کد خبر 656676
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

برخی از صاحب نظران و کارشناسان دینی بر این عقیده‌اند که پیاده روی اربعین و اشتیاق روز‌افزون مردم به حضور پرشور در این نمایش اقتدار در واقع تمرین ظهور مهدی فاطمه(عج) است.

به گزارش مشرق، دنیای استکباری غرب و در راس آن دولت ایالات متحده آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم کودک‌کش صهیونیست سال هاست که ادعای پرچم داری نظم نوین جهانی را دارند و رویای بر باد رفته خاورمیانه بزرگ از نیل تا فرات را در سر می‌پرورانند.

اما اینک همین مدعیان دروغین حقوق بشر کجایند تا ببینند نظم نوین جهانی اینک با محوریت جهان تشیع با یک ندای «هل من ناصر ینصرنی» و با خیل عظیم بیست میلیونی در پیاده روی اربعین به خوبی شکل گرفته است و تمام رویاهای استکبار را به باد داده و پیر و جوان، شیعه و سنی و حتی مسیحیانی با عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان، کیلومترها پیاده راه افتاده‌اند تا حضور خود را اعلام کنند و بگویند قیام حسینی اینک پس از حدود 1400 سال هنوز زنده و پویاست و می‌تواند هر نوع نظم خود ساخته نسل ابوسفیان و یزیدان زمانه را رسوا کند و اقتدار اسلام ناب محمدی(ص) را به خوبی به نمایش بگذارد.

اما برخی از صاحب نظران و کارشناسان دینی بر این عقیده‌اند که پیاده روی اربعین و اشتیاق روز‌افزون مردم به حضور پرشور در این نمایش اقتدار در واقع تمرین ظهور مهدی فاطمه(عج) است.

آری آن روزی که امام عصر ارواحنافداه ظهور کنند آنگاه است که همین خیل عظیم مردم باید با پای پیاده و به همین سبک و سیاق پیاده روی اربعین، اینبار به سمت حجاز برای بیعت با امام عصر(عج) به حرکت در آیند و در آن اجتماع باشکوه هر فردی می‌خواهد سریعتر حرکت کند تا زودتر به دیدار امام خود نایل آید.

با این حال باید در بین زائران حسینی در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشید تا بدانید چگونه این افراد با عشق و علاقه‌ای وصف ناپذیر دل در گرو عنایات اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام بسته‌اند و راه این سفر مشقت بار را در پیش گرفته‌اند و با کیلومترها پیاده روی مشتاقانه آرزوی دیدار و زیارت کربلا، بین‌الحرمین و حرم‌های مطهر امامان شهید ما در عراق را دارند ، آن هم بدون کمترین توجهی به تهدیدات و ناامنی‌های جریان‌های تکفیری تروریستی موجود در کشور عراق.

اما در این میان نکته قابل تامل دیگر این است که هر سال در مقایسه با سال قبل تعداد زائران اربعین که مشتاق حضور در جمع میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) هستند افزایش پیدا می‌کند و این خود نشان از دلدادگی مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد.

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از جلسات خارج فقه خود چقدر زیبا پدیده‌ بی‌نظیر و حرکت عظیم و پرمعنای راه‌ پیمایی اربعین حسینی(ع) را حسنه‌ای ماندگار خواندند و تصریح فرمودند: «ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و حرکت عاشقانه و مؤمنانه‌ مردم از کشورهای مختلف جهان در این پدیده‌ بی‌سابقه، بدون تردید از جمله شعائر الهی است.»

و اما این شعائر الهی مورد اشاره امام خامنه‌ای هر سال در حال گسترش است و بدون شک نظم نوینی را در منطقه غرب آسیا و باشکوه هر چه تمام‌تر به نمایش گذاشته است و این نمایش اقتدار هر سال پررنگ‌تر و باشکوه‌تر از سال قبل انجام می‌شود.

 فقط یک نکته قابل تامل در این میان وجود دارد و آن این است که مسئولان دو کشور ایران و عراق چرا و به چه دلیلی در تصریح این روند در رفع مشکلاتی که بر سر راه زائران و مشتاقان پیاده روی اربعین هست قدم‌هایی موثر بر نمی‌دارند و هر ساله شاهد همان مشکلات سال قبل، از قبیل گران بودن کرایه‌های حمل و نقل زائران، ازدحام جمعیت و... هستیم که در گزارش روز امروز به گوشه‌هایی از آن اشاره شده است.    
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس