«باراک اوباما» روز پنجشنبه در پیامی به مردم آمریکا درباره حق اعتراض به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب این کشور گفت: ما آمریکایی و وطن پرست هستیم پیش از آنکه دموکرات یا جمهوریخواه باشیم.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اوباما به حق آمریکایی ها درباره اعتراض به انتخاب ترامپ باور دارد، اما از شهروندان می خواهد این پیام را بشنوند که ما همه آمریکایی و وطن پرست هستیم پیش از آنکه دموکرات یا جمهوریخواه باشیم.
 
ارنست در مورد دیدار اوباما و ترامپ در کاخ سفید گفت: مذاکرات این دیدار در خصوص دوره انتقالی بود. وی افزود: دیدگاه اوباما درباره ترامپ تغییری نکرده است.
 
با بالاگرفتن موج اعتراضات مردم آمریکا به پیروزی «دونالد ترامپ»، مشاور ویژه وی، این پیروزی را حاصل دموکراسی آمریکایی خواند و از معترضان خواست، قبل از طرد ترامپ به او فرصت دهند.
«مایکل کوهن» معاون اجرایی سرپرست موسسه ترامپ پیروزی ترامپ را نتیجه تصمیم مردم کشورش دانست و گفت: این دموکراسی ما است. اعتراض شما به چیست؟ کاری که شما می کنید بی معنی است. به او فرصت دهید، او به شما ثابت خواهد کرد که می تواند.
 
این سخنان مشاور ترامپ در واکنش به اعتراضات گسترده ای است که از سحرگاه روز چهارشنبه در چند ایالت این کشور آغاز و بتدریج به سایر نقاط آمریکا از جمله به نیویورک و مقابل برج معروف ترامپ کشیده شد.
 
به گزارش شبکه خبری ا بی سی در جریان تظاهرات دو روز گذشته که به درگیری ها و تخریب های گسترده ای در شهرهای مختلف آمریکا منجر شد، تاکنون دست کم 124 تن بازداشت شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر فلان و فلان نشه، واشنگتن قیامت میشه!! خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس