کد خبر 654685
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

مشاور وزیر رسانه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت امیدوار است روی کار آمدن ترامپ به حل بحران سوریه منتهی شود و تأکید کرد که این خوشبینی با احتیاط همراه است.

به گزارش مشرق، «علی الاحمد» مشاور وزیر رسانه سوریه اعلام کرد که اشتباه بزرگ آمریکا آنجا بود که در اوایل دهه هفتاد میلادی از اسلامگراهای رادیکال در برابر اتحاد جماهیر شوروی حمایت کرد و بدون در نظر گرفتن اینکه نتیجه این استراتژی چه بوده در نهایت نتوانست کنترل این جریان‌ها را به دست بگیرد و ریشه گروه‌های تروریستی در سوریه و بسیاری از کشورهای خاورمیانه را همین جریان‌ها تشکیل می‌دهد.
 
الاحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، در واکنش به انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفت او [ترامپ] نیاز شهروندان آمریکایی برای تغییر فلسفه سیاست خارجه این کشور را درک کرده و این یکی از مهم ترین عوامل پیروزی او به شمار می‌آید.
 
وی افزود: رئیس جمهور منتخب آمریکا پا جای پای «فرانکلین دلانو روزولت» سی و دومین رئیس جمهور آمریکا گذاشته است، او [روزولت] نیز به وضعیت داخلی این کشور و بازساری اقتصاد آمریکا در دهه سی میلادی توجه ویژه‌ای داشت.
 
مشاور وزیر رسانه سوریه تأکید کرد که سوریه نمی‌تواند عجولانه بگوید که موضع ترامپ درباره سوریه موضع دولت جدید این کشور است بلکه مواضع ترامپ مواضع شخص او و دایره اشخاص اطراف اوست، می‌توانیم امیدوار باشیم که او بتواند پنتاگون، سازمان اطلاعات این کشور و جریان نومحافظه‌کار را با خود همسو کند.
 
الاحمد گفت تغییر نکردن مواضع ترامپ درباره سوریه بعد از پیروزی در انتخابات این امید را می‌دهد که می‌توان در آینده نزدیک به راهکاری برای حل بحران سوریه رسید اما این خوشبینی با احتیاط همراه است.
 
ترامپ گفته بود به جای تلاش برای برکناری «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باید با داعش در این کشور جنگید و افزوده بود که آمریکا از معارضان مسلح سوری حمایت می‌کند بدون اینکه بداند این افراد چه کسانی هستند.
 
رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه بعد از پیروزی در انتخابات در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال گفت: «رویکرد من اینگونه است که شما با سوریه مبارزه می‌کنید، سوریه با داعش مبارزه می‌کند و شما باید از شر داعش خلاص شوید.
 
روسیه در حال حاضر به طور کامل با سوریه هم راستا است و در حال حاضر ایران را دارید که به واسطه ما قدرتمند شده است و این کشور نیز با سوریه هم راستا است....هم‌اکنون ما از شورشیان مخالف سوریه حمایت می‌کنیم و هیچ‌ ایده‌ای از اینکه این افراد چه کسانی هستند نداریم».
 
وی ادامه داد اگر آمریکا به اسد حمله کند «این امر در نهایت به جنگ با روسیه و به جنگ با سوریه منتهی می‌شود.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس