کد خبر 656477
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

مهران وارد دومین روز مواجهه با بسته شدن مرز زرباطیه شده است و اگرچه مسؤولان برای انتقال زوار دارای مدارک قانونی به مرزهای شلمچه و چذابه اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز هزاران نفر در مهران مانده‌اند که بیشتر آنان روادید ندارند.

به گزارش مشرق، از صبح روز پنجشنبه مرز مهران و زرباطیه عراق بسته شد و زوار فاقد مدارک قانونی گذرنامه و ویزا در پشت درهای این خروجی معطل شدند.

بسیاری از مردم و زوار اربعین حسینی مشتاق زیارت امام حسین (ع) در مرز مهران شبی را سپری کردند که امید داشتند تا شاید امکان بازگشایی مرز از سوی طرف عراقیصورت گیرد اما این امر محقق نشد.

بسیاری از زوار به شوق زیارت امام حسین (ع) حاضر به خروج از نقطه صفر مرزی نبوده و این موضوع پذیرایی و اسکان آنان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

از صبح امروز نیز عده‌ای از زوار در حال ترک نقطه صفر مرزی هستند و شماری نیز همچنان منتظر بازگشایی مرز از سوی مرزبانان عراقی هستند و حاضر به ترک مرز و نقطه صفر مرزی نیستند.

این درحالی است که بارها و بارها از سوی مسؤولان ایرانی و عراقی به زوار اعلام شده است که به هیچ عنوان مرز زرباطیه باز نمی‌شود و زوار دارای مدرک قانونی تنها از مسیر خوزستان می‌توانند وارد عراق شوند.

مسؤولان استان ایلام از جمله فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) نیز آمادگی خود را برای انتقال زوار اربعین حسینی دارای مدرک قانونی گذرنامه و ویزا از مرز مهران به مرزهای شلمچه و چذابه اعلام کرده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس