گزینه احتمالی رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای تصدی پست وزارت امور خارجه از لزوم لغو برجام خبر داد.

 به گزارش مشرق، «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد بر این باور است که سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید در وهله اول شکست داعش و در مرحله پس از آن از بین بردن خطر احتمالی ایران باشد.

بولتون طی مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی نیویورک پست منتشر شد گفت: سیاست خارجی باراک اوباما نفوذ آمریکا در جهان را کاهش داد، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی را تضعیف کرد  و نگرانی‌های دراز مدت متحدان واشنگتن از تهدیدات بین المللی را افزایش داد.

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل افزود: «تکثیر سلاح‌های هسته‌ای در جهان و رشد گروه‌های اسلامی تکفیری و تندرو عواقب سیاست‌های اوباما و میراث وی برای آمریکا محسوب می‌شود.»

بولتون هشدار داد: «در حال حاضر تهدید وجود دارد که جهان را از هشت سال پیش بسیار خطرناک تر کرده است.»

بولتون معتقد است در هیچ جای دنیا مانند خاورمیانه آشوب وجود ندارد و دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در این منطقه با چالش‌های بین‌المللی زیادی روبرو خواهد شد. اما از میان تمامی خطرات موجود در خاورمیانه، معضل ایران و توافق هسته‌ای آن از همه خطرناک تر است.

بولتون نوشت: «ایران در حال طی کردن مسیر خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است، این رویکرد را اوباما با آن توافق کذایی برای ایران فراهم ساخت زیرا اجازه داد اقتصاد این کشور بهبود یابد و دارایی‌های مسدود شده آن آزاد شود. ایران همچنان به حمایت خود از تروریسم ادامه می‌دهد. نفوذ روسیه نیز در منطقه و جهان افزایش پیدا کرده است.

بولتون در مورد برجام اینطور نوشت: «یکی از گام‌های کلیدی که ترامپ باید در اولین روز کاری خود آن را انجام دهد لغو برجام خواهد بود. البته باید از دیپلماسی لازم برای این کار استفاده کرد زیرا سیگنال‌های مبهم و گنگ و افکار عمومی جهانیان در مورد لغو این توافق را نباید دسته کم گرفت.»

جان بولتون یکی از گزینه‌های تصدی مقام وزارت امور خارجه آمریکاست. پس از پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه رسانه‌ای آمریکایی نیز از احتمال واگذاری این منصب به بولتون خبر داده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    شوم بولتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس