یک شبکه روسی با استناد به ایمیل‌های فاش شده رئیس ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» که ویکی‌لیکس‌ آنها را هک کرده بود، گزارش کرد که سازمانهای تحت حمایت «جورج سوروس»، پشت پرده تظاهرات «ضد ترامپ» در آمریکا هستند.

 به گزارش مشرق، در میان ایمیل‌های «جان پادستا» رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون که ویکی‌لیکس آن را هک کرده بود، یک سند راهبردی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از اعتراضات ضد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توسط گروه تحت حمایت «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی و پدر انقلاب‌های رنگی سازماندهی می‌شود.

شبکه راشاتودی در اینباره گزارش کرد، پایگاه اینترنتی « MoveOn.org» بیانیه‌ای را چند روز پیش در خصوص اعتراضات آمریکا علیه ترامپ منتشر کرد که در ان نوشته بود: «صدها آمریکایی و دهها سازمان به صورت آرام مقابل کاخ سفید و در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور تجمع کنند تا از این طریق علیه ضدزن بودن، نژادپرستی، اسلام هراسی و بیگانه‌هراسی موضع بگیرند».

طبق این گزارش، در میان ایمیل‌های پادستا سند راهبردی در خصوص وب‌سایت MoveOn.org وجود داشت که از وب‌سایت تحت حمایت سوروس است.

در این بیانیه آمده بود: «امشب، هزاران آمریکایی در صدها گردهمایی صلح‌آمیز در شهرها و شهرستانهای سراسر کشور از جمله مقابل کاخ سفید بعد از نتایج انتخابات روز سه‌شنبه ریاست‌جمهوری حاضر می‌شوند. این گردهمایی‌ها با سازماندهی MoveOn.org و همپیمانانش، بر ادامه رد سیاست‌های تعصب، بیگانه‌ستیزی، اسلام هراسی و زن ستیزی تأکید دارد و راه‌حل ما برای مبارزه همگانی برای آمریکا همچنان ممکن و امکانپذیر است».

«مارکو گاسیک» یک مفسر انگلیسی-صربستانی به راشاتودی اعلام کرد: «آنهایی که اقدامات تحریک کننده انجام می‌دهند و بسیاری از آنها برای سازمانهای سوروس کار می‌کنند به معترضان بی‌گناه خط می‌دهند و شاید تعداد اندکی از این معترضان بی‌گناه، توسط ترامپ در معرض خطر باشند و این در حالی است که ترامپ از زمان پیروزی در انتخابات، کاری به جز توصیه به وحدت نکرده باشد».

از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات روز سه شنبه آمریکا، اعتراضاتی در سراسر آمریکا برگزار شده است و این اعتراضات همچنان ادامه دارد و تعدادی نیز دستگیر و تعدادی نیز زخمی شدند.

برخی از حامیان مالی حزب دموکرات در کالیفرنیا، کمپینی را راه انداخته‌اند و خواستار رد نتایج انتخابات شده‌اند و استدلال کرده‌اند که نتیجه انتخابات در تضاد با ارزش‌های آمریکا می‌باشد.

گاسیک گفته است: «سوروس پشت بسیاری از انقلاب‌های رنگی در کشورهای دیگر بوده است و به طور کارآمد یک انقلاب نیمه رنگی را در آمریکا تأمین بودجه می‌کند. نمی‌دانم می‌توان آن را در طبقه خیانت دسته‌بندی کرد یا خیر. او به طور قطع از حاشیه عمل می‌کند. تنها مشروعیت وی، کیف پول وی است. تنها نگرانی او، ایجاد دموکراسی است که بتواند از آن منفعت ببرد. چنین فردی در پشت پرده این اعتراضات آمریکا علیه یک انتخابات معتبر، قانونی و آزاد است».

در مقاله‌ای مربوط به سال 2004، واشنگتن‌پست فاش کرد که سوروس و همسرش «سوزان وبر سوروس» حدود 1.46 میلیون دلار به Move.On.org داد.

سی ان ان در سال 2014 گزارش کرد، یک شرکت تحلیل داده به نام «کاتالیست» حدود 2.25 میلیون دلار از میلیاردر آمریکایی یعنی جورج سوروس دریافت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس