گزارش رسانه‌های غربی و آمریکایی حکایت از این دارد که مخالفان ترامپ نه‌تنها به اعتراضات خیابانی بسنده نکرده‌اند بلکه در حال برنامه‌ریزی جدی به‌منظور ایجاد اختلال در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید آمریکا هستند.

 به گزارش مشرق، خشم و احساس ناکامی هواداران هیلاری کلینتون از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همچنان رو به فزونی است تا جایی که گروه‌های مختلف معترض به ترامپ در حال کار به‌روی طرح‌های مختلفی هستند که مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید این کشور را که در اوایل سال آتی میلادی (یک بهمن) برگزار می‌شود دچار اختلال کنند.

گاردین درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای روز تحلیف ترامپ، گزارش داده است که مخالفان وی از تصمیم قطعی خود برای راه‌اندازی یک حرکت بزرگ سخن می‌گویند، از جمله این برنامه‌ها برگزاری راه‌پیمایی «یک میلیون زن» در پایتخت آمریکا، برای ابراز خشم و انزجار نسبت اتهامات ترامپ در زمینه آزار و اذیت جنسی چندین زن و نوار صوتی فاش‌شده از او درباره زنان است.

علاوه بر آن، گروه‌های چپ‌گرا و آنارشیست نیز طرح‌هایی برای برگزاری اعتراضاتی در این روز تدارک دیده‌اند، تا جایی که برخی ناظران احتمال می‌دهند که مراسم تحلیف ترامپ به یک رخداد پر هرج و مرج تبدیل شود.

به گزارش گاردین، برخی دیگر از گروه‌ها و فعالان مخالف ترامپ از جمله جنبش «زندگی سیاهان اهمیت دارد» همچنان در شوک و ناراحتی شدید به سر می‌برند و به‌دنبال برنامه‌ریزی برای اقدامات آتی خود هستند. یکی از سازمان‌دهندگان این گروه به گاردین گفته است که جنبش آنها پس از اعلام نتابج همچنان در «ناراحتی و عزاداری» به سر می‌برد؛ «ما اعضا و هواداران خود را گردهم آورده‌ایم تا ببینیم که در دوران ریاست جمهوری ترامپ چه‌نوع سازمان‌دهی و فعالیت‌هایی را می‌توانیم انجام دهیم».

نشریه وال‌استریت‌ژورنال هم گزارش داد که گروه موسوم به ANSWER ــ که مخفف عنوان «برای متوقف کردن جنگ و پایان بخشیدن به نژادپرستی هم‌اکنون اقدام کن» است ــ خواهان تجمع معترضان در «فریدام پلازای» شهر واشنگتن در روز تحلیف ترامپ برای «اعتراض علیه جنگ، نژادپرستی و نابرابری» شده است. در صفحه فیس‌بوک این فراخوان تاکنون بیش از 21 هزار نفر به شرکت در این حرکت اعتراضی ابراز علاقه کرده‌اند.

دارِل بِن‌ــ‌لی، یکی از کسانی که به شرکت در این مراسم ابراز علاقه کرده است، در مطلبی که زیر این فراخوان منتشر کرده است، نوشته است «کسی که نتوانست اکثریت آرای کلی را به دست آورد باید به یاد داشته باشد که اکثریت درباره وی چه فکر می‌کنند. الکترال کالجِ ایالت‌های کم‌جمعیت ترامپ را انتخاب کردند، اما اکثریت دموکراتیک مردم آمریکا مطمئناً صدای اعتراض خود را نسبت به این موضوع بلند می‌کنند».

به گزارش وبگاه خبری رادیو WNCT، در صفحه‌ای موسوم به NOTMYPRESIDENT# در فیس‌بوک هم از معترضان به انتخاب ترامپ خواسته شده است تا در روز برگزاری مراسم تحلیف با حضور در واشنگتن «به ما پیوندید تا صدایمان شنیده شود». در این صفحه به‌صراحت تأکید شده است که «ما از پذیرش ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده خودداری می‌کنیم و از پذیرش فرامین دولتی که افرادی متعصب را به قدرت برساند، خودداری می‌کنیم». تاکنون حدود 23 هزار تن به شرکت در این تجمع ابراز علاقه کرده و حدود شش هزار تن نیز اعلام کرده‌اند که مطمئناً در این برنامه اعتراضی شرکت خواهند کرد.

این فراخوان‌های اعتراضی در حالی فضای شبکه‌های اجتماعی آمریکایی را فرا گرفته است که مناطق مرکزی شهر لس‌آنجلس شب گذشته و برای چهارمین شب متوالی شاهد ناآرامی‌ها و اعتراض مخالفان ترامپ بود. نشریه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که شب گذشته مخالفان ترامپ با مشت‌های گره‌کرده، صدای صوت و کف و همراه با خودروهایی که بوق می‌زدند در اطراف ساختمان شورای شهر لس‌آنجلس تجمع کرده و شعار «رئیس جمهوری من نیست» را سر می‌دادند.

شهرهای دیگری در آمریکا همچون دنور، مینیاپولیس، میلواکی، اوکلند و حتی شهر ونکوور در کانادا نیز شاهد سرازیر شدن هزاران معترض به ترامپ بودند، با این حال گزارش‌ها حاکی از این است که در بیشتر شهرها، اجتماعات مردمی مسالمت‌آمیز و منظم بود، هرچند در برخی موارد پراکنده شهرهای آمریکا شاهد نافرمانی مدنی و آسیب به اموال عمومی نیز بودند.

پر سر و صداترین تظاهرات روزهای گذشته در شهر پورتلند در ایالت اورگان رخ داد، جایی که حدود 4 هزار معترض اواخر وقت پنجشنبه به‌سوی مرکز شهر راهپیمایی کردند. پلیس دست‌کم 29 تن را به‌اتهام پرتاب چیزهای مختلف به‌سوی افسران پلیس، شکستن شیشه‌های خودروها و صدمه زدن به یک خودرو در یک فروشگاه خودرو بازداشت کرد، تا جایی که پلیس پورتلند این تظاهرات را «شورش» توصیف کرد و برای متفرق کردن معترضان از پودر فلفل و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد.

در تحولی دیگر نیز گاردین گزارش داد که معترضان ضدترامپ تصمیم دارند طی روزهای آخر این هفته (شنبه و یکشنبه) تظاهرات، راهپیمایی‌ها و تجمعات خود را برای بیان بیزاری‌شان افزایش دهند. تنها در یکی از فراخوان‌ها، تا اینجای کار بیش از 10 هزار تن از مخالفان ترامپ آمادگی خود را برای شرکت در این راهپیمایی که قرار است ظهر فردا یکشنبه از میدان «یونیون» نیویورک تا برج ترامپ ــ محل زندگی و ستاد مرکزی کارزار انتخاباتی ترامپ ــ برگزار شود، اعلام کرده‌اند. یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات ظهر فردا در نیویورک در صحفه فیس‌بوک خود نوشته است که «به ما بپیوندید، [تا] ترامپ و سیاست‌های متعصبانه وی را متوقف کنیم».
 
{$sepehr_album_46712}
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    این انقلاب رنگی است و شخص جرج سوروس و نهادهای به اصطلاح مردمی مورد حمایت وی در پس آشوبها هستند. این است رویکرد اقشار قانون گرا و تحصیلکرده در تمام جهان نسبت به نتیجه ای که قبولش ندارند. می توانید به آسانی ببینید کسانی ترامپ را متهم به خشونت طلبی می کنند چقدر خودشان مهربان و صلح طلب هستند!
  • اسفندیار ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    الان بعضی ها دلشان برای از دست رفتن آرامش مردم آمریکا در طی این آشوب ها می سوزد البته بد نیست اما ای کاش اندکی هم در سال 88 دلسوز امنیت آرامش و پیشرفت وطنشان بودند کینه احمدی نژاد در دل اینها تا ابد باقی است مضطرب اند آید او پس نبود این عجیب جیغ بنفش می کشد فتنه گر نانجیب آرای باطله پیروز است
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    دقت کنید که الان اختلاف جدی در بین خود مسوولان و رسانه های غریی افتاده است. رویترز نماینده گروه اقلیت است. رسانه ها و رجالی که معتقدند نظم آمریکایی باید حفظ شود. اما در مقابل اکثریتی هستند که معتقدند برتری نخبگان نباید شکسته شود و حفظ حاکمیت الیگارشی فاسد بر حفظ نظم آمریکایی اولویت بیشتری دارد. سی ان ان و واشتگتن پست و لوس آنجلس تایمز و هزاران رسانه دیگر نماینده اکثریتی از نخبگان و یا همان الیگارشی هستند که خواستار حذف ترامپ به هر قیمت ممکن می باشند. ترامپ خارج از حلقه قدرت است و باید حذف شود. این حذف باید توسط الکترال ها در روز ثبت آرا صورت گیرد و آنها تعهد خود به ترامپ را بشکنند و به کلینتون رای بدهند. این است دلیل آنکه چرا کلینتون و اوباما حاضر به تقبیح این تظاهرات نیستند و گر چه از آن حمایت نکرده اند ولی مخالفتی هم نشان نداده اند که نوعی چراغ سبز به ادامه اغتشاشات است. مخصوصا سی ان ان به عنوان تریبون لیبرالیسم با تمام قدرت در حال دمیدن در آتش این تنور است. پس بهتر است شما با دیدن یک یا دو رسانه اینطور عجولانه نتیجه گیری نکنید. تاثیر بی بی سی بر آمریکا بسیار کمتر از آن است که بشود رویش حساب کرد. کسی به نسخه آرامبخش انگلیسیها برای آمریکا توجه نخواهد کرد. در حقیقت شورش تازه شروع شده است. برنامه کشاندن یک میلیون زن به پایتخت آمریکا در روز تحلیف ترامپ هم پیش بینی شده است. دستگیرشدگان چند روز اخیر اعتراف کرده اند که برای شرکت در تظاهرات از افراد ناشناسی پول دریافت کرده اند. همچنین نهادهای به اصطلاح مردمی و مردم نهاد تحت پوشش سورس هم در این مدت کاملا فعال بوده اند کما اینکه خود رویترز افشا نمود. بنابراین باید نتیجه گرفت که اینبار آتش انقلاب رنگی دامن خود آمریکا را گرفته است. ترامپ هم بی دفاع نیست. بیش از 60 میلیون سفید پوست آمریکایی به او رای داده اند که عمیقا از سیاهان و مهاجران متنفرند. ان شاء الله ادامه این روند به تجزیه آمریکا منجر خواهد شد. همین الان حامیان دموکراتها در فضای مجازی برنامه تحریم ایالتهای سرخ - یعنی آنها که به ترامپ رای داده اند- را رسما اعلام کردند. سورس یک یهودی است. دلیلی ندارد که دلش برای مردم آمریکا سوخته باشد. همان برنالمه که در ایران اجرا کرد را در آمریکا هم پیاده خواهد کرد مخصوصا که هنوز فرصت برای حذف ترامپ وجود دارد.
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    مهاجرای کثیف
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    انشاالله ادامه پیدا کنه تا انقلاب نهایی و فروپاشی آمریکا
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    دمکراسی = جفنگ اهریمن
  • علیرضا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    هه جالبه بعضیا رویای تجزیه امریکا رو تو سر دارن با این اعتراضا همچین کشوری تجزیه نمیشه اونم کشوری که اسلحه بخاطر ازادی بیان مردم در مقابل دولتش ازاده این تظاهرات فقط جنبه نمایشی داره
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    دوست من این دقیقا چیزی هستش که روحانی رو پیروز میکنه
  • آزاده ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین (سوره مبارکه آل عمران-آیهشریفه54) وخداوند مکرشان را به خودشان بازگرداند
  • مهران ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    به خدا دلم میخواد این اعتراضات و شورشها طولانی مدت و گسترش پیدا کنه و نظام ایالات متحده آمریکا سرنگون بشه. الهی آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس