با نوار غزه در پیش گرفته است.

به گزارش مشرق، یک مسئول وزارت خارجه مصر از سفر قریب الوقوع هیئت امنیتی و سیاسی این کشور به نوار غزه به منظور اطلاع از وضعیت این منطقه و انجام رایزنی‌های مهم با گروه‌های ملی فلسطین خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مسئول وزارت خارجه مصر تصریح کرد که قاهره رویکرد جدید و مثبتی در تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با نوار غزه در پیش گرفته است و اقدامات عملی در این زمینه را هم آغاز کرده است.

وی افزود مصر در اولین گام از هیئت‌های فلسطینی؛ از جمله بازرگانان،‌ علما، شخصیت‌های اقتصادی و رسانه ای برای سفر به این کشور دعوت کرده است تا با برگزاری دیدارها و نشست‌های رایزنی مهم و جدی، زمینه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان غزه و قاهره فراهم شود.

این مسئول مصری تاکید کرد که گام دوم برگزاری نشست‌های سیاسی با احزاب و گروه‌های فلسطینی در قاهره به منظور رایزنی درباره پرونده آشتی ملی و به جریان انداختن مجدد آن است و هیئت جهاد اسلامی که اخیرا به قاهره سفر کرده بود،‌ در دیدار با مسئولان مصری این مساله را مورد بررسی قرار داد و به زودی اقدامات جدی و غافلگیر کننده‌ای در این زمینه اتخاذ خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس