مشاوران نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا اعلام کردند دولت احتمالی ترامپ، قدس را پایتخت «جاودانه» اسرائیل و خود را موظف به بالاترین سطح همکاری با آن می‌داند و معتقد است ایران باید بیشتر تحریم شود.

به گزارش مشرق، «جیسون داو گرینبلات» و «دیوید فریدمن» از مشاوران «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک چارچوب روابط در دولت احتمالی ترامپ با رژیم صهیونیستی را مشخص کردند.

در این بیانیه آمده است که پیوند جدانشدنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اساس و پایه ارزش‌های دموکراسی، آزادی‌ بیان، احترام به اقلیت‌ها، زندگی دوست‌داشتنی و فرصت برای تمامی شهروندان به منظور دنبال کردن رؤیاهایشان می‌باشد.

در این بیانیه، سرزمین اشغالی فلسطین سرزمین مردم یهود نامیده شده و آمده است: «اسرائیل دولت مردم یهود است که برای 3 هزار و 500 سال در این سرزمین زندگی کرده‌اند. دولت اسرائیل با شجاعت و عزم و اراده زنان و مردان بزرگ در مقابل نابرابری‌های زیاد بنیانگذاری شده است و الهامی برای تمامی افرادی است که برای آزادی و شأن و منزلت انسانی ارزش قائل هستند».

مشاوران ترامپ تأکید کردند که رژیم صهیونیستی یکی از همپیمانان سرسخت و محکم آمریکا و شریک اصلی و کلیدی در جنگ جهانی علیه افراط‌گرایان هستند.

آنها افزودند: «همکاری و هماهنگی نظامی بین اسرائیل و آمریکا باید همچنان رشد داشته باشد...در حالیکه کشورهای دیگر ارتش آمریکا را ملزم به دفاع از آنها کرده است، اسرائیلی‌ها همیشه خودشان از کشورشان دفاع کرده‌اند و تنها خواستار کمک تجهیزات نظامی و حمایت دیپلماتیک ما شده‌اند...آمریکا نیازی به اعزام نیرو برای دفاع از اسرائیل ندارد».

در خصوص استراتژی دولت ترامپ در صورتیکه به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شود، آمده است: «دولت ترامپ تضمین می‌کند که اسرائیل حداکثر همکاری نظامی، راهبردی و تاکتیکی را از آمریکا دریافت کند و یادداشت تفاهم (امضا شده میان آمریکا و اسرائیل)، حمایتی را که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد را محدود نخواهد کرد».

مشاوران ترامپ ادامه دادند: «همچنین، کنگره در صورت تمایل، برای ارائه حمایت‌های بیشتر به اسرائیل در مقایسه با آنچه در یادداشت تفاهم آمده است، محدود نمی‌شود».

در ادامه آمده است: «آمریکا باید هر رأی سازمان ملل را که به صورت غیرمنصفانه اسرائیل را منزوی کند، وتو کند و با نهادها و نشست‌های بین‌المللی از جمله در روابط با اتحادیه اروپا همکاری می‌کند تا با تلاش‌ها برای سلب مشروعیت اسرائیل، وضع معیارهای متناقض علیه اسرائیل یا تحمیل مقررات برچسب‌زنی بر محصولات اسرائیل یا تحریم‌ کالاهای اسرائیلی مخالفت کند».

در میان چارچوب روابط دولت ترامپ با اسرائیل به این مورد نیز اشاره شده است: «آمریکا باید بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل را قطع کند زیرا این سازمان یک هیأت تحت سلطه کشورهایی است که در حال حاضر توسط دیکتاتورهایی اداره می‌شود که ظاهراً وقت خود را به افترا زدن به دولت یهود تخصیص داده‌اند. تلاش یونسکو برای قطع ارتباط دولت اسرائیل از اورشلیم یک تلاش یک طرفه برای نادیده گرفتن ارتباط 3 هزار ساله اسرائیل با این شهر است و سند بیشتری از تبعیض ضداسرائیلی سازمان ملل می‌باشد».

مشاوران ترامپ ادامه دادند: «راه‌حل دو دولتی بین اسرائیل و فلسطینیان ظاهراً تا زمانی غیرممکن است که فلسطینیان تمایلی به کنارگذاشتن خشونت علیه اسرائیل نداشته باشند و حق اسرائیل برای موجودیت بعنوان یک دولت یهودی را به رسمیت نشناسند.»

این بیانیه می‌افزاید: «حماس یک سازمان تروریستی است که به طور فعال به دنبال تخریب اسرائیل است. ما به دنبال کمک به اسرائیلی‌های و فلسطینیان در رسیدن به یک صلح جامع و بادوام هستیم که افرادی که در آن منطقه زندگی می‌کنند آزادانه و منصفانه بتوانند مذاکره کنند».

این مشاوران ترامپ در ارتباط با حمایت دولت ترامپ از تشکیل دولت فلسطین گفت: «آمریکا نمی‌تواند از ایجاد یک دولت جدید که تروریسم از نظر مالی تأمین می‌شود و احزاب سیاسی، تروریست‌ها را بزرگ می‌دارند، حمایت کند....آمریکا نباید از ایجاد یک دولتی که حضور مسیحیان یا شهروندان یهودی را ممنوع می‌کند و با افرادی که اساس مذهبی متفاوت دارند، رفتار تبعیض‌آمیز دارد، حمایت کند».

مشاوران ترامپ توصیه کردند: «آمریکا باید از مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینیان بدون پیش‌شرط حمایت کند و با تمامی فلسطینیان، اروپاییان و دیگر تلاش‌ها برای دور زدن مذاکرات مستقیم در راستای حمایت از تحریم شهرک‌سازی را مورد مخالفت قرار دهد».

طبق این گزارش، آمریکا باید با هرگونه راه‌حل تحمیلی به اسرائیل از جانب طرف‌های بیرونی چون شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کند.

مشاوران ترامپ اعلام کردند: «ما از حق و تعهدات اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل حملات تروریستی و اشکال مختلفی از جنگ‌های حقوقی، اقتصادی، فرهنگی که علیه اسرائیل به راه افتاده است، حمایت می‌کنیم».

این بیانیه تأکید کرد که آمریکا از قدس بعنوان پایتخت جاودانه و غیرقابل تقسیم دولت یهود حمایت می‌کند و دولت ترامپ سفارت آمریکا را به قدس منتقل می‌کند.

در بخشی از چارچوب‌های دولت ترامپ به ایران اشاره شده و در آن آمده است: «علیرغم برجام در سال 2015، وزارت خارجه آمریکا اخیراً ایران را بار دیگر بعنوان کشور مهم حامی تروریسم معرفی کرده است و نه تنها خاورمیانه و تمام جهان را با تأمین بودجه، تسلیح و آموزش گروههای تروریستی چون حماس، حزب‌الله و نیروهای وفادار به بشار اسد، در معرض خطر قرار داده است».

علیرغم تأیید سازمانهای بین‌المللی از همکاری ایران در خصوص اجرای برجام، مشاوران ترامپ با متهم کردن ایران به نقض برجام اعلام کردند که آمریکا باید تحریم‌های سخت و جدیدی را در صورت نیاز برای حفاظت از جهان و همسایگان ایران در مقابل تهدیدات مکرر هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران علیه تهران وضع کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    اقا دلار گرون نشه بخاطر ترامپ!
  • طاهره تندروصالح ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    آمریکامرگ برتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس