افشاگری نامزدهای انتخابات آمریکا علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد و برخلاف دوره‌های گذشته تا آخرین روز هر کاری می‌کنند تا حریف را بر زمین بزنند.

سرویس جهان مشرق- راشاتودی نوشته است نشنال اینکورِر (National Enquirer) 150 هزار دلار به زنی داده است که مدعی است ترامپ در سال 2006 میلادی و پس از ازدواج با ملانیا ترامپ با او رابطه داشته است. این مبلغ برای خریدن اطلاعات او داده شده تا او در جای دیگری آن را مطرح نکند. [1]

این شخص که به عنوان مدل در مجلات فعالیت می‌‌کند ابتدا قرار بوده داستان رابطه 10 ماهه خود با نامزد جمهوری‌خواهان را به ای‌بی‌سی نیوز بگوید. اما بعداً راضی شده آن را در اختیار نشنال اینکورِر قرار دهد.

شرکت «رسانه‌های آمریکا» که پایگاه یادشده به آن وابسته است، در بیانیه‌ای به خرید حق انحصاری روایت «هرگونه روابطه عاشقانه و شخصی» که این مدل با «هر مرد متأهل» داشته است، اذعان کرده که تلویحاً نشان‌دهنده تأیید خبر راشاتودی است، اما ستاد ترامپ ارتباط این زن با ترامپ را «بالکل نادرست» خوانده است.

این روزها در کنار عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی از سوی ترامپ در سالیان گذشته، بزرگترین افشاگری ستاد کلینتون علی رقیب جمهوری‌خواهش به روابط جنسی خارج از چهارچوب او برمی‌گردد. زنان زیادی تا به حال مصاحبه کرده اند و خاطرات خود را در این مورد گفته اند.

در مقابل نیز ستاد ترامپ در کنار افشاگری در مورد بیماری ذات الریه هیلاری، بر مسائل خانوادگی او با بیل و روابط خارج از چهارچوب همسر هیلاری با زنان تأکید دارد. حتی از پسری مصاحبه گرفته‌اند که خود را فرزند روابط نامشروع بیل معرفی می‌کند.

چند سناریو در مورد پخش خبر وجود این سند جدید وجود دارد:

* اعلام این خبر که چنین سندی وجود دارد، شاید برای فشار به ستاد ترامپ است تا از افشاگری های جدید مانند آنچه از روابط مالی هیلاری با قطر و عربستان منتشر شد یا فشار به اف‌بی‌آی برای اعلام موارد جدید در پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون، عقب بنشینند.

 *این سند توسط مخالفان ترامپ در حزب جمهوری‌خواه خریداری شده تا با تهدید به انتشار آن برخی جهت‌گیری های ترامپ را اصلاح کنند که البته این سناریو بعید است زیرا چنین خبری با توجه به انتشار موارد مشابه نمی‌تواند در این زمینه خاص تأثیر گذار باشد. از میان مواردی که پیرامون رفتارهای خارج از چهارچوب ترامپ منتشر شده، فقط ویدئویی که واشنگتن پست از صحبت های توهین آمیز او در مورد زنان پخش کرد تا حدودی اثرگذار بود، [2] آن هم چون «توهین آمیز» بود. [3]

  *این سند توسط ستاد کلینتون خریداری شده و با توجه به تأثیر آنیِ این گونه اسناد و اینکه پس از مدتی از اثر آن بر جهت گیری های سیاسی مردم کاسته می‌شود، ممکن است انتشار آن را به آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی انداخته اند.

 
 
اگر افشاگری های چندباره از روابط خارج از چهارچوب ترامپ می‌توانست همسر رسمی او را پیش از انتخابات از او جدا کند، ریزش آرای نامزد جمهوری‌خواه میان زنان آمریکایی چندبرابر می‌شد

 *این سند از طرف ستاد ترامپ خریداری شده تا از انتشار آن جلوگیری شود. البته ستاد هیلاری آن قدر پول دارد که می‌تواند اطلاعات زن مورد نظر را با پول بیشتر بخرد. چون انتشار این خبر از رسانه‌ای دیگر نهایتاً همان 150 هزار دلار برای او جریمه خواهد داشت. اما این به معنای غیرمحتمل بودن خرید اطلاعات زن مورد نظر نیست.

آنچه راشاتودی اضافه کرده، احتمال سناریوی آخر را بیشتر می‌کند. این خبرگزاری نوشته صاحب امتیاز نشنال اینکورِر مدیر شرکت «رسانه‌های آمریکا» و از حامیان ترامپ است.

با همه این احوالات تنها گذر زمان مشخص خواهد آخرین حرکات دو نامزد و ستاد تبلیغاتی آنها در قمار انتخابات آمریکا برگ برنده را در اختیار کدام یک قرار می‌دهد.



[1] https://www.rt.com/usa/365471-national-enquirer-trump-affair/

[2] http://www.politico.com/story/2016/10/poll-video-trump-clinton-229548

[3] http://fivethirtyeight.com/features/will-the-trump-tape-have-a-bigger-effect-on-the-race-than-past-controversies/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس