کد خبر 651705
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

سریال خانه پوشالی که شبکه نمایش مدتی است پخش آن را آغاز کرده است، یکی از معروف‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های سیاسی چند سال اخیر است که به سیاست‌های پشت پرده در آمریکا می‌پردازد و سعی می‌کند تا نقاب از چهره کارگزاران و سیاستمداران این کشور برداشته و گوشه‌ای از دسیسه‌های پنهان آنها را به معرض نمایش بگذارد.

به گزارش مشرق، سیاست دنیای پیچیده، پر رمز و راز و مبهمی دارد. این دنیا خصوصا در غرب سرشار از دوگانگی، دسیسه، پنهانکاری، منفعت‌طلبی و جنایت و خیانت است و کمتر می‌توان سراغی از صداقت و یکرنگی در آن گرفت. گاهی با انتشار کتاب یا ساخت برخی فیلم‌ها و سریال‌ها نور‌های ضعیفی بر این دنیای تاریک، پیچیده و چند لایه تابیده می‌شود و ابعادی از آن در معرض افکار عمومی قرار می‌گیرد.
 
سریال خانه پوشالی که شبکه نمایش مدتی است پخش آن را آغاز کرده است، یکی از معروف‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های سیاسی چند سال اخیر است که به سیاست‌های پشت پرده در آمریکا می‌پردازد و سعی می‌کند تا نقاب از چهره کارگزاران و سیاستمداران این کشور برداشته و گوشه‌ای از دسیسه‌های پنهان آنها را به معرض نمایش بگذارد.

سرد، بی‌رحم و تشنه قدرت

خانه پوشالی House of Cards نامی آشنا برای بینندگان تلویزیونی است. این سریال بر اساس سریالی به همین نام -که پیش از این از شبکه دو سیما به نمایش درآمد - و با اقتباس از کتاب مایکل دابز ساخته شده است. داستان سریال خانه پوشالی در زمان حال و در واشنگتن می‌گذرد. فرانسیس یا فرانک آندروود (با بازی کوین اسپیسی) نماینده دموکرات کنگره و تشنه قدرت است که پس از این‌که رئیس‌جمهور بر خلاف قولش او را به عنوان وزیر امورخارجه انتخاب نمی‌کند نقشه می‌کشد تا به قدرت و مقامات بالاتری برسد و در این راه بیرحمانه از هر دسیسه‌ای استفاده می‌کند. یکی از این دسیسه‌ها استفاده از خبرنگار جوان و جویای نامی به نام زو بارنز است که فرانک از او برای ضربه زدن به رقبایش بهره می‌گیرد. همسر فرانسیس، کلر آندروود (رابین رایت) یک بنیاد غیردولتی را اداره می‌کند و تقریبا در تمام موارد در کنار اوست. فصل اول این مجموعه در حالی پایان می‌پذیرد که رئیس‌جمهور به فرانک پیشنهاد پست معاونت رئیس‌جمهور را کرده و او قبول می‌کند. اما این پایان قدرت‌طلبی فرانک نیست. دسیسه‌ها و جنایت‌های او از جمله قتل زو ادامه پیدا می‌کند و در پایان فصل دوم او به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا قسم می‌خورد. دو فصل بعدی حوادث و اتفاقات کاخ سفید را در زمان ریاست جمهوری فرانک اندروود دنبال می‌کند.

نخستین فصل سریال خانه پوشالی در فوریه 2013 در 13 قسمت از شبکه نفلیکس به نمایش درآمد. پس از آن هر سال یک فصل 13 قسمتی از سریال ساخته شده و هم‌اکنون نیز فصل پنجم برای پخش در سال 2017 آماده می‌شود. در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم در این کشور به عنوان سوژه سریال بشدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد. سریال خانه پوشالی به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی‌گری‌ها و فساد سیاستمداران این کشور پرداخته و برخی از ابعاد این فساد را به‌نمایش می‌گذارد.

تاکنون چهار فصل و در مجموع 52قسمت از سریال خانه پوشالی ساخته و پخش شده است و اکنون همه منتظر پخش فصل پنجم در سال 2017 هستند. در هر 4 فصل یکسری کاراکترهای اصلی و ثابت همیشه حضور دارند و کاراکترهای فرعی بسته به سرنوشتی که در انتظارشان است، نهایتا تا دو فصل ساکنان کاخ سفید را همراهی می‌کنند. اما در نهایت هرکدام به یک شکل از سر راه فرانسیس آندروود برداشته می‌شوند تا مزاحم او و جاه‌طلبی‌هایش نشوند.

سریال خانه پوشالی که به واسطه ساختار مستحکم سناریو، کارگردانی و بازی‌های بسیار درخشان با استقبال خوب منتقدان همراه بوده، تاکنون 33 بار نامزد دریافت جایزه پرایم تایم امی و 8 بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب شده و کوین اسپیسی و رابین رایت نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر سریال داستانی از مجموع جوایز گلدن گلاب شده‌اند.

حضور پررنگ سینما

دیوید فینچر کارگردان معروف سینما کارگردانی فصل نخست خانه پوشالی را بر عهده داشت. این نخستین باری بود که این کارگردان که دو بار نامزدی دریافت جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد یک سریال تلویزیونی را کارگردانی می‌کرد. فینچر از مدت‌ها قبل به ساخت یک سریال تلویزیونی فکر می‌کرد چراکه اعتقاد داشت شخصیت‌پردازی در سریال‌ها به دلیل زمان طولانی‌تر به‌مراتب بهتر انجام می‌شود و می‌توان شخصیت‌های پیچیده‌ای را در این آثار خلق کرد. سرانجام در مارس 2011 خبر ساخت سریال با حضور کوین اسپیسی هم در مقام بازیگر و هم به عنوان مجری طرح رسما اعلام شد.

فینچر از همان ابتدا اعلام کرد تمام بازیگران اصلی انتخاب‌های اولیه او بودند که دعوتش را برای بازی در سریال قبول کردند. کوین اسپیسی بازیگر شناخته‌شده سینما معتقد است که در حال حاضر جذاب‌ترین شخصیت‌ها و بهترین فیلمنامه‌ها در تلویزیون هستند و به همین دلیل از همان ابتدا دعوت به همکاری را پذیرفت. رابین رایت بازیگری که در «فیلم دختری با تتوی اژدها» با فینچر همکاری داشت نیز بازی در نقش کلر آندروود همسر فرانسیس را در همان ابتدا قبول کرد. پخش سریال با استقبال منتقدان و مخاطبان همراه بود. نقطه مشترک نظر منتقدان نیز ستایش بازی کوین اسپیسی و رابین رایت بود.

تهیه‌کنندگان سریال خانه پوشالی در مورد محتوای فصل پنجم که مارس 2017 پخش خواهد شد، خبری منتشر نکردند ولی بسیاری احتمال می‌دهند که با مرگ آندروود در این فصل پرونده سریال بسته می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیشگام ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    شما این گونه سریال های تلویزیونی رو جدی نگیرید. هالیوود یک دنیاست و این دنیا برای چزخاندن چرخهای عظیم خود به پول احتیاج داره و بر این اساس به انحای مختلف فیلم هائی می سازه که این موضوع رو بقبولانه که یک فرد منحصر به فرد و یا یک فیلم با دید متفاوت ویا یک فیلم با وقایع جدید ظهور کرده! فیلم درهم و برهم و بی رط و خط و آشفته خانه پوشالی هم از اینامر خارج نیست. هالیوود فیلم می سازه که جیب مردم دنیا و آمریکا رو خالی کنه که در این کار هم خیلی ناموفق نبوده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس